اخبار اینترنت

اپل می گوید اتحادیه اروپا ۷ درصد از درآمد جهانی اپ استور را تشکیل می دهد

به گزارش اپ خونه، نزدیک به یک هفته پس از آنکه اپل تغییرات بزرگی را در اپ استور به دلیل قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) اعلام کرد، این شرکت گفت که این بازار ۷ درصد از درآمد جهانی اپ استور آن را تشکیل می دهد.

مدیر مالی این شرکت، لوکا ماستری، گفت که تأثیر پولی این تغییرات به انتخاب های توسعه دهندگان برای اتخاذ سیستم های مختلف بستگی دارد.

“خیلی چیزها به انتخاب هایی که انجام خواهد شد بستگی دارد. فقط برای حفظ آن در چارچوب، تغییرات اعمال شده در بازار اتحادیه اروپا، که تقریباً ۷ درصد از درآمد فروشگاه جهانی اپلیکیشن ما را تشکیل می‌دهد.”

به دلیل DMA، اپل باید به فروشگاه های برنامه جایگزین اجازه دهد و به توسعه دهندگان اجازه دهد از پردازشگرهای پرداخت شخص ثالث استفاده کنند.

این شرکت قصد دارد در صورتی که یک برنامه از یک میلیون دانلود سالانه در فروشگاه های برنامه های مختلف عبور کند ، هزینه فناوری اصلی را دریافت کند .

در میان این تغییرات، اپل یک سه ماهه بی سابقه برای درآمد اپ استور ثبت کرد. درآمد کلی این شرکت از خدمات ۲۳.۱ میلیارد دلار با ۱۱ درصد جهش سال به سال بود.

اپل به روایت خود مبنی بر دفاع از اپ استور و اکوسیستم کمیسیون آن ادامه داد و گفت که بهترین حریم خصوصی و امنیت را فراهم می کند.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت تاکید کرد که به دلیل این تغییرات، این شرکت در ارائه بهترین تجربه به کاربران کوتاهی خواهد کرد.

«اگر به آنچه که ما در طول این سالها انجام داده ایم فکر می کنید، ما واقعاً در زمینه حریم خصوصی، امنیت و قابلیت استفاده تخصص داشته ایم و ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا از نظر چیزهایی که هستند – که مردم اکوسیستم ما را دوست دارند – تا جایی که می‌توانیم به گذشته نزدیک شویم، اما در ارائه حداکثر مقداری که می‌توانیم عرضه کنیم کوتاهی می‌کنیم، زیرا ما باید قوانین را رعایت کنیم.»

در اتحادیه اروپا، اپل همچنین مجبور شد اکوسیستم مرورگر را با اجازه دادن به سایر مرورگرها برای استفاده از موتور خود به جای WebKit باز کند .

هنگامی که کاربران پس از به‌روزرسانی به iOS 17.4 آیفون خود را راه‌اندازی می‌کنند، این شرکت یک صفحه نمایش اسپلش نشان می‌دهد تا به آنها اجازه دهد یک مرورگر پیش‌فرض را انتخاب کنند.

ظاهرا اپل در حال بررسی راه های بیشتری برای افزایش درآمد اپ استور است. این شرکت به فروشگاه های پخش بازی برای خدمات بازی های ابری اجازه می دهد تا از طریق فروشگاه App در سراسر جهان توزیع شوند.

بعلاوه، پشتیبانی از سیستم های خرید درون برنامه ای را به بازی های کوچک، برنامه های کوچک، پلاگین ها و چت بات ها گسترش می دهد.

به عنوان مثال، نتفلیکس می تواند به طور بالقوه بازی های کوچک را مستقیماً از طریق برنامه بفروشد. و OpenAI می تواند مکانیزمی برای اشتراک در GPT های پولی داشته باشد.

واکنش صنعت به تغییرات اپل تند بوده است. Spotify طرح DMA اپل را “اخاذی” نامید، در حالی که مدیر عامل Epic Games آن را “تطبیق مخرب” توصیف کرد که مملو از “هزینه های ناخواسته” است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در طول تماس با درآمد شرکت به گروه کر پیوست و گفت قوانین DMA اپل “بقدری سخت” هستند که اگر توسعه دهندگان شرکت کنند، تعجب خواهد کرد .

همانطور که The Verge گزارش داد، چندین توسعه دهنده اشاره کرده اند که اگر توسعه دهندگان با شرایط جدید موافقت کنند، باید هزینه قابل توجهی بپردازند.

Coalition for App Fairness ، یک گروه صنعتی با اعضایی مانند Epic Games، Spotify، Tile، Basecamp، و Deezer، تغییرات اپل را یک “برنامه عدم انطباق” خواند.

اپل به وضوح هیچ قصدی برای پیروی از DMA ندارد. اپل برای دانلودهای مستقیم و پرداخت هایی که هیچ کاری برای پردازش آنها انجام نمی دهد، کارمزدهای جدیدی در نظر می گیرد، که این ناقض قانون است.

ریک ون متر، مدیر اجرایی CAF گفت: با این طرح هدف DMA برای افزایش رقابت و انصاف در بازار دیجیتال به دست نمی آید – این منصفانه، معقول و بدون تبعیض نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا