اپل می گوید اکنون ۹۳۵ میلیون اشتراک پولی دارد
به گزارش اپ خونه، اپل در فصل نادری به دلیل مشکلات در زنجیره تامین و تولید، هدف درآمد خود را از دست داد. اما درآمد خدمات آن نقطه روشنی در درآمد بود. این شرکت گفت اکنون ۹۳۵ میلیون اشتراک پولی در سراسر خدمات خود دارد.
این پیشنهادها از جمله iCloud، Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade، Apple News+، Apple Fitness+، Apple One و Apple Pay در سه ماهه اول سال مالی ۲۰.۸ میلیارد دلار درآمد داشته اند.
این افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است زیرا این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۵ میلیارد دلار ثبت کرده است.
سازنده آیفون همچنین خدمات سازمانی مانند Business Essentials، AppleCare، Tap to Pay و Apple Financial Services را ارائه می دهد.
اپل اعلام کرد که رشد دو رقمی را از طریق اشتراک های اپ استور گزارش کرده است. این شرکت در بازارهای متعدد مربوط به انحصار در توزیع اپلیکیشن از طریق اپ استور با فشار قانونی مواجه است.
این غول فناوری در حال حاضر به سیستم های پرداخت شخص ثالث در برخی بازارها مانند هلند و کره جنوبی اجازه می دهد. به علاوه، طبق گزارشها، این شرکت در حال بررسی این امکان است که به کاربران اجازه دهد برنامهها را با iOS 17 بارگذاری کنند.
Apple Music کاتالوگ خود را گسترش داد و اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ دارد. این سرویس همچنین یک ویژگی کارائوکه به نام Apple Sing را درست قبل از تعطیلات معرفی کرد و قیمت برنامه های پخش موسیقی را ۱ دلار در ماه برای برنامه های فردی و ۲ دلار در ماه برای برنامه های خانوادگی افزایش داد.
این غول فناوری با ثبت قراردادهایی برای نمایش زنده ورزش با لیگ برتر بیسبال (MLB) و لیگ برتر فوتبال (MLS) پیشنهاد Apple TV+ خود را جذابتر کرد .
در حالی که این شرکت مستقر در کوپرتینویی دسته بندی های خاصی را در مورد خدمات گسترش نمی دهد، گفت که پرداخت ها و خدمات ابری درآمد بی سابقه ای به همراه داشته اند. اپل برای اولین بار در فوریه گذشته با Stripe ، Tap-to-Pay را روی آیفون راه اندازی کرد و بعداً Square، Venmo و PayPal را به عنوان شریک وارد کرد.
این شرکت سال گذشته راه حل Apple Pay Later را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) پیش نمایش داد و تیم کوک، مدیر عامل شرکت در مصاحبه با CNBC گفت که به زودی راه اندازی خواهد شد.
در اوایل این ماه، این شرکت روایت مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کتابهای صوتی با عناوین انتخابی معرفی کرد.
بنابراین اپل به وضوح به دنبال گسترش حوزه های جدیدی از خدمات است که می تواند مولاهای بیشتری را به ارمغان بیاورد.
اپل همچنین اعلام کرد که پایه نصب فعال دستگاه هایش به ۲ میلیارد رسیده است که شامل آیفون، آی پد، مک، هوم پاد، تلویزیون اپل و اپل واچ می شود.
لوکا ماستری مدیر مالی شرکت گفت که این نقطه عطف مهم است زیرا برخی از مشتریان بعداً به مشترکین پولی خدمات تبدیل می شوند.
«در طول هفت سال گذشته، زمانی که پایه نصب شده را دو برابر کردیم، شاهد مشارکت رو به رشد مشتریان خود در پلتفرم بودیم. این اتفاق، اول از همه، توسط مشتریانی که روی پلتفرم تراکنش میکنند و سپس به حسابهای پولی منتقل میشوند، اتفاق میافتد. بنابراین شروع به پرداخت برای برخی از خدمات. این درصد از حساب های پولی به مرور زمان رشد می کند. ما آن را در بازارهای توسعه یافته دیده ایم.»