اخبار اینترنت

اپ استور اپل با قوانین جدید برای توسعه دهندگان برنامه، حریم خصوصی کاربران را تشدید می کند

به گزارش اپ خونه، اپل سال‌هاست که حریم خصوصی کاربر را به تمرکز بر فروشگاه App خود، با قوانینی در مورد جمع‌آوری داده‌ها، به علاوه الزامات مربوط به برچسب‌گذاری برنامه ، اقدامات ضد ردیابی و گزینه خصوصی‌تر « ورود به سیستم با اپل » تبدیل کرده است.

اکنون، اپل با سیاست جدیدی که برای مقابله با سوء استفاده از APIها طراحی شده است، از توسعه دهندگان درخواست خواهد کرد که چرا باید تحت برخی شرایط به داده های انتخابی دسترسی داشته باشند.

API ها یا رابط های برنامه نویسی کاربردی، توسط توسعه دهندگان برای استخراج و تبادل داده ها استفاده می شود.

در چارچوب قانون جدید اپ استور، اپل توضیح می‌دهد که برخی از API‌ها ممکن است توسط توسعه‌دهندگان برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به دستگاه‌های کاربران از طریق اثرانگشت نادیده گرفته شوند.

این بدان معناست که APIها برای دسترسی به سیگنال‌های دستگاه خاص به منظور شناسایی دستگاه یا کاربر استفاده می‌شوند. اپل اجازه اثرانگشت را نمی دهد، حتی اگر کاربر به برنامه اجازه ردیابی آنها را داده باشد.

همانطور که نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ گزارش داد ، استفاده از این روش تا حد زیادی نامرئی ردیابی کاربران و دستگاه ها در صنعت تبلیغات در واکنش به افزایش حفاظت از حریم خصوصی شرکت هایی مانند اپل و سایرین، مانند موزیلا، در حال افزایش بود.

این تغییرات استفاده از روش‌های ردیابی سنتی‌تر مانند کوکی‌ها یا پیکسل‌های تعبیه‌شده در دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را برای تبلیغ‌کنندگان دشوارتر کرد.

و با راه اندازی شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل در سال ۲۰۲۱، استفاده از اثر انگشت ممنوع شد، اما بدون اقدامات اضافی برای کنترل کامل آن بود.

با الزامات جدید توسعه‌دهنده برنامه، این در حال تغییر است.

اکنون، زمانی که توسعه دهندگان می خواهند به API های خاصی دسترسی داشته باشند ، باید دلیلی ارائه دهند.

اپل توضیح می‌دهد که توسعه‌دهندگان باید از میان یک یا چند دلیل تأییدشده انتخاب کنند که توضیح می‌دهد برنامه‌شان چگونه از API استفاده می‌کند، و سپس برنامه فقط می‌تواند از API برای اهداف ذکر شده استفاده کند.

از میان APIهایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند، می توان به مهرهای زمانی فایل، فضای دیسک، زمان راه اندازی سیستم، صفحه کلید فعال و پیش فرض های کاربر اشاره کرد.

اپل می گوید این الزام در پاییز ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد. برنامه‌نویسانی که پس از آن مرحله بدون ارائه دلیلی برای استفاده خود از API، یک برنامه یا به‌روزرسانی برنامه را در اپ استور آپلود می‌کنند، مطلع می‌شوند که باید قبل از ارسال مجدد، دلیل تأیید شده را به مانیفست حریم خصوصی برنامه خود اضافه کنند.

این همچنین به SDK های شخص ثالث (کیت های توسعه نرم افزار) که برنامه آنها استفاده می کند نیز گسترش می یابد.

سپس، در بهار ۲۰۲۴، برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های برنامه‌هایی که دلیلی ندارند رد می‌شوند.

اپل می‌گوید اگر برنامه به دلیل دیگری که توسعه‌دهنده معتقد است باید از API استفاده کند، باید به آن دسترسی پیدا کند.

در مکالمات در Hacker News ، سایتی که توسعه دهندگان به آن مراجعه می کنند، نگرانی هایی در مورد نیاز به ارائه دلیل برای UserDefaults، یک API اساسی و معمولی بیان شد.

اما برخی دیگر از این موضوع عقب نشینی کردند و خاطرنشان کردند که این یک سرکوب استفاده مشروع نیست، بلکه صرفاً یک الزام برای ارائه دلیل اعلام شده است.

در حالی که قوانین جدید همیشه با تهدید افزایش رد اپ استور، موضوعی نگران‌کننده برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن همراه است، اپل در این نمونه چندین ماه به توسعه‌دهندگان مهلت می‌دهد تا تغییرات لازم را با شروع با هشدارهایی که توضیح می‌دهد چه کاری باید انجام شود، انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا