اخبار اینترنت

اکنون برنامه پیام‌های اپل از RCS و زمان‌بندی متون پشتیبانی می‌کند

به گزارش اپ خونه، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که برای iMessage اپل و برنامه پیام‌های آن در iOS 18 ارائه می‌شوند ، ایموجی‌های هوش مصنوعی ، Genmoji یا حتی امکان ارسال متن از طریق ماهواره نیستند .

بلکه در نهایت این زمان‌بندی پیام‌ها برای ارسال در تاریخ و زمان بعدی، و همچنین پشتیبانی از RCS ، استاندارد پیام‌رسانی نسل بعدی و جایگزینی برای SMS است که ارسال پیامک با افراد اندرویدی را بسیار کم دردسرتر می‌کند.

اگرچه این ویژگی‌های پیام‌رسانی در میان فهرستی از اعلان‌های هوش مصنوعی و سایر تغییرات رابط کاربری در WWDC 2024 مدفون شده‌اند ، اما تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه برقراری ارتباط روزانه افراد خواهد داشت.

برای سال‌ها، تقاضای مصرف‌کننده برای زمان‌بندی پیام‌ها، توسعه‌دهندگان را به ایجاد راه‌حل‌های پیچیده و دست‌وپاگیر سوق داده است، مانند برنامه‌هایی که از طریق اعلان‌های فشاری به شما یادآوری می‌کنند که مثلاً یک متن ارسال کنید ، یا راه‌حل‌هایی که فقط روی آیفون‌های جیلبریک کار می‌کنند.

iOS جدید توانایی برنامه‌ریزی پیام‌های شما را برای ارسال بعداً به عنوان عملکرد داخلی ارائه می‌دهد.

در بیانیه مطبوعاتی اپل ، در به‌روزرسانی Tapbacks اعلام شد که به پشتیبانی از هر ایموجی یا استیکر در iOS 18 گسترش یافته است.

برای هرکسی که کسب‌وکاری را از طریق آیفون خود اداره می‌کند – یا افرادی که فقط چیزهای مهمی را که باید هنگام دراز کشیدن در رختخواب در ساعت ۳ صبح به یاد داشته باشند – ویژگی جدید«Send Later» بسیار مورد استقبال خواهد بود.

فراتر از ساده‌تر کردن زندگی، مانند زمانی که می‌خواهید برای کسی در محدوده زمانی پیامک ارسال کنید بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کنید، اسکرین شات اپل نشان می‌دهد که می‌توانید از این ویژگی برای اطمینان از ارسال تبریک تولد به کسی استفاده کنید.

با این حال، پشتیبانی برنامه Messages از RCS، استاندارد پیام رسانی و جایگزینی برای SMS که بسیاری از نارضایتی های ارسال پیامک به آن کاربران اندروید را با حباب سبز برطرف می کند.

برای مدت طولانی، گوگل از اپل خواسته است تا استانداردی را اتخاذ کند که تجربه ارتباطی بین کاربران اندروید و iOS را بهبود بخشد.

در حالی که رگولاتورهای اتحادیه اروپا در نهایت تصمیم گرفتند که iMessage آنقدر محبوب نیست که مجبور به باز کردن و قابلیت همکاری با سایر سرویس‌های پیام‌رسانی شود، بررسی‌های بیشتر احتمالاً بر تصمیم اپل در اینجا تأثیر گذاشته است – همانطور که علاقه قانون‌گذاران ایالات متحده به تعطیلی Beeper، یک شخص ثالث توسط اپل، وجود داشت.

به دلیل امتناع طولانی‌مدت اپل از افزودن پشتیبانی از RCS، ارسال پیامک با کاربران اندروید به معنای عدم وجود نشانگرهای تایپ یا رسید خواندن، چت‌های گروهی شکسته و عکس‌ها و ویدیوهای تار بود. همچنین به این معنی بود که پیام‌ها مانند iMessage رمزگذاری نمی‌شوند.

متأسفانه برای کاربران اندروید، پیام‌هایی که از طریق RCS ارسال می‌شوند، بر اساس اسکرین‌شات‌های موجود در وب‌سایت اپل که این ویژگی را در عمل نشان می‌دهند، از نفرین حباب سبز در دستگاه‌های اپل رها نمی‌شوند.

در عوض، کادر متن با فونت خاکستری روشن نشان می‌دهد که متن‌های شما با شخصی از هر دو «پیام نوشتاری + RCS» پشتیبانی می‌کنند، در حالی که خود متن‌ها هنوز سبز هستند.

با این حال، به نظر می‌رسد مشکلاتی که اپلیکیشن Messages را به تجربه‌ای شکست‌خورده برای مشتریان اپل تبدیل می‌کند، برطرف خواهد شد، زیرا اپل می‌گوید اواخر امسال از این استاندارد پشتیبانی خواهد کرد.

البته این خبر فقط در بیانیه مطبوعاتی اپل اشاره کوتاهی داشت، جایی که اشاره کرد که RCS به “رسانه های غنی تر و پیام های گروهی قابل اعتمادتر در مقایسه با SMS و MMS” اجازه می دهد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که اپل قصد دارد با GSMA همکاری کند تا پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسر را در نمایه جهانی RCS اضافه کند، اما از E2EE خارج از چارچوب پشتیبانی نمی‌کند. احتمالاً به همین دلیل است که هیچ اشاره ای به پیام های رمزگذاری شده در اعلامیه RCS اپل نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا