اخبار اینترنت

اکنون می توانید فید For You خود را در Threads سفارشی کنید

به گزارش اپ خونه، Threads، رقیب توییتر/X و اولین شرط بندی این شرکت در رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز ، اکنون کنترل تجربه Threads را برای کاربران آسان تر می کند.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، اعلام کرد که این برنامه اکنون این قابلیت را برای کاربران ایجاد می کند که نشان دهند کدام نوع پست را می خواهند بیشتر یا کمتر ببینند.

موسری در پستی در Threads توضیح داد که کاربران “برای لایک کردن یک پست به سمت راست سوایپ می کنند، یا برای نشان دادن اینکه شما علاقه ای به آن ندارید انگشت خود را به سمت چپ بکشید. “

“ما از این سیگنال‌ها برای نشان دادن پست‌های بیشتری مانند پست‌هایی که با انگشت آن‌ها به راست می‌کشید و تعداد کمتری از پست‌هایی که روی آن‌ها به چپ می‌کشید، استفاده می‌کنیم.”

ایده استفاده از کشیدن انگشت برای نشان دادن علاقه، یک تعامل رابط کاربری است که برنامه‌های دوستیابی مانند Tinder را به یاد می‌آورد، اما توانایی آموزش الگوریتمی درباره چیزهایی که افراد دوست دارند می‌تواند به Threads کمک کند تا در شخصی‌سازی کاربران با سرعت بیشتری به‌روز شوند.

برای مثال، TikTok از مکانیزم مشابهی استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها را به‌عنوان «غیرعلاقه‌مند» علامت‌گذاری کنند، و X نیز همین کار را برای پست‌ها انجام می‌دهد.

در میان رقبای Threads، چندین رویکرد مختلف برای نحوه ارائه محتوا وجود دارد. X از یک الگوریتم سنتی تر رسانه های اجتماعی استفاده می کند که از لایک ها و الگوهای تعامل در کنار معیارهای دیگر استفاده می کند تا مشخص کند که مردم چه نوع محتوایی را دوست دارند ببینند.

از طرف دیگر، استارتاپ Bluesky، که در ابتدا در داخل توییتر (اکنون X) انکوبه شده بود، یک مدل «الگوریتم خود را انتخاب کنید» ارائه می‌کند که در آن کاربران می‌توانند فیدها را مطابق میل خود سفارشی کنند یا فیدهای از پیش ساخته شده مانند «What’s Hot» یا «Preople with Friends» را دنبال کنند.

با این حال، فیدهای For You که به خوبی طراحی شده اند، می توانند تعامل و زمان صرف شده با یک برنامه را افزایش دهند – مناطقی که متا به دنبال بهبود آن با Threads است.

اگرچه جدیدترین اپلیکیشن متا امروز بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، اما برای مقایسه، ایلان ماسک ادعا می کند که X اکنون ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۳۰۰ میلیون نفر از آنها روزانه از این پلتفرم استفاده می کنند.

او مشخص نمی کند که چه بخشی از آن پایگاه کاربر شامل حساب های خودکار یا هرزنامه است – و از آنجایی که X دیگر یک شرکت گزارش شده عمومی نیست، اعداد را نمی توان به صورت خارجی تأیید کرد.

با این حال، منصفانه است که بگوییم Threads باید بیشتر به X برسد، اگرچه از ۵.۷ میلیون کاربر Bluesky و ۷.۲ میلیون Mastodon پیشی گرفته است که کمتر از ۱ میلیون نفر از آنها در حال حاضر به صورت ماهانه فعال هستند.

Threads ابتدا در ماه مارس شروع به آزمایش کشیدن انگشت به سمت جهت نشان دادن علاقه به پست‌ها کرد ، جایی که کشیدن انگشت به یک سمت نماد قلب علاقه به محتوا را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نماد یک چشم را با خطی روی آن نشان می‌دهد – نمادی که معمولاً برای “پنهان کردن” استفاده می‌شود.

درحالی‌که Threads امروز می‌گوید از این کشیدن‌ها/سوایپ‌ها برای کمک به کاربران برای سفارشی‌سازی فیدهای خود استفاده می‌کند، سیگنال‌هایی که متا جمع‌آوری می‌کند می‌تواند در طول زمان به هدف بزرگ‌تری تبدیل شود.

با داده‌های کافی، این سوایپ‌ها همچنین می‌توانند به شرکت کمک کنند تا مشخص کند چه پست‌هایی در مقابل پست‌هایی که عمدتاً توسط جامعه «رای منفی داده می‌شوند» (به سمت چپ کشیده می‌شوند) محبوب هستند. این می تواند به بهبود سریعتر الگوریتم For You برنامه کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا