اگر از الکسا بخواهید تشکر کنید، آمازون ۵ دلار به راننده تحویل بار شما می دهد
به گزارش اپ خونه، سال گذشته، یک راننده تحویل آمازون گفت که حجم بالای سفارشات در طول فصل تعطیلات “زندگی را به جهنم تبدیل می کند.” امسال، این کارگران قراردادی می توانند انعام ۵ دلاری دریافت کنند اگر مشتری آنها بگوید “الکسا، از راننده من تشکر می کنم.”
در همین حال، امروز نیز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه دادستان کل دی سی از آمازون شکایت کرده و به دنبال مجازات هایی برای گمراه کردن مصرف کنندگان با استفاده از نکاتی برای پوشش پرداخت پایه پیک ها است.
ماریا بوشتی، سخنگوی آمازون در بیانیه ای به نقل از بلومبرگ گفت: “هیچ چیز برای ما مهم تر از اعتماد مشتری نیست. «این دعوی حقوقی شامل رویهای است که ما سه سال پیش تغییر دادیم و بیاساس است. تمام نکات مشتری مورد بحث قبلاً به عنوان بخشی از تسویه حساب سال گذشته با FTC به رانندگان پرداخت شده است.»
ویژگی جدید تشکر بخشی از تبلیغی است که آمازون می گوید برای جشن گرفتن نقطه عطف قریب الوقوع ۱۵ میلیارد بسته تحویلی خود اجرا می کند. اگر راننده یکی از اولین یک میلیون نفری باشد که تشکر دریافت می کند، ۵ دلار دریافت می کند. پنج راننده ای که بیشترین تشکر را دریافت کنند، ۱۰۰۰۰ دلار جایزه به اضافه ۱۰۰۰۰ دلار اهدایی به یک موسسه خیریه به انتخاب خود دریافت خواهند کرد.
این بدان معناست که آمازون از طریق این تبلیغات حدود ۵.۱ میلیون دلار به کارگران پرداخت خواهد کرد. برای مقایسه، آمازون در سال گذشته بیش از ۴.۳ میلیون دلار برای مشاوران ضد اتحادیه هزینه کرد.
بریل تومی، نایب رئیس Last Mile Delivery درآمازون در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت.. “برای رانندگان، این چیزی فراتر از بستههایی است که تحویل میدهند – آنها با مشتریان ارتباط برقرار میکنند، در لحظات سخت از جامعه حمایت میکنند و گاهی نقش قهرمان غیرمنتظره را بازی میکنند.”
طبق وب سایت آمازون فلکس، این «قهرمانان غیرمنتظره» بین ۱۸ تا ۲۵ دلار در ساعت درآمد دارند. رانندگانی که از طریق آمازون فلکس قرارداد دارند، کارگرانی هستند که از وسایل نقلیه شخصی خود برای تحویل در زمان خود استفاده می کنند. آمازون همچنین از طریق شرکای خدمات تحویل (DSP) با رانندگان قرارداد می بندد که مشاغل مستقلی هستند.
بر اساس گزارشی از VICE در سال گذشته، فصل تعطیلات اغلب باعث میشود رانندگان تحویلدهنده تا آخر شب کار کنند و این کار را خطرناکتر میکند. برخی از رانندگان گزارش کردهاند که هنگام تحویل در شب، اسلحه به آنها کشیده میشود، در حالی که برخی دیگر با کمربندهای ایمنی بستهشده پشت سرشان رانندگی میکنند تا تحویل را سریعتر انجام دهند.
با وجود امتناع قاطعانه آمازون مبنی بر اینکه این یک رویه رایج است، رانندگان همچنان در بطریها ادرار میکنند. سپس، در اکتبر امسال، یک راننده در حین کار توسط سگها مورد ضرب و شتم قرار گرفت – آمازون با یادداشتی به رانندگان پاسخ داد که میتوانند نماد چاپ پنجه را در بخش «یادداشتهای تحویل» برنامه بررسی کنند تا «نبودند» از مشتریان چهارپای ما شگفت زده شدیم.»
طبق پستهایی که در انجمن Reddit از رانندگان آمازون منتشر شده است، این تحویلهای اواخر شب هنوز هم برای دوره هستند.
یکی از کاربران دیروز در Reddit نوشت: «متاسفانه مکانهای زیادی وجود دارد که من فقط به آنها میروم و مستقیماً ترسیم شدهاند که آیا در حال سرقت هستند یا خیر». من همیشه از فلاشر استفاده میکنم و برخی از جلیقههایم را نشان میدهم، اما این بهترین کاری است که میتوانم برای شناسایی خودم در این شرایط سخت انجام دهم.»
کاربر گفت که از DSP خود یک ژاکت مارک آمازون درخواست کرده است تا مشخص شود که آنها برای آمازون کار می کنند، اما به آنها گفته شد که به یک ماه زیر کمربند نیاز دارند.
آمازون اخیراً برای افزایش مزایا و پرداخت حدود ۱ دلار در ساعت برای کارگران انبار و رانندگان تحویلدهنده سرمایهگذاری کرده است، اما این سرمایهگذاریها خواستههای برخی سازماندهندگان کارگری را که از افزایش ۵ دلاری در ساعت حمایت میکنند، برآورده نمیکند.
در طول سال آینده، آمازون نزدیک به یک میلیارد دلار را به این پیگیری اختصاص خواهد داد. این سرمایهگذاریها در زمانی انجام میشوند که گزارشها حاکی از آن است که آمازون به معنای واقعی کلمه ممکن است تا سال ۲۰۲۴ کارگران انبار ایالات متحده را برای استخدام تمام کند، زیرا گردش مالی در این نقشها بسیار زیاد است.
بنابراین، با توجه به سازماندهی کارگران در میان پیمانکاران ناراضی آمازون، و همچنین امتناع آمازون از اجرای قوانین، زیرا این کارگران از شرایط بهتر حمایت می کنند، این ۵ دلار تشکر می تواند جایزه تسلی دیگری به نظر برسد. اما اگر امروز تحویل می گیرید، ممکن است چند لحظه وقت بگذارید و به الکسا بگویید که از راننده شما تشکر کند؟