به گزارش اپ خونه، در ابتدا قبل از ارائه راه حل ها بهتر است موارد زیر را برای رفع اساسی مشکل رم/RAM به کار بگیرید:

• اطمینان حاصل کنید که RAM به درستی قرار گرفته است: اگر RAM به درستی در شکاف قرار داده نشده باشد یا اگر گیره های جانبی نگهدارنده RAM درست نشده باشند، می تواند از شناسایی RAM توسط لپ تاپ شما جلوگیری کند. اگر چنین است، پانل پشتی را باز کنید و دوباره بررسی کنید.

• نوع RAM را مجدداً بررسی کنید: ویندوز شما ممکن است رم جدید را تشخیص ندهد، اگر که با رم موجود در حال حاضر مطابقت نداشته باشد. اگر رم جدید سازگار نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. بنابراین، مشخصات RAM دستگاه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که RAM ارتقا یافته مطابقت دارد .

• مطمئن شوید که رم آسیبی ندیده است: رم جدید در صورت آسیب دیدن ممکن است به درستی کار نکند. گاهی اوقات هنگام نصب رم نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. بنابراین، درب پشت لپ تاپ خود را باز کنید، رم جدید را بیرون بیاورید و بررسی کنید.

• لپ تاپ خود را Restart کنید: اشکالات موقت سیستم می تواند باعث شود RAM تازه نصب شده به درستی نمایش داده نشود یا به درستی کار نکند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ویندوز خود را Restart کنید. سپس Task Manager را باز کنید و بررسی کنید که آیا ظرفیت RAM افزایش یافته است یا خیر.

هر گونه به روز رسانی معلق ویندوز را نصب کنید: به روز رسانی های منظم می توانند لپ تاپ شما با رفع اشکالات و تغییرات نرم افزاری کمک کند. بنابراین، اگر در استفاده از رم تازه نصب شده با مشکل مواجه هستید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی ویندوز نصب شده است.

راه حل ۱: سعی کنید RAM را به Slot دیگر اضافه کنید

اگر مشکلی درSlot/اسلات RAM وجود داشته باشد، ویندوز شما ممکن است رم تازه نصب شده را تشخیص ندهد.

برای بررسی اینکه آیا این مورد اتفاق افتاده است، اسلات RAM قبلی و جدید را تغییر دهید. سپس، ببینید RAM قدیمی قابل مشاهده است یا خیر. در اینجا نحوه انجام آن آمده است..

مرحله ۱: لپ تاپ خود را برگردانید و آن را روی یک سطح نرم نگه دارید. با استفاده از پیچ گوشتی تمام پیچ ها را با دقت باز کنید.

مرحله ۲: از یک کارت برای باز کردن قسمت پشتی استفاده کنید .

open the back 1

مرحله ۳:  جای رم قدیم و جدید را عوض کنید.

switch the RAM slot

پس از اتمام، پشت آن را ببندید و پیچ ها را دوباره روی آن سفت ببندید. سپس، لپ تاپ خود را بوت/boot کنید، Task Manager را باز کنید و بررسی کنید که آیا یکی از RAM ها شناسایی شده است یا خیر.

راه حل ۲: تیک گزینه Max Memory را بردارید

اگر ویندوز شما محدودیت‌هایی برای حافظه تنظیم کرده است، ممکن است RAM تازه نصب شده نشان داده نشود یا به درستی کار نکند. بنابراین، از مراحل زیر برای بررسی و اطمینان از اینکه این مورد نیست استفاده کنید.

مرحله ۱: برنامه System Configuration را باز کنید و به تب Boot بروید . روی Advanced options کلیک کنید .

open advanced settings

مرحله ۲: تیک گزینه Maximum memory را بردارید و روی OK کلیک کنید .

uncheck the option 3

مرحله ۳: روی Apply و OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود و پنجره بسته شود.

click apply and ok 1

پس از اتمام، ویندوز ۱۱ را Restart کنید تا کار تمام شود. سپس، Task Manager را باز کنید و بررسی کنید که آیا RAM جدید قابل مشاهده است یا خیر.

راه حل ۳: رم را دوباره وارد کنید

رم تازه ارتقا یافته باید به درستی در اسلات اختصاصی قرار داده شود. اگر به درستی وارد نشده باشد یا گیره های جانبی بسته نشده باشند، ممکن است آنطور که انتظار می رود کار نکند.

در این صورت درب پشت لپ تاپ خود را باز کرده و رم را بردارید. دوباره آن را به درستی وارد کنید و بررسی کنید.

راه حل ۴: BIOS را به روز کنید

اگر لپ تاپ شما در تشخیص رم جدید هنگام بوت شدن مشکل دارد، به روز رسانی BIOS ممکن است کمک کننده باشد.

این همچنین می تواند هرگونه تاخیر را در هنگام راه اندازی دستگاه پس از نصب رم جدید برطرف کند. برای این کار وارد BIOS دستگاه خود شده و برای به روز رسانی BIOS به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

اگر مکرراً با مشکلات مربوط به RAM مواجه می شوید یا اگر لپ تاپ شما پس از ارتقاء به طور نامنظم رفتار می کند، توصیه می کنیم برای بررسی دستگاه خود به نزدیکترین مرکز خدمات مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید