اینستاگرام تب Shop را حذف میکند و Reels را از نقطه مرکزی در تعمیرات اساسی طراحی ماه آینده منتقل میکند
به گزارش اپ خونه، اینستاگرام اعلام کرد که ناوبری درون برنامه ای خود را پس از سال ها تغییرات گیج کننده طراحی شده برای ارائه محصولات مختلف مانند فروشگاه اینستاگرام و قرقره ها ساده می کند.
این شرکت می گوید، از ماه فوریه ، دکمه Compose (علامت مثبت “+”) را به جلو و مرکز نوار ناوبری در پایین برنامه برمی گرداند و تب Shop را به طور کامل حذف می کند.
در نتیجه، دکمه Reels اکنون به سمت راست Compose حرکت می کند و جایگاه اصلی خود را از دست می دهد.
تغییرات قبلی که Reels را به Compose سوق داده بود، نسبتاً بحثبرانگیز بود زیرا کاربران اینستاگرام احساس میکردند که این شرکت آنها را مجبور میکند از محصولات جدید این برنامه استفاده کنند تا تجربه کلی کاربر را به خطر بیندازند.
این شرکت ابتدا برگه Reels را در سال ۲۰۲۰ به وسط نوار ناوبری منتقل کرده بود ، زمانی که تب محبوب Activity را نیز با تب Shop جایگزین کرد. سپس دکمه Compose و Activity به سمت راست بالای صفحه اصلی منتقل شدند و پیدا کردن آنها را سختتر کرد.
در آن زمان، اینستاگرام توضیح داد که این تغییرات دسترسی کاربران به «مجموعه گسترده محصولات» اینستاگرام را آسانتر میکند.
اما در ماههای اخیر، واکنشها نسبت به میزان انحراف اینستاگرام از مأموریت اصلیاش افزایش یافته است.
برای مثال، سال گذشته، کاربران سرشناس اینستاگرام، کیم کارداشیان و کایلی جنر ، صدای خود را به شکایات کاربران اضافه کردند ، زیرا جنر تصویری را در اینستاگرام خود منتشر کرد و از شرکت درخواست کرد که “اینستاگرام دوباره اینستاگرام بسازد” و “تلاش برای tiktok بودن را متوقف کند.”
کیم سپس این احساسات را در پستی در استوری خود تکرار کرد. علاوه بر فشار تهاجمی Reels، افراد مشهور از تغییراتی در فید اینستاگرام که اغلب محتوای ویدیویی و پستهای پیشنهادی را منتشر میکرد، به جای عکسهای صیقلی که به معروف شدن آنها کمک کرده بود، ناراحت بودند.
اما این شیرین کاری توجه اینستاگرام را به خود جلب کرد و باعث شد آدام موسری، رئیس اینستاگرام، به انتقادات پاسخ دهد تا به کاربران اطمینان دهد که عکسها همچنان در اولویت هستند.
او همچنین به ناامیدی از افزایش تعداد پستهای توصیهشده (پستهای پیشنهادی الگوریتمی) در فیدهای کاربران اشاره کرد، که به نظر میرسید تلاش اینستاگرام برای ساختن نسخه خود از صفحه TikTok برای شما باشد.
البته طراحی مجدد آینده به همه شکایات کاربران رسیدگی نمیکند – حرکت دکمهها به این معنی نیست که خود فید تغییر میکند – اما حداقل تجربه سادهتری را برای کاربرانی که فقط میخواهند عکسهای خود را پست کنند، ارائه میکند.
و با اولویتبندی مجدد دکمه Compose، کاربران ممکن است به طرز ماهرانهای تشویق شوند که به ارسال عکسها بازگردند.
زمانی که پاییز گذشته آزمایشی شروع به حذف برگه فروشگاه اینستاگرام از صفحه اصلی برخی از کاربران کرد و در عوض آن را در قسمت تنظیمات پنهان کرد، نکاتی وجود داشت که اینستاگرام در حال بررسی این مسیر است.
اینستاگرام گفت که در آن زمان این فقط یک آزمایش با تعداد کمی از کاربران بود. با این حال، اطلاعات گزارش داده بود که دلیل این تغییر به دلیل تغییر در «اولویتهای شرکت» بوده است.
این شرکت میگوید که حذف تب Shop لزوماً به معنای پایان خرید در اینستاگرام نیست.
یکی از سخنگویان گفت: «همچنان میتوانید فروشگاه خود را در اینستاگرام راهاندازی و راهاندازی کنید، زیرا ما همچنان به سرمایهگذاری در تجربههای خریدی ادامه میدهیم که بیشترین ارزش را برای افراد و مشاغل در سرتاسر Feed، Stories، Reels، تبلیغات و موارد دیگر فراهم میکند.»
اینستاگرام می گوید تغییرات در ناوبری آن در ماه فوریه به دست کاربرانش می رسد.