نرم افزار موبایل

اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی “Friend Map” است که به شما امکان می دهد مکان دوستان را ردیابی کنید

به گزارش اپ خونه، سخنگوی متا تایید کرد که اینستاگرام در حال توسعه ویژگی “Friend Map” است. ویژگی Opt-in که مشابه نقشه اسنپ چت است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان‌های دوستان خود را در زمان واقعی و در لحظه ببینند.

این شرکت می گوید که این ویژگی یک نمونه اولیه داخلی است و به صورت خارجی آزمایش نمی شود.

این ویژگی برای اولین بار توسط مهندس معکوس الساندرو پالوزی مشاهده شد ، که اغلب ویژگی های رسانه های اجتماعی را در حال توسعه قبل از راه اندازی رسمی آنها کشف می کند.

اگر اینستاگرام قصد دارد رسماً Friend Map را راه‌اندازی کند، پس از شبیه‌سازی عملکرد اصلی Stories در سال ۲۰۱۶ ، این یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب اسنپ چت است که کپی می‌کند .

اینستاگرام همچنین برای اپل و ویژگی نقشه «Find My» آن عرضه می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد ببینند دوستان و خانواده‌شان در حال حاضر کجا هستند.

با این ویژگی جدید، اینستاگرام به کاربران خود دلیل دیگری برای صرف زمان بیشتر در برنامه خود و حضور کمتر در خدمات شرکت های دیگر می دهد.

اینستاگرام همچنین فرصتی برای جذب افرادی دارد که از طرفداران Zenly بودند ، یک برنامه نقشه اجتماعی که اسنپ آن را خریداری کرد و سپس سال گذشته آن را تعطیل کرد.

با توجه به اسکرین شات های ارسال شده در Threads توسط Paluzzi، ویژگی Friend Map اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که انتخاب کنند چه کسی می تواند موقعیت مکانی آن ها را ببیند.

اسکرین شات ها همچنین نشان می دهد که داده های موقعیت مکانی رمزگذاری شده اند. می‌توانید انتخاب کنید که موقعیت مکانی خود را با دنبال‌کنندگانی که شما را دنبال می‌کنند، فهرست کلوزفرند یا با هیچ‌کس به اشتراک بگذارید.

این نقشه همچنین دارای تنظیمات “Ghost Mode” است که آخرین مکان فعال شما را پنهان می کند.

Friend Map به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاه یا “یادداشت ها” را روی نقشه بگذارند تا دیگران ببینند. یادداشت‌های اینستاگرام در حال حاضر پیام‌های کوتاهی هستند که در بالای فید پیام‌رسانی مستقیم شما ظاهر می‌شوند، اما اگر نقشه دوستان منتشر شود، کاربران می‌توانند این به‌روزرسانی‌های کوتاه را روی نقشه پست کنند.

عملکرد یادداشت‌ها روی نقشه می‌تواند برای انجام کارهایی مانند اطلاع‌رسانی به دوستانتان در مورد یک فروشگاه پاپ‌آپ سرگرم‌کننده یا رستوران جدیدی که در حال حاضر در آن غذا می‌خورید، استفاده شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که اینستاگرام در تلاش است تا نقشه های درون برنامه ای خود را گسترش دهد.

در اواخر سال ۲۰۲۲، این شرکت یک تجربه نقشه قابل جستجو را معرفی کرد که به کاربران امکان می داد مکان های برچسب گذاری شده محبوب اطراف خود را کاوش کنند و نتایج مکان را بر اساس دسته بندی های خاص از جمله رستوران ها، کافه ها و سالن های زیبایی فیلتر کنند.

راه اندازی نقشه قابل جستجو یک هفته پس از آن صورت گرفت که پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل اعلام کرد که کاربران جوان به جای جستجوی گوگل یا نقشه، به برنامه هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک روی می آورند تا مکان های جدید را کشف کنند.

اینستاگرام ممکن است اکنون با استفاده از Friend Map خود به دنبال رقابت با اسنپ چت و اپل باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا