اخبار اینترنت

اینستاگرام و Threads دیگر محتوای سیاسی به طور فعال را توصیه نمی کنند

به گزارش اپ خونه، متا نمی‌خواهد اپلیکیشن جدید Threads به توییتر دیگری تبدیل شود، محیطی که پر از بحث‌های سیاسی داغ و سمیت ناشی از آن است.

در اطلاعیه‌ای، این شرکت توضیح داد که چگونه با توصیه محتوای سیاسی در اینستاگرام و اپلیکیشن Threads، رقیب ایلان ماسک X، برخورد خواهد کرد.

این شرکت گفت، مشابه سیاست‌های موجود متا در فیس‌بوک، اینستاگرام و موتورهای توصیه Threads اکنون به طور پیش‌فرض پست‌های سیاسی را به کاربران پیشنهاد نمی‌کنند.

در فیس‌بوک، متا میزان محتوای سیاسی را که در فیدها (فید خبری سابق)، Reels، تماشای فیس‌بوک (ویدئوها)، گروه‌هایی که باید به آنها ملحق شوید و صفحاتی که ممکن است بپسندید، نشان داده می‌شود، کاهش داده است.

اکنون، اعلام کرده است که همین رویکرد در ماه های منتهی به انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده به اینستاگرام و Reels خواهد آمد.

در اطلاعیه ای که در وبلاگ اینستاگرام و مرکز شفافیت متا به اشتراک گذاشته شد ، این شرکت گفت که تغییرات در برنامه اینستاگرام بر حوزه هایی مانند Reels اینستاگرام و اکسپلور اینستاگرام و همچنین توصیه های In-Feed در اینستاگرام و Threads تأثیر می گذارد.

با این حرکت اخیر، متا برنامه جدید خود را از توییتر که اکنون X نامیده می شود، به طور قابل توجهی متمایز می کند.

توییتر اغلب محل بحث‌های سیاسی بوده است، یعنی گسترش عملکردش به عنوان یک شبکه خبری بلادرنگ، اما اینستاگرام Threads را از اخبار دور می‌کند، زیرا اضافه شدن ویژگی “trends” را همانطور که X ارائه می‌دهد به تاخیر انداخته است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در ماه اکتبر اعلام کرد که Threads اخبار را در پلتفرم خود تقویت نمی‌کند.

به گفته این شرکت، برای روشن بودن، تغییرات آتی متا بر نقش اینستاگرام در توصیه محتوا تأثیر می گذارد، اما نه اینکه چگونه محتوای حساب هایی را که کاربران قبلاً دنبال می کنند نشان دهد.

برای مثال، اگر حسابی که واجد شرایط توصیه نیست، محتوای سیاسی، مانند اخبار مربوط به انتخابات، قوانین یا سایر موضوعات اجتماعی را پست کند، محتوای آن حساب همچنان از طریق فید و استوری ها به دنبال‌کنندگانش می‌رسد.

این فقط به طور فعال به افراد غیر دنبال کننده توصیه نمی شود.

اینستاگرام می‌گوید حساب‌های حرفه‌ای می‌توانند از ویژگی وضعیت حساب برای بررسی وضعیت فعلی خود استفاده کنند و می‌توانند پست‌ها را از این صفحه ویرایش یا حذف کنند.

آنها همچنین می‌توانند در صورت مخالفت با تصمیم اینستاگرام در مورد یک محتوا، درخواست بازبینی کنند، یا می‌توانند برای واجد شرایط شدن مجدد برای توصیه، پست کردن محتوا را متوقف کنند.

با این حال، شرکت نگفته است که چه مدت باید از پست های سیاسی خودداری کند تا یک بار دیگر واجد شرایط باشد.

علاوه بر این، کاربرانی که می خواهند محتوای سیاسی توصیه شود، می توانند این ویژگی را در تنظیمات خود در اینستاگرام و تردز فعال کنند. فیس‌بوک نیز در آینده کنترل مشابهی را دریافت خواهد کرد.

حذف سیاست از سطوح توصیه‌ها و وادار کردن کاربران به تغییر مجدد آن در صورت تمایل به دیدن آن، تغییراتی است که پس از سال‌ها مقصر دانستن متا برای بیشتر ناآرامی‌های سیاسی جهان به وجود می‌آید.

از برنامه‌های شبکه اجتماعی متا برای تقویت نفرت و اطلاعات نادرست استفاده شده است که منجر به خشونت می‌شود.

واضح است که این شرکت می‌خواهد بین آنچه از طریق الگوریتم‌ها به کاربرانش می‌فرستد و محتوایی که ممکن است در مقیاس مشکل ساز شود، فاصله بیشتری بگذارد.

این حرکت همچنین می‌تواند به آرام کردن قانون‌گذارانی که در حال بررسی نحوه تنظیم شرکت‌های بزرگ فناوری هستند که به قدرت انحصاری دست یافته‌اند، کمک کند.

متا می‌گوید این تغییرات برای کاربران اینستاگرام و Threads به مرور زمان به آرامی برای درست کردن این کار اعمال می‌شود، بدون اینکه تاریخ خاصی ارائه کند که چه زمانی به طور کامل برای همه در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا