این استارتآپ ۶ میلیون دلار به دست آورد تا به شما نشان دهد کدام تبلیغات بازدهی سرمایهگذاری دارند و کدام نه
به گزارش اپ خونه، شرکتها میلیونها دلار برای راهاندازی هزاران تبلیغات در ماه خرج میکنند، اما همیشه بینشی ندارند که کدام یک بهتر از دیگران کار میکنند. و هنگامی که تبلیغات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، مشخص می شود که اکثر آنها به هیچ وجه به سود شرکت کمک نکرده اند.
وارد Kuona شوید، یک شرکت SaaS در مکزیک که از یادگیری ماشینی استفاده میکند تا همه این تبلیغات را بررسی کند تا به شرکتهای کالاهای بستهبندی شده مصرفکننده و خردهفروشان نشان دهد که کدامها خوب عمل میکنند و بهطور خودکار قیمتها و موجودیهای محصول را در ارتباط با تبلیغات بهینهسازی کنند.
Chema Sanroman و Agustín Magaña که پیشینه ای در علم داده، هوش مصنوعی و درآمد و قیمت گذاری CPG دارند، با دیدن چالش های موجود در مورد قیمت گذاری و تبلیغات، Kuona را در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کردند.
نحوه کار به این صورت است: Kuona ابزارهای مبتنی بر داده را برای پیش بینی تقاضا و ردیابی رفتار مشتری توسعه داد. این ابزارها با دادههای شرکت در زمان واقعی یکپارچه میشوند و از شبکههای عصبی برای شبیهسازی برای افزایش بازگشت سرمایه تبلیغات و در عین حال حفظ یا افزایش فروش استفاده میکنند.
مدیرعامل Sanroman گفت: “ابزار ما به آنها کمک می کند تا بفهمند چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.” همچنین به آنها تصویری از آنچه در گذشته و حال کار کرده است می دهد و سپس به آنها اجازه می دهد برای آینده برنامه ریزی کنند.”
در حال حاضر، Kuona در ایالات متحده، مکزیک، پرو و اکوادور فعالیت می کند و به تازگی یک دفتر در برزیل افتتاح کرده است. این دو محصول شامل بهینهسازی قیمت و تبلیغات و سفارش کامل را ارائه میدهد که به شرکتها کمک میکند تا تعداد کالاهای برگشتی و کالاهای موجود در هر نقطه فروش را کاهش دهند.
این شرکت در هر یک از دو سال گذشته درآمد و مشتریان خود را دو برابر کرده است و در حال حاضر سودآور است. این شرکت در فهرست ۱۵ تا ۲۰ مشتری خود از نهادهای جهانی مانند کوکاکولا و فروشگاه های رفاه OXXO حساب می کند.
امروز، ۶ میلیون دلار سرمایه اولیه را در دوری به رهبری Cometa و شامل Seaya Cathay Latam و FEMSA Ventures اعلام کرد. سرمایه گذاری جدید به کونا حدود ۷.۲ میلیون دلار در کل بودجه می دهد.
Sanroman قصد دارد بودجه جدید را برای گسترش مداوم تیم و حضور جغرافیایی خود در آمریکای لاتین و ایالات متحده و همچنین ایجاد یک تیم در اروپا، جایی که قبلاً برخی از ارتباطات دارد، به کار گیرد.