استارتاپ

این برنامه به رستوران ها و کافی شاپ ها اجازه می دهد تا برای استفاده از سرویس بهداشتی عمومی هزینه دریافت کنند

به گزارش اپ خونه، به لطف ممنوعیت توالت‌های پولی که به دهه ۱۹۷۰ بازمی‌گردد، مردم ایالات متحده عادت کرده‌اند از دسترسی رایگان به سرویس بهداشتی عمومی تقریباً به هر جایی که سفرشان می‌برد، لذت ببرند.

با این حال، بسته به شهر یا شهر، سرویس های رایگان لزوماً فراوان نیستند – یا به خوبی نگهداری نمی شوند.

به جای شتاب سیاسی ایالتی برای ساخت توالت‌های عمومی بیشتر و بهتر، توسعه‌دهندگان و کارآفرینان متعهد تلاش کرده‌اند به روش‌های مختلفی با این مشکل مقابله کنند.

فراتر از نقشه‌هایی که مکان سرویس‌های بهداشتی عمومی را ردیابی می‌کنند، استارت‌آپ‌هایی مانند Throne از توالت‌های قابل حمل با فناوری پیشرفته، خود تمیز شونده و مستقل استفاده می‌کنند که می‌توانند از طریق یک برنامه تلفن همراه رزرو شوند.

سرمایه گذاری جدیدی که در CES 2024 راه اندازی شد، Flush ، می خواهد دقیقاً همین کار را انجام دهد – اجاره سرویس بهداشتی به مشتریان در سراسر کافه ها، رستوران ها، هتل ها و سایر مناطق پرتردد.

ال سابو، فارغ‌التحصیل علوم کامپیوتر USC، برنامه Flush را پس از تجربه‌های ناامیدکننده در تلاش برای یافتن دستشویی‌های عمومی در حین مصرف داروی ادرارآور، تأسیس کرد.

Flush اساساً یک بازار دو طرفه برای سرویس بهداشتی است. صاحبان مشاغل می توانند سرویس های خود را برای اجاره با قیمت حداکثر ۱۰ دلار قرار دهند و کاربران می توانند سرویس های موجود را از طریق برنامه مبتنی بر وب Flush پیدا و رزرو کنند.

Flush دارای یک سیستم رتبه بندی داخلی است که ارائه دهندگان زمانی که رزرو سرویس بهداشتی را تأیید می کنند، آن را مشاهده می کنند. Flush همچنین در حال بررسی نوعی بیمه برای جبران خسارت به کسب و کارها در صورت آسیب ناشی از مهمان، به عنوان مثال یک مشکل عمده لوله کشی است.

فلاش

«با استفاده از Flush، یک کافی‌شاپ یا کافه می‌تواند یک جریان درآمد اضافی بدون افزایش هزینه ایجاد کند. علاوه بر جریان درآمد اضافه شده، Flush ابزاری منحصر به فرد برای جذب مشتریان جدید بدون هیچ گونه بازاریابی اضافی ارائه می کند.»

سابو در مورد این ایده کاملاً متعصب است و اعلام می‌کند Flush می‌تواند روزی «توزیع سرویس های بهداشتی را بین مردم اصلاح کند».

اما متقاعد کننده نیست که افراد معمولی با پرداخت ۵ دلار برای استفاده از سرویس بهداشتی، حتی در مواقع اضطراری سرگرم شوند.

حتی اروپایی‌ها نیز ممکن است مخالفت کنند – توالت‌های مبتنی بر هزینه در کشورهایی مانند ایتالیا بسیار ارزان‌تر از آنچه Flush در حال حاضر درخواست می‌کند (حدود یک یورو یا بیشتر) است.

اما ایده اجاره یک دستشویی قبلاً آزمایش شده است و دقیقاً با موفقیت بزرگی روبرو نشده است.

Good2Go، دقیقاً مانند Flush، زمانی با مشاغل محلی شریک شد تا توالت ها را اجاره کند و هزینه اشتراکی را که بین مالکان تقسیم می‌شد دریافت می‌کرد.

Good2Go با وجود تامین امنیت مشتریان اولیه مانند Peet’s Coffee و جمع آوری سرمایه اولیه ۷ میلیون دلاری – که برای بازسازی سرویس های بهداشتی نیز با کسب و کارها همکاری می کرد – در نهایت پس از ناکامی در انجام امور اقتصادی، به فروش فناوری کنترل دسترسی عمومی درب پرداخت.

Restpace، یکی دیگر از خدمات اجاره سرویس بهداشتی، هنوز زنده و فعال است. اما آن را بر اساس استفاده در دقیقه (مثلا ۱۵ دلار برای ۱۵ دقیقه)، یک مدل کسب و کار بالقوه پرسودتر از Flush است.

صف فلاش در حال بررسی خرید قفل های هوشمند است تا به کاربران امکان سلف سرویس دهی را بدهد، اما Szabo هنوز به این ایده متعهد نشده است.

فلاش

برخی ممکن است استدلال کنند که ساختن و سرویس‌دهی سرویس‌های بهداشتی عمومی بیشتر بر عهده دولت‌هاست، نه کسب‌وکارها – و این تصور غلطی نیست.

اما با توجه به اینکه به نظر نمی رسد اشتیاق زیادی برای این نوع هزینه های زیرساختی وجود داشته باشد، دستشویی های خصوصی به منبعی حیاتی برای جمعیت های بی خانمان تبدیل شده است که در غیر این صورت مجبور به ادرار کردن یا مدفوع در خیابان می شوند.

«بی خانمانی یک مشکل رو به رشد است و برخی از ارائه دهندگان نگران هستند که یک فرد بی خانمان ممکن است حمام را خراب یا خاکی کند.Flush راهی برای دسترسی و دسترسی به یک سرویس بهداشتی تمیز و قابل اعتماد فراهم می‌کند… Airbnb بسیار موفق بود زیرا چیزی را که همه ما به آن نیاز داریم ارائه می‌کند – سقفی بالای سرمان – و Flush همین کار را برای سرویس ها انجام می‌دهد.»

Flush که Szabo خودش آن را اجرا و کدنویسی می کند، در حال حاضر بوت استرپ شده است. این شرکت در حال ثبت نام مشاغل و ردیف کردن سرمایه گذاران است و در نظر دارد امسال یک کارمند استخدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا