نرم افزار موبایل

بازگشت به مدرسه: بهترین برنامه ها برای دانش آموزان

به گزارش اپ خونه، تابستان رو به پایان است، دانش آموزان احتمالاً در جستجوی برنامه های تلفن همراه هستند که می توانند به آنها برای سال تحصیلی طولانی آماده شوند.

از حل‌کننده‌های مسائل ریاضی و ابزارهای یادداشت‌برداری گرفته تا ردیاب‌های کتاب و برنامه‌های خلاصه، فهرستی از برنامه‌های آموزشی و سازمانی مورد علاقه خود را برای دانش‌آموزان برای امتحان امسال گردآوری کرده‌ایم.

StoryShots

اگر شما از آن دسته دانش‌آموزانی هستید که برای خواندن کتاب تا آخرین لحظه منتظر می‌مانید (همه ما آنجا بوده‌ایم)، پس ما StoryShots را توصیه می‌کنیم، یک برنامه آموزشی رایگان که خلاصه‌های کتاب را در قالب‌های متنی، صوتی و تصویری ارائه می‌کند.

StoryShots یک کتاب را به تیکه های کوچک تقسیم می کند و چند پاراگراف را به خواننده ارائه می دهد که مهمترین نکات را خلاصه می کند. این برنامه ممکن است برای دانش‌آموزانی مفید باشد که می‌خواهند در مورد یک موضوع خاص، به‌ویژه برای امتحانات آتی یا یک مهلت در انتظار به موقع یاد بگیرند.

به علاوه، این برنامه برای زبان آموزان بصری مفید است زیرا اینفوگرافیک ها، نقشه های ذهنی، ارائه ها و ویدیوهای کوتاه را ارائه می دهد.

StoryShots بیش از ۴۰۰ کتاب در ژانرهای مختلف مانند روانشناسی، بهره وری، سلامت و تناسب اندام، تاریخ، سیاست، بازاریابی، معنویت و مذهب و غیره ارائه می دهد.

نمونه‌هایی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این اپلیکیشن عبارتند از: «سرزمین موعود» نوشته باراک اوباما، «تاریخ مختصر زمان» نوشته استیون هاوکینگ و «پیاده روی طولانی به سوی آزادی» اثر نلسون ماندلا. StoryShots هر ماه دو تا چهار کتاب به کتابخانه خود اضافه می کند.

(توجه داشته باشید که این یک ابزار جمع‌بندی کتاب‌های درسی نیست – اگرچه اگر اینطور باشد خوب است.)

این برنامه با تبلیغات رایگان است. با این حال، یک نسخه پولی با قیمت ۳.۹۹ دلار در ماه نیز وجود دارد که به کاربران تعدادی ویژگی ممتاز، از جمله خواندن آفلاین، کتاب‌های الکترونیکی کامل و کتاب‌های صوتی و قابلیت برجسته‌سازی و یادداشت‌برداری به همراه کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف را می‌دهد.

برای دانلود در دستگاه های iOS و Android در دسترس است .

مقاله نویس

همانطور که از نام آن پیداست، مقاله نویس به دانش آموزان در نوشتن مقاله کمک می کند.

برنامه iOS می‌تواند به‌طور خودکار سبک‌های استناد، از جمله APA، MLA، Chicago/Turabian و Harvard را اعمال کند.

Essayist همچنین به قالب‌بندی نقل‌قول‌های درون متنی، مراجع، سرصفحه/پانویس‌های صفحه و صفحات عنوان، و همچنین تنظیم صفحه مانند فونت، اندازه فونت، فاصله بین خطوط، تراز، شماره‌گذاری صفحات و موارد دیگر کمک می‌کند.

Essayist دارای یک ویژگی مدیر مرجع است که به دانش آموزان اجازه می دهد فصل هایی از کتاب ها، مجلات، وب سایت ها و حتی فیلم ها را اضافه کنند. در مجموع بیش از ۲۵ نوع مرجع وجود دارد. همچنین، کاربران می‌توانند از Google Scholar برای اضافه کردن مراجع یا کپی و جای‌گذاری URL استفاده کنند.

مقاله نویس نیاز به اشتراک دارد که هزینه آن ۴.۹۹ دلار در ماه یا ۲۹.۹۹ دلار در سال است. کاربران جدید یک آزمایش رایگان دریافت می کنند.

Photomath

Photomath یک برنامه حل ریاضی است که مسائل را اسکن می کند و یک راه حل گام به گام برای آموزش حل معادلات دشوار به دانش آموزان نشان می دهد.

کاربران دوربین خود را به سمت یک مسئله ریاضی (چه دست نویس روی کاغذ یا تایپ شده) می گیرند و برنامه تصویر را برای تجزیه و تحلیل و تعیین پاسخ به سرورهای ابری ارسال می کند.

اگر کاربران بخواهند سوال را به صورت دستی وارد کنند، یک ماشین حساب درون برنامه ای نیز وجود دارد.

ما متوجه شدیم که Photomath برای استفاده ساده است و به سرعت نتیجه می دهد. یک اشکال این است که نسخه رایگان فقط دو یا سه مرحله اول را نشان می دهد.

کاربران می توانند بقیه پاسخ را با اشتراک Photomath Plus باز کنند که هزینه آن ۹.۹۹ دلار در ماه یا ۶۹.۹۹ دلار در سال است. یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه وجود دارد.

علاوه بر این، Photomath Plus شامل راه‌حل‌هایی از صدها کتاب درسی است، بنابراین کاربران می‌توانند به جای اسکن، سؤالی را جستجو کنند. همچنین یک ویژگی وجود دارد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا هر مرحله را با آموزش‌های متحرک تجسم کنند و صدا را ارائه می‌دهند.

می‌توانیم ببینیم که این منبع مفیدی برای دانش‌آموزان است تا قبل از ارسال مطالب، تکالیف خود را بررسی کنند و مشکلاتشان را تمرین کنند.

با این حال، باید گفت که برخی از دانش آموزان ممکن است از برنامه برای “تقلب” یا استفاده از آن به عنوان میانبر به جای تلاش برای حل مشکل خود استفاده کنند.

کاربران می توانند این برنامه را در اپ استور و گوگل پلی استور دانلود کنند .

Bookly

Bookly یک برنامه ردیابی و مدیریت است که به کاربران کمک می کند اهداف خواندن خود را حفظ کنند.

کاربران می توانند تعیین کنند که چه تعداد کتاب می خواهند در یک ماه/سال بخوانند و چه مدت زمانی می خواهند در روز بخوانند.

آنها همچنین می توانند یک هدف تاریخ پایان برای هر کتاب تعیین کنند، بنابراین دانش آموزان می توانند به طور موثرتری با ضرب الاجل ها و تکالیف همراه شوند.

خوانندگان با اسکن ISBN، جستجوی آنلاین یا افزودن کتاب به صورت دستی (تعداد صفحات، عنوان، نویسنده) کتاب ها را به کتابخانه خود اضافه می کنند.

یک تایمر درون برنامه ای برای کاربران وجود دارد که وقتی شروع به خواندن برای آن روز کردند، روی آن ضربه بزنند و بر اساس اهدافشان شمارش معکوس می کند.

به عنوان مثال، اگر کاربری بخواهد ۲۰ دقیقه در روز مطالعه کند، Bookly پس از اتمام زمان به کاربر اطلاع می دهد. کاربران همچنین می توانند در صورت فراموشی استفاده از تایمر، جلسه خواندن را به صورت دستی ثبت کنند.

علاوه بر این، Bookly آمار خواندن، مانند کل زمان خواندن، تعداد صفحات خوانده شده، سرعت خواندن، چند روز خواندن پشت سر هم توسط کاربر، رگه خواندن و موارد دیگر را تولید می کند.

Bookly یک خلاصه PDF از تمام داده های اضافه شده برای هر کتاب را ارائه می دهد، بنابراین دانش آموزان می توانند گزارش های خواندن و اینفوگرافیک ها را برای ارسال به معلمان خود دانلود کنند.

می‌توانیم ببینیم که این یک برنامه مفید برای مربیان است تا دانش‌آموزان را در قبال الزامات خواندن هفتگی پاسخگو نگه دارند.

همچنین می تواند راهی عالی برای ایجاد رقابت سالم در بین همکلاسی ها باشد. به عنوان مثال، هرکسی که در هر کلاس یا سال تحصیلی بیشترین مطالعه را داشته باشد، جایزه ای دریافت می کند .

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به قابلیت پخش صداهای محیطی در حین خواندن و بخش یادداشت ها برای نوشتن افکار یا ضبط نقل قول های مهم اشاره کرد.

Bookly همچنین با ارسال یادآورهای روزانه به عنوان یک دستیار شخصی عمل می کند تا کاربر را تشویق کند تا خواندن خود را برای آن روز انجام دهد.

در حالی که برنامه برای دانلود در دستگاه های iOS و Android رایگان است ، نسخه پولی آن را نیز ارائه می دهد – Bookly Pro نام دارد.

این طرح به خوانندگان اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی کتاب اضافه کنند و از جمله ویژگی های دیگر، به گزینه های صدای محیط بیشتری دسترسی داشته باشند.

نسخه رایگان تنها به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر ۱۰ عنوان در مجموعه خود داشته باشند، اما گزینه ای برای حذف کتاب ها در صورت کمبود فضا نیز وجود دارد. Bookly Pro برای یک ماه ۴.۹۹ دلار، برای شش ماه ۱۹.۹۹ دلار و برای ۱۲ ماه ۳۹.۹۹ دلار هزینه دارد.

Peech

Peech یک خواننده متن به گفتار است که هر فایل متنی، PDF، کتاب یا مقاله وب را به صدا تبدیل می کند .

مفهوم مولد تبدیل متن به گفتار به تنهایی برای خوشحال کردن یک کار چند وظیفه ای کافی است. همچنین می‌توانیم مشاهده کنیم که دانش‌آموزانی که می‌خواهند در حین رفت‌وآمد به مدرسه یا پیاده‌روی به کلاس، مطالعه‌ای را انجام دهند، استفاده می‌کنند.

Peech همچنین می تواند برای افراد مبتلا به نارساخوانی، کم بینایی یا سایر شرایطی که خواندن را دشوار می کند مفید باشد.

راه های مختلفی برای گوش دادن به محتوا وجود دارد، چه کپی و چسباندن متن به طور مستقیم در برنامه، آپلود فایل، درج URL یا حتی اسکن یک کتاب درسی با دوربین گوشی. قابل ذکر است که به ۵۰ زبان موجود است، بنابراین دانش آموزان می توانند مطالب کلاس های زبان خارجی خود را بخوانند.

علاوه بر نسخه رایگان، کاربران Peech می توانند ۴.۹۹ دلار در هفته برای آپلود اسناد، فایل های PDF یا پیوند به مقالات به تعداد دلخواه خود بپردازند. این برنامه فقط در دستگاه های iOS در دسترس است .

Evernote

Evernote یک برنامه یادداشت برداری و مدیریت کار است که می تواند برای دانش آموزانی که به دنبال سازماندهی در تمام طول سال هستند مفید باشد.

بخش مورد علاقه ما در مورد Evernote این است که قالب‌های مختلفی را برای نیازهای مختلف ارائه می‌کند، مانند یادداشت‌های کلاس، طرح‌های مقاله، فهرست کارها، فهرست‌های خواندن، برنامه‌ریزان هفتگی و موارد دیگر.

کاربران می‌توانند یادداشت‌های خود را در «نوت‌بوک‌های» مجازی سازماندهی کنند، که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد به راحتی اسناد خود را بر اساس کلاس یا ترم خاص دسته‌بندی کنند.

Evernote همچنین دارای ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد عکس ها، جداول، صدا، محتوای وب و موارد دیگر را جاسازی کنند.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به ذخیره ایمیل‌ها در داشبورد، اسکن اسناد، طراحی روی صفحه خراش و تنظیم تقویم اشاره کرد. همچنین، این برنامه دارای ادغام هایی مانند Google Drive، Slack، Outlook، MS Teams و Gmail است که برای همکاری در پروژه های گروهی مفید است.

Evernote در حال حاضر در حال آزمایش یک ویژگی هوش مصنوعی، ” AI Note Cleanup ” است که می تواند به سرعت “یادداشت های پراکنده” را غربال کند و آنها را در یک نسخه تصفیه شده تر که خواندن آن آسان است، سازماندهی کند.

Evernote یک طرح رایگان با ویژگی‌های اساسی و همچنین دو سطح ممتاز – شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

طرح شخصی ۷.۹۹ دلار در ماه است و به کاربران فضای ذخیره‌سازی بیشتر، داشبورد خانگی سفارشی‌تر و موارد دیگر می‌دهد. هزینه طرح حرفه ای ۹.۹۹ دلار در ماه است و آپلود ماهانه تا ۲۰ گیگابایت را ارائه می دهد.

در App Store و Google Play Store موجود است .

Saturn

 

Saturn یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر تقویم برای دانش آموزان دبیرستانی است. در حال حاضر، فقط در دستگاه های iOS در دسترس است .

این برنامه رایگان برای دانش‌آموزان ۱۳ سال یا بالاتر (کلاس نهم تا دوازدهم) است تا برنامه کلاس‌ها را با همکلاسی‌های خود به اشتراک بگذارند، جلسات باشگاه/تمرینات ورزشی/مهمانی‌ها را سازماندهی کنند، رویدادهای محلی را کشف کنند، با دیگران چت کنند و تقویم‌هایشان را مدیریت کنند.

Saturn می گوید که در حال کار بر روی راه اندازی تجربیات برای کاربران غیر دبیرستانی نیز هست.

اگر کاربر اعلان‌ها را فعال کند، یادآوری می‌کند که برنامه روز بعدش چگونه است. آنها همچنین هشدارهایی را در طول روز دریافت می کنند و زمان ناهار، تعطیلات و کلاس های آینده را به آنها یادآوری می کنند. دانش آموزان همچنین می توانند برای هر دوره کلاس شمارش معکوس شخصی دریافت کنند.

برای ثبت نام در Saturn، دانش آموزان باید دبیرستان خود را برای پیوستن به بقیه همسالان خود وارد کنند.

فقط دانش‌آموزانی که به آن یک مدرسه می‌روند می‌توانند نمایه سایرینی را که در آن شرکت می‌کنند مشاهده کنند. با این حال، اگر مدرسه خاصی در برنامه در دسترس نباشد، انحصار ممکن است برای برخی ناامید کننده باشد. در حال حاضر ۱۶۰۰۰ مدرسه در Saturn وجود دارد.

به طور کلی، به نظر می رسد زحل برای بسیاری از دانش آموزانی که می خواهند زمان خود را بهتر مدیریت کنند و همچنین با دوستان و جامعه خود در ارتباط باشند، مفید است.

برنامه های آموزشی بیشتر برای دانش آموزان برای امتحان کردن:

Libby : برنامه خواندن کتابخانه که دانش آموزان می توانند کتاب های الکترونیکی رایگان و کتاب های صوتی دیجیتال را امانت بگیرند

Grammarly : ابزار بررسی دستور زبان

کهوت! : پلتفرم یادگیری مبتنی بر بازی

Quizlet : برنامه یادگیری که به کاربران امکان می دهد فلش کارت ایجاد کنند و به راه حل های نوشته شده توسط متخصص دسترسی داشته باشند

ClassDojo : برنامه ارتباطی برای دانش آموزان، معلمان و والدین

Newsela : منبع مقالات در مورد رویدادهای جاری در سطح خواندن مناسب سن

مغزی : برنامه تکالیف همتا به همتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا