» اخبار اینترنت » بازی شرکت SEGA، سازنده انگری بردز، Rovio را با قیمت ۷۷۵ میلیون دلار خریداری می کند
SEGA
اخبار اینترنت

بازی شرکت SEGA، سازنده انگری بردز، Rovio را با قیمت ۷۷۵ میلیون دلار خریداری می کند

فروردین 28, 1402 3۰18

به گزارش اپ خونه، غول بازی ژاپنی SEGA تایید کرده است که Rovio فنلاند را در یک معامله تمام نقدی به ارزش ۷۰۶ میلیون یورو (۷۷۵ میلیون دلار) خریداری می کند.

این خبر برای اولین بار در ژانویه منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت بازی های موبایل اسرائیلی Playtika پیشنهادی ۷۵۰ میلیون یورویی (۸۱۰ میلیون دلاری) برای Rovio ارائه کرده است، اگرچه مذاکرات در ماه گذشته بدون هیچ دلیلی از سوی هیچ یک از این شرکت ها به شکست انجامید .

با این حال Rovio تایید کرد که هنوز در حال مذاکره با طرف های دیگر است، با شایعاتی که در آخر هفته منتشر شد مبنی بر اینکه Sonic the Hedgehog سازنده SEGA در ترکیب قرار دارد.

اکنون، این معامله رسمی است و Rovio خاطرنشان کرده است که انتظار دارد این معامله در سه ماهه دوم سال مالی جاری مشروط به “شرایط عرفی خاصی”بسته شود.

پیشنهاد SEGA نشان‌دهنده حق بیمه ۶۳.۱ درصدی قیمت پایانی Rovio در ۱۹ ژانویه، آخرین تاریخ معاملاتی قبل از انتشار گزارش‌ها درباره خرید احتمالی، و ۱۹ درصد حق بیمه در قیمت پایانی Rovio در روز جمعه، ۱۴ آوریل است.

شرکت انگری بردز

Rovio که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، به عنوان یکی از داستان های موفقیت بزرگ در حوزه فناوری اروپا ظاهر شد.

در حالی که این شرکت قبل از ورود اندروید و iOS ده‌ها بازی تولید کرده بود، انقلاب رو به رشد گوشی‌های هوشمند بود که Rovio را به آگاهی جریان اصلی تبدیل کرد و پرندگان خشمگین به یک امتیاز جهانی تبدیل شد که همه چیز از اسباب‌بازی و کتاب آشپزی گرفته تا فیلم و تلویزیون را در بر می‌گیرد .

Rovio در سال ۲۰۱۷ وارد بازار عمومی شد و نزدک هلسینکی با استقبالی نسبتاً ملایم و ارزش ۱ میلیارد دلاری روبرو شد.

در سالهای میانی، سهام این شرکت عمدتاً در حال کاهش بوده است و به طور کلی در حدود نیمی از ارزش عرضه اولیه سهام خود قرار دارد. بنابراین شاید تعجب کمی نداشت که Rovio شروع به خرید از خواستگاران احتمالی کرده بود.

با زیر نظر Rovio، سگا می‌گوید قصد دارد توسعه بازی‌های موجود خود را تسریع بخشد، و همچنین «ایجاد هم افزایی» بین برندهای Sega و Rovio انجام دهد.

به طور خاص، به نظر می‌رسد که تجربه Rovio در بازی‌های موبایلی به اصطلاح «سرویس زنده» چیزی است که برای SEGA جذاب است، که به بازی‌هایی اشاره می‌کند که به‌طور نامحدود و از طریق به‌روزرسانی‌های محتوای منظم برای حفظ علاقه‌مند نگه داشتن بازیکنان طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، SEGA گفت که تخصص Rovio می تواند به گسترش بازی های فعلی و SEGA سگا در بازارهای بیشتر، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی کمک کند.

در طرف مقابل، SEGA گفت که از تخصص خود در چند پلتفرم استفاده خواهد کرد تا Rovio را قادر سازد تا فراتر از بازی های موبایلی گسترش یابد، که احتمالاً به معنای کنسول ها و / یا مرورگرهای وب است.

بنابراین این معامله به طور موثر به SEGA اجازه می دهد تا حضور خود را در بازی های تلفن همراه افزایش دهد و همزمان به Rovio اجازه دهد در جهت دیگر حرکت کند.

هاروکی ساتومی، رئیس و مدیر عامل شرکت مادر SEGA ، سگا سامی، گفت:

«در میان بازار بازی‌های جهانی که به سرعت در حال رشد است، بازار بازی‌های موبایلی پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت SEGA تسریع گسترش خود در این زمینه بوده است.

من مطمئن هستم که از طریق ترکیب برندهای هر دو شرکت، شخصیت ها، پایگاه هواداران، و همچنین فرهنگ و عملکرد شرکت، هم افزایی قابل توجهی در آینده ایجاد خواهد شد.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×