بانک دیجیتال Chime در حال کاهش هزینه های کل است که شامل اخراج ۱۲٪ از کارکنان نیز می باشد
به گزارش اپ خونه، بانک دیجیتال Chime امروز تایید کرد که ۱۲ درصد از نیروی کار خود یا حدود ۱۶۰ نفر را اخراج می کند.
کریس بریت، یکی از بنیانگذاران Chime، توضیح داد که این حرکت یکی از مواردی است که به شرکت کمک می کند بدون توجه به شرایط بازار پیشرفت کند. در این یادداشت، بریت گفت که او و یکی از بنیانگذاران، رایان کینگ در حال کالیبراسیون مجدد هزینه های بازاریابی، کاهش تعداد پیمانکاران، تنظیم نیازهای فضای کاری و مذاکره مجدد با پیمانکاران فروشنده هستند.
بریت در این یادداشت نوشت: “تغییرات کمک خواهد کرد، اما ما همچنین باید اندازه سازمان خود را با افزایش تمرکز و ایجاد مسیر خود به سمت سودآوری تنظیم کنیم.”
Chime یکی از اولین نئوبانکهایی بود که سودآوری EBITDA را تحت تأثیر قرار داد، نقطه عطفی که دو سال پیش با رسیدن به ۱۴.۵ میلیارد دلار به اشتراک گذاشت. آخرین ارزش عمومی آن ۲۵ میلیارد دلار بود. بر اساس گزارشی، Chime از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۲ در مجموع ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.
مطمئناً، یکی از بنیانگذاران اضافه کرد که استارتآپ «از سرمایه خوبی برخوردار است» اما عدم اطمینان بازار مالی عاملی در این تغییرات بود.
سخنگوی Chime این دیدگاه را تکرار کرد و از طریق ایمیل اضافه کرد که «همانطور که به پویایی بازار فعلی نگاه میکنیم، سازمان خود را طوری تنظیم میکنیم که کاملاً با اولویتهای شرکتمان هماهنگ باشد. در نتیجه، برخی از موقعیتها را حذف میکنیم، در حالی که همچنان برای انتخاب برخی دیگر استخدام میکنیم.» این سخنگو به سؤالات دیگر در مورد جزئیات جدایی، تأثیر بر مدیران سطح C و حقوق و همچنین سودآوری شرکت پاسخ نداد.
یادداشت این شرکت، همراه با این واقعیت که Chime برنامههای عرضه عمومی خود را متوقف کرده است، نشان میدهد که روند رشد ممکن است تغییر کرده باشد . سرنوشتی که سایر فینتکها نیز به همین ترتیب با آن روبرو شدهاند. اخیراً، استارتآپ مخارج شرکتی برکس، ۱۱ درصد از کارکنان خود را پس از ارزش گذاری ۱۲.۳ میلیارد دلار در اوایل سال جاری با استناد به محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان کاهش داد.
با این حال، به طور کلی، جزر و مد تا حدودی در حال تغییر در آهنگ اخراج های فنی است. بر اساس layoffs.fyi، نزدیک به ۷۰ درصد از افرادی که در سال جاری بیکار شده اند، در ماه های می، ژوئن، ژوئیه و آگوست شغل خود را از دست داده اند. از تابستان غم و اندوه، کاهش کارکنان کاهش یافته است. سپتامبر نصف تعداد رویدادهای اخراج را نسبت به آگوست داشت و در ماه اکتبر، رویدادهای اخراج جدید کند شد در حالی که افراد نسبت به آگوست اندکی افزایش یافتند. در حالی که ماه نوامبر شروعی نه چندان عالی دارد، با توجه به کاهش قیمت Chime و کاهش ۱۸ درصدی Opendoor که ساعاتی پیش اتفاق افتاد، داده ها امیدوار کننده هستند.