اخبار کسب و کارها

با آماده شدن استارت آپ ها برای بدترین سناریوها، رشد تعداد کار کند می شود

به گزارش اپ خونه، عناوین برجسته تحت تأثیر اعلامیه‌های کاهش شدید تعداد کارمندان در سراسر صنعت فناوری و به ویژه در غول‌هایی مانند متا، آمازون و توییتر قرار گرفته‌اند.

اما این فقط نام‌های بزرگ نیستند که از تعداد کارمندان عقب نشینی می‌کنند – شرکت‌های خصوصی SaaS به طور مشابه تقریباً نیم سال است که استخدام و کاهش تعداد کارمندان را اجرا می‌کنند.

این تعجب آور نیست، زیرا VC ها شروع به اصرار برای تمرکز بیشتر بر روی کارایی سرمایه و “قانون ۴۰” در اوایل تابستان امسال کردند، زیرا مشخص شد که ذهنیت “رشد به هر قیمتی” از بین می رود و هدف گسترش آن است.

در اینجا نکات برجسته مطالعه ما آمده است:

شرکت ها در حال کاهش رشد تعداد کارمندان برای گسترش باند هستند

تعداد کارمندان هر ماه در چهار ماه گذشته با نرخ متوسط حدود ۲ درصد در مقایسه با ۱۰ درصدی که قبلاً شاهد بودیم افزایش یافت. علاوه بر این، صدک ۲۵ استارت‌آپ‌ها کاهش تعداد کارمندان را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها در حال انجام اقدامات شدید برای گسترش باند خود هستند.

این یک شاخص تیره و تار است زیرا استارتاپ‌ها برای باد مخالف کلان اضافی و رویدادهای قیمت‌گذاری مجدد آماده می‌شوند.

دور دیگری از کاهش ها احتمالا اوایل سال آینده است

اگر محیط کلان بهبود نیابد، پس از جلسات سه ماهه چهارم هیئت مدیره شرکت ها (معمولاً در ژانویه یا فوریه) منتظر موج دیگری از کاهش مشاغل خواهیم بود.

بسیاری از شرکت‌ها پیش‌بینی‌های CY 23 خود را مورد بحث قرار می‌دهند، و تعداد کارکنان همیشه اهرمی برای گسترش باند است زیرا می‌تواند تا ۸۰ درصد از هزینه‌های یک استارت‌آپ را تشکیل دهد.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها تعداد کارمندان خود را حفظ کرده‌اند، ممکن است شاهد باشیم که مجبور شوند افراد را برای کاهش سوختگی اخراج کنند.

استخدام های فشرده تر از اوایل می ۲۰۲۲ آغاز شد

شرکت‌های خصوصی دقیقاً از می ۲۰۲۲ شروع به ترمز زدن کردند و شرکت‌های بیشتری به طور هماهنگ شروع به کار کردند، همانطور که از محدوده بین چارکی با سرعت تعداد کمتر دیده می‌شود، که به شدت فشرده شده بود اما اکنون تثبیت شده است.

شرکت‌هایی که خدمات منابع انسانی و تدارکات را ارائه می‌کنند، بیشترین کاهش را داشتند.

از آنجایی که این خدمات در سراسر صنعت کاهش یافته است، شرکت های ارائه دهنده فناوری با هدف متخصصان منابع انسانی و تدارکات شاهد شدیدترین کاهش در رشد تعداد کارکنان بودند. با این حال، تمام پروفایل های مشتری ردیابی شده به سمت کاهش تلاش های استخدام گرایش داشته اند.

استعدادهای زیادی وجود دارد

نکته مثبت این است که این زمان بسیار خوبی برای شرکت‌هایی است که مناسب بازار محصول (و سرمایه‌گذاران حامی) هستند تا استعدادهای مناسب را استخدام کنند، زیرا فناوری‌های بزرگ تعداد کارمندان را کاهش می‌دهند و بازار پر از استعدادهای استثنایی است.

از رشد تهاجمی تعداد کارمندان گرفته تا ثابت ماندن

تا آوریل، اکثر شرکت‌ها به شدت استخدام می‌کردند، با افزایش تعداد کارکنان ماهانه به بیش از ۱۰٪ و صدک ۷۵ نزدیک به ۲۰٪ بود.

در مقابل، میانه فعلی +۱٪ و صدک ۷۵ +۴٪ است.

این روند نزولی از اردیبهشت آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد. بازه بین چارکی به فشرده شدن ادامه می دهد، و میانه در نهایت به سمت تعداد سر صاف می رود (یعنی جایگزین ساییدگی طبیعی می شود اما فراتر از آن استخدام نمی شود). صدک ۲۵ در حوالی آگوست در قلمرو تعلیق قرار گرفت، اما هر دو صدک ۱۰ و ۲۵ از آن زمان به عقب کشیده شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا