اخبار اینترنت

با افزایش کاربران Threads، رقیب توییتر Bluesky نیز اولین نصب میلیونی خود را به ثبت رساند

به گزارش اپ خونه، از آنجایی که  نصب رقیب جدید توییتر به نام Threads پس از راه‌اندازی به رقم دو رقمی می‌رسد ، جایگزین دیگر توییتر، Bluesky ، به نقطه عطفی رسیده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید data.ai ارائه‌دهنده اطلاعات فروشگاه اپلیکیشن ، Bluesky اکنون بیش از یک میلیون دانلود در سراسر iOS و Android داشته است.

البته، این معیار در مقایسه با اعدادی که Threads به عنوان اپلیکیشنی که به نمودار اجتماعی اینستاگرام گره خورده است منتشر می‌کند، کم رنگ می‌شود و تا رسیدن به خود توییتر که ۷۲ میلیون نصب برای اولین بار اضافه کرد در حالی که Bluesky برای اولین میلیون خود کار می کرد، فاصله زیادی دارد.

data.ai اشاره می کند که به طور متوسط ​​روزانه ۵۱۸۰۰۰ دانلود جدید برای توییتر است. در مقایسه، Bluesky به طور متوسط ​​تنها ۸۳۰۰ نصب برای اولین بار در روز می بیند.

با این حال، هنوز رشد قابل توجهی برای اپلیکیشنی است که در آن دعوت‌نامه‌ها کمیاب و گاهی غیرقابل استفاده باقی می‌مانند – این شرکت حتی به طور موقت ثبت‌نام‌ها را در اولین آخر هفته ماه جولای پس از تصمیم توییتر برای محدود کردن تعداد توییت‌های خوانا که تقاضای جدید برای جایگزین‌های توییتر را افزایش داد، متوقف کرد.

آنها در آن زمان توضیح دادند که تیم Bluesky نگران بود که ترافیک بی سابقه منجر به مشکلات عملکرد شود زیرا هنوز برای چنین هجوم کاربران جدید آماده نشده بود.

در واقع، data.ai گزارش می‌دهد که حرکت توییتر به Bluesky اجازه داد تا به نقطه عطف جدید خود دست یابد، زیرا تخمین زده می‌شود که ۳۰۰۰۰۰ نصب جدید Bluesky از ۳۰ ژوئن ثبت شده است.

تعداد برنامه Bluesky Social را در چند ماه گذشته بارگیری کنید

ایالات متحده بیشترین تعداد نصب Bluesky یا ۴۰٪ را به خود اختصاص داده است. پس از آن برزیل (۹.۵٪)، ژاپن (۸.۵٪)، تایلند (۷.۵٪) و بریتانیا (۴.۶٪) قرار دارند.

در مجموع، Bluesky تقریباً چهار ماه طول کشید تا به نقطه عطف دانلود «۱ میلیون+» برسد. اما این احتمال وجود دارد که اگر برنامه به طور کامل برای عموم باز می شد، نرخ پذیرش سریع تری را مشاهده می کرد.

تصمیم این تیم برای خصوصی نگه داشتن برنامه خود ممکن است در نهایت به موفقیت بالقوه آن لطمه بزند، اکنون که Threads منتشر شده است و وعده ادغام با ActivityPub را می دهد – پروتکلی که منبع باز و شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon، یکی دیگر از جایگزین های محبوب توییتر را تامین می کند.

در همین حال، Bluesky در حال توسعه پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز خود ، پروتکل AT است.

اگرچه Bluesky قبلاً با چالش‌های اعتدال مواجه شده است، هنوز نمی‌توان Bluesky را حساب کرد.

این شرکت این هفته ۸ میلیون دلار سرمایه اولیه و اولین سرویس پرداختی خود، دامنه های سفارشی را اعلام کرد، زیرا به نظر می رسد خارج از بازار سنتی پشتیبانی شده از تبلیغات برای یافتن راهی برای کسب درآمد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا