با تمرکز بر بیماران مبتلا به بیماری مزمن، نوریش امیدوار است که به آمریکایی ها در تغذیه بهتر کمک کند
به گزارش اپ خونه، بسیاری از ما اگر بهتر بخوریم احساس بهتری پیدا می کنیم. اما برای بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن، این موضوع مهمتر است: اصلاح رژیم غذایی آنها اغلب برای تحت کنترل نگه داشتن وضعیت آنها کلیدی است.
بر اساس CDC، از هر ۱۰ بزرگسال در ایالات متحده، ۶ نفر دارای یک بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی هستند. میلیونها نفر از این افراد میتوانند از راهنماییهای تغذیه حرفهای بهرهمند شوند، اما همیشه زمان یا وسیلهای برای جستجوی مراقبت ندارند.
Enter Nourish، یک استارت آپ آمریکایی که کاربران را با یک متخصص تغذیه (RD) از طریق Telehealth مرتبط می کند و به آنها کمک می کند تا مشاوره های خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.
سلامت از راه دور بخشی از جذابیت، هم برای بیماران و هم برای متخصصان تغذیه است، اما مدرک RD نیز نکته مهمی است.
آکادمی تغذیه و رژیم غذایی هشدار می دهد: “همه متخصصان تغذیه متخصص تغذیه هستند – اما همه متخصصان تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده نیستند.”
مگر اینکه به دنبال یک RD یا RDN (متخصص تغذیه متخصص تغذیه) باشید، مطمئن نخواهید بود که متخصص تغذیه شما به درستی برای این کار واجد شرایط است – و بیمه شما آن را پوشش نمی دهد.
پوشش بیمه بخش بزرگی از ارزش افزوده Nourish است. مدیر عامل این استارت آپ، آیدان دوار، به TechCrunch گفت:
«۹۴ درصد از بیماران ما به طور کامل تحت پوشش بیمه هستند و هیچ هزینه ای از جیب خود نمی پردازند. بیشتر بقیه فقط یک دستمزد کوچک دارند.»
به این دلیل که از سال ۲۰۰۲، تغذیه درمانی پزشکی تحت محدوده Medicare تحت معیارهای خاصی قرار گرفته است، حرکتی که باعث شد شرکت های بیمه خصوصی بزرگ از این روش پیروی کنند.
روی کاغذ، بیماران واجد شرایطی که از این موضوع آگاه هستند، می توانند پس از مراجعه به RD سرپایی، چه آنلاین و چه غیرحضوری، بازپرداخت شوند. اما مانند اغلب مراقبتهای بهداشتی در ایالات متحده، این فرآیند برای پزشکان دشوار است و بسیاری در نهایت بیمه را قبول نمیکنند.
در مقابل، RDهای نوریش توسط این شرکت به کار گرفته میشوند، که در ازای دریافت هزینه، همکاری با مدیکر و شرکتهای عمده مراقبتهای بهداشتی ایالات متحده Aetna، BCBS، Cigna، Humana و United Healthcare را بسته است.
Dewar گفت که Nourish در حال حاضر ۵۰ RD را استخدام می کند، اما فهرست انتظاری متشکل از بیش از ۴۰۰ RD دارد که علاقه مند به پیوستن به تیم خود هستند.
این استارتآپ که در نوامبر ۲۰۲۱ راهاندازی شد، سرعت خود را پیش میبرد، اما در حال حاضر «میلیونها درآمد» از «هزاران بیمار که هر ماه به متخصصان تغذیه مراجعه میکنند» گزارش کرده است و تا پایان سال، قصد دارد ۲۰۰ RD را استخدام کند و تیم غیر RD خود را از ۱۸ به ۳۰ نفر افزایش دهد.
برنامههای رشد نوریش توسط یک دور اولیه ۸ میلیون دلاری تأمین میشود که مجموع بودجه آن را به ۹.۳ میلیون دلار رساند.
تحت رهبری Thrive Capital، شرکت Susa Ventures، Operator Partners، Box Group و Y Combinator که شتابدهنده آنها در سال ۲۰۲۱ فارغ التحصیل شد، داشت.
دوار همچنین تاکید کرد که تعدادی از سرمایه گذاران فرشته نوریش شرکت های مراقبت های بهداشتی هیجان انگیزی مانند آلتو فارمسی (جمی کاراکر)، هدوی (اندرو آدامز)، مراقبت بهداشتی رایت وی (جردن فلدمن) و اسپرینگ هلث (آوریل کوه) را ساخته اند.
«تغذیه علیرغم اهمیت و ارتباط آن با سلامت مردم تا حد زیادی از سیستم مراقبت های بهداشتی حذف شده است.»
کریم زکی، شریک عمومی Thrive Capital، گفت: ما دوست داریم که Nourish با گردهم آوردن مصرف کنندگان، متخصصان تغذیه و شرکت های بیمه با هم برای ایجاد یک برنامه تغذیه مقرون به صرفه تر و کامل تر، آن را تغییر دهد.
گسترش تغذیه درمانی
Nourish اهداف بزرگی دارد: با کمک به مردم برای تغذیه خوب، استارت آپ امیدوار است در حل بحران مراقبت های بهداشتی آمریکا کمک کند.
بنیانگذاران آن میگویند: «بیش از نیمی از آمریکاییها یک بیماری مزمن مرتبط با آنچه میخورند دارند، که به افزایش هزینههای مراقبتهای بهداشتی و کاهش امید به زندگی با کیفیت کمک کرده است.»
دیوار و سام پرکینز، مدیر ارشد اجرایی نوریش، دوستان دوران کودکی هستند و پس از دست و پنجه نرم کردن خود با بیماری های مزمن (به ترتیب میگرن و سندرم روده تحریک پذیر) به ماموریت نوریش رسیدند.
پس از تجربه تأثیر مثبت مراقبت های تغذیه ای، آنها استارتاپ خود را به همراه مدیر ارشد فناوری استفانی لیو، که با پرکینز در پرینستون دوست صمیمی شده بود، تأسیس کردند.
بنیانگذاران از نزدیک می دانستند که کار با یک متخصص تغذیه یک فرآیند طولانی مدت است، اما این چشم انداز توسط مدیر ارشد بالینی استارت آپ، آدرین پاکزوسا، نیز تقویت شده است.
او گفت:
“ما بر روی یک رویکرد طولانی مدت و پایدار تمرکز می کنیم – واقعاً یک تغییر سبک زندگی. ما هرگز شما را در یک رژیم غذایی مد روز قرار نمیدهیم که حفظ آن غیرممکن است، به شما میگوییم فقط برای هر وعدهی غذایی سالاد بخورید، کاری میکنیم که همه چیزهایی را که میخورید پیگیری کنید، یا یک برنامه غذایی کلی و یکاندازه به شما ارائه میدهیم.»
به دلیل این رویکرد، استارتاپ خود را مستقیماً در رقابت با برنامه های کاهش وزن نمی بیند. با این حال، این شرکت قصد دارد از دور اولیه خود برای راهاندازی یک اپلیکیشن تا پایان سهماهه استفاده کند، اما اهداف متفاوتی در ذهن دارد.
نوریش توضیح داد:
«برنامه تلفن همراه تجربه اصلی ملاقات با متخصص تغذیه را با ویژگیهایی از جمله محتوا و منابع تغذیه با کیفیت بالا، ردیابی نتایج بالینی، و ویژگیهایی که به شما کمک میکند غذا را دریافت کنید، مانند تحویل یکپارچه مواد غذایی (بنابراین RD شما میتواند برای شما غذا تجویز کند، افزایش میدهد.»
هدف این اپلیکیشن این است که مطمئن شود بیماران به نتایج مطلوب دست می یابند. در واقع، نوریش در سال ۲۰۲۳ دو اولویت دارد: رشد و نتایج. این نقشه راه به نحوه تعریف Dewar و تیمش از موفقیت مربوط می شود. “این [هر دو] در مورد این است که به چند نفر کمک می کنیم و چقدر به آنها کمک می کنیم.”
هنوز فضای زیادی برای رشد نوریش در هر دو جبهه وجود دارد: اکثریت قریب به اتفاق بیماران مبتلا به بیماری مزمن که میتوانند از دیدن RD بهره ببرند، در حال حاضر این کار را نمیکنند، و حتی وقتی کار میکنند، خوب غذا خوردن همچنان یک مشکل است. آیا یک برنامه به آسانتر کردن سفر آنها کمک میکند؟ فقط زمان می تواند بگوید.