با Bling، انقلاب استارتآپهای فینتک حتی به پول جیبی هم سرایت میکند
به گزارش اپ خونه، امروزه، بانکها و استارتآپهای فینتک تمایلی به ارائه محصولات اختصاصی به خانوادهها ندارند، و این چیزی شبیه به یک شکاف در بازار به نظر میرسد. در همین حال، فقدان عمومی آموزش مالی و سواد مالی به این معنی است که خانواده ها از تامین رفاه مالی برای خانواده خود محروم می شوند.
GoHenry (با جمع آوری ۱۲۱.۲ میلیون دلار) که خود را «بانکداری هوشمند برای بچه ها» می نامد، تلاش کرده است بخشی از این بازار را بشکند، اما هدف آن بچه ها است نه خانواده ها. در همین حال، دیگران Gen-Z و والدین را از بین می برند، مانند Greenlight (ایالات متحده)، Spriggy (AUS)، Ruuky (DE)، Step (US)، Current (US)، Nosso (بریتانیا)، Unest (ایالات متحده).
Bling، استارت آپی که توسط یک جوان ۲۰ ساله تأسیس شده است، وارد این معارضه شده است که یک پلتفرم مالی را به طور خاص برای خانواده ها ارائه می دهد که به گونه ای طراحی شده است که والدین بتوانند برنامه ریزی مالی برای فرزندان خود انجام دهند، از پول جیبی گرفته تا سرمایه گذاری اولیه.
اکنون یک دور اولیه سرمایه گذاری ۳.۵ میلیون یورویی از Peak (مستقر در آمستردام) جمع آوری کرده است. La Famiglia; فرشتگانی مانند لی-سوفی کرامر، ورنا پاوسدر، فلیکس هاس (از بنیانگذاران IDnow)، یاکوب شرایر (از بنیانگذاران Orderbird)، مدیر عامل سابق ING-Diba، بن تلینگ، برنده جام جهانی فوتبال، آندره شورله، کارمن کرول “نفوذ” خانواده ، سرمایه گذاری فرشته و پیش بینی سرمایه.
این استارتآپ میگوید در حال پرداختن به ۳.۳ میلیارد یورو پول جیبی که در آلمان هر سال، فقط برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال، به همراه ۳۵ میلیارد یورو صرف شده در بازار خانگی در آلمان (سرشماری آلمان) میشود، دارد.
محصول Bling دارای ماژول های آموزشی برای والدین است، کارت پرداخت کودک را ارائه می دهد، به عنوان مثال می تواند کمک هزینه ها را از طریق کارهای خانه پوشش دهد.
بنیانگذار Nils Feigenwinter Bling را تنها در ۲۰ سالگی شروع کرد و آن را ایجاد کرد زیرا به گفته خودش، در دوران دبیرستان از دیدن همکلاسی هایش که قبلاً بدهی شخصی داشتند، ناامید شده بود او در بیانیهای گفت: «بعد از دوازده سال مدرسه، به عقب نگاه کردم و متوجه شدم خوب است. اکنون میتوانم قضیه فیثاغورث و سنگهای کوه را تشخیص دهم، اما هیچ ایدهای در مورد پسانداز یا مدیریت مسئولانه پول ندارم.»
با Bling، والدین ثبت نام می کنند، اما نیازی به KYC نیست، زیرا فقط با مبلغ اولیه زیر ۱۵۰ یورو عمل می کند. آنها یک حساب خانوادگی ایجاد می کنند، یک کارت دریافت می کنند و حساب فرزند خود را راه اندازی می کنند. بچهها از طریق ماژولها یاد میگیرند، ظرفهای پسانداز را راهاندازی میکنند، میتوانند از طریق کارها و کارهای روزمره درآمد کسب کنند و کارتهای خود را سفارشی کنند.
پس از آن، اعضای خانواده و جامعه از طریق پیوندها به Bling میپیوندند، بنابراین در پسانداز و طرحهای سرمایهگذاری، مدیریت هزینههای خانوار و آمادهسازی برای رویدادهای مالی مهم مشارکت میکنند.
Bling ادعا می کند که اکنون بیش از ۱۰۰۰۰ فرزند دارد که از کارت Bling به عنوان اولین تجربه پرداخت شخصی خود ۶ ماه پس از راه اندازی استفاده می کنند، زیرا در نهایت مانند پدربزرگ ها، پدربزرگ ها، پدربزرگ ها، پدربزرگ ها و دوستان خود از جلوه های شبکه برای رشد استفاده می کند.
مدل کسبوکار برای Bling اشتراک مستقیم، تراکنشها و کارمزدهای محصولات مالی، مشارکتها (طرحهای تلفن همراه اول، بیمه و غیره) است.
قبل از Bling، Feigenwinter سه شرکت دیگر را در بخش جوانان تأسیس کرد، از جمله بزرگترین مجله دانشجویی سوئیس، تجارت خانوادگی و خانه مجوز، و همچنین یک آژانس مشاوره تخصصی در موضوعات مربوط به بزرگسالان جوان، که باعث شد او را به عنوان “wunderkind فین تک” توصیف کنند. رسانه های آلمانی CTO و یکی از بنیانگذاران لئون استفان به او پیوست.