فناوری اطلاعات

بررسی  اسپیکر Sony SRS-XV500 

به گزارش اپ خونه، سونی SRS-XV500 یک اسپیکر قابل حمل است که افراد علاقه زیادی به آن دارند. این اسپیکر غنی است و به لطف درایورهای با عملکرد بالا، می تواند حتی علاقه مندان به موسیقی را نیز پاسخگو باشد.

در حالی که XV-500 وارد یک فضای نسبتاً رقابتی بازار با گزینه هایی مانند LG و JBL می شود، XV-500 به دلیل عمر باتری قابل توجه و عملکرد صوتی به طور کلی خوبش از بین دیگر رقبا متمایز است.

برای دانستن همه چیزهایی که باید در مورد Sony SRS-XV500 بدانید، به خواندن این راهنما ادامه دهید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت

با شروع بحث طراحی، XV500 همه چیز را ساده و در عین حال سرگرم کننده نگه می دارد. طراحی کلی آن دارای منحنی هایی در اطراف لبه ها است و به طور کلی یک فاکتور فرم فشرده برای اسپیکرهای مهمانی در اندازه آن است.

وزن آن در حدود ۱۱.۲ کیلوگرم است و یک جفت چرخ برای کمک به جابجایی آنها می‌توانست اضافه شده باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که حرکت کردن آن دشوار است. نحوه ساخت آن حمل را نسبتاً راحت می کند.

IMG_20240418_101045 1

هنگامی که اسپیکر روشن است، یکی از اولین چیزهایی که متوجه می شوید چراغ های روی دستگاه است. در حالی که اینها در نهایت باعث کاهش عمر باتری می شوند- قطعا ظاهر خوبی دارند و به ظاهر کلی اسپیکر ارزش می بخشند.

جدای از این، دیگر عناصر کلیدی طراحی شامل یک نقطه اختصاصی برای نگه داشتن تلفن جفت شده است و مهمتر از همه، اگر قصد دارید اسپیکر را در فضای باز ببرید، وعده استاندارد IPX4 برای اطمینان از این است که این اسپیکرها می توانند پاشیده شدن آب را تحمل کنند. .

دکمه ها خازنی هستند و برای سهولت استفاده بهتر روشن می شوند. آنها تمام عملکردهای مهم از جمله انتخاب دستگاه، نور و مگا باس را پوشش می دهند.

نکته مهم این است که برای دسترسی آسان در بالای اسپیکر نیز قرار می گیرند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این اسپیکر به همراه یک کنترل از راه دور اختصاصی ارائه نمی شود که بسیار بد است.

ویژگی ها و قابلیت اتصال

SRS-XV500 همچنین دارای لیست ویژگی های مناسب نسبت به قیمت خود است. اگرچه از ویژگی های فریبنده دوری می کند، اما اگر می خواهید از XV500 به عنوان یک اسپیکر کارائوکه استفاده کنید، مکانی برای دو ورودی میکروفون روی آن وجود دارد.

یا حتی می توانید همه چیز را تغییر دهید و یک میکروفون و یک گیتار را به بلندگو وصل کنید. ما همچنین یک پورت USB-A دریافت می کنیم که بسته به مورد استفاده شما ممکن است مفید باشد.

با این حال، اتصال آن به یک دستگاه با استفاده از پورت نوری یک گزینه نیست، زیرا پورت روی اسپیکر جایی پیدا نمی کند.

IMG_20240418_101451

ما همچنین به ویژگی هایی مانند اتصال دو دستگاه دسترسی داریم که به اسپیکر امکان می دهد همزمان به دو دستگاه متصل شود.

به‌علاوه، یک عملکرد جفت استریو بسیار خوب وجود دارد که به اسپیکر اجازه می‌دهد با یکی دیگر از نزدیکان خود جفت شود و به‌عنوان کانال اختصاصی چپ یا راست در تنظیمات استریو کار کند.

سونی همچنین با اضافه کردن پشتیبانی گسترده برای کدک ها در این یکی، کار خوبی انجام داده است. به لطف این، شما از کدک هایی مانند کدک های صوتی SBC، AAC و LDAC پشتیبانی می کنید. اگرچه دومی در آیفون موجود نیست و فقط برای کاربران اندروید در دسترس است.

بررسی عمر باتری

Sony SRS-XV500 دارای یک بسته باتری بزرگ است که در شرایط ایده آل، با شارژ کامل تا ۲۵ ساعت پخش را نوید می دهد.

صدا در اکثر موارد تقریباً حدود ۵۰ درصد بود و چراغ های اسپیکر در طول آزمایش حدود ۶ ساعت روشن بودند. Mega Bass نیز نیمی از زمانی را که برای آزمایش دستگاه صرف شد، روشن باقی ماند.

IMG_20240418_101511

از داده‌های تست شده، مشخص بود که سطوح صدا و چراغ‌های مهمانی روی دستگاه تأثیر مستقیمی بر عمر باتری بلندگوها دارد.

بنابراین، اگر می‌خواهید با یک بار شارژ تبلیغ شده توسط سونی به پخش ۲۵ ساعته تبلیغ شده نزدیک شوید، سعی کنید صدا را پایین نگه دارید و موارد اضافی مانند چراغ را خاموش کنید.

با این حال، اگر قصد دارید موسیقی را با صدای کامل و با چراغ های روشن پخش کنید، بدانید که زمان اجرای بسیار کمی از این بلندگوها دریافت خواهید کرد.

برای افزایش عمر باتری، به حالت Stamina نیز دسترسی دارید، که ویژگی‌هایی مانند نور مهمانی و Mega Bass را از بین می‌برد تا در نهایت صدایی با صدایی صاف و طولانی‌تر ارائه دهد.

بررسی عملکرد صوتی

در مورد عملکرد صوتی، در قلب بلندگوها دو woofer و دو tweeter در جلو قرار دارند. این ترکیبات صدایی غنی و صدای متعادلی را ارائه می دهند.

فضای صدا برای بلندگوهایی با اندازه آن عریض است و مهمتر از آن، شما همچنین دارای تفکیک صدای بسیار خوبی برای بهبود تجربه گوش دادن به موسیقی هستید.

علیرغم اینکه صدا برای بیس تنظیم شده است، اما تمیز باقی می ماند و تجربه خوبی را در حین گوش دادن به موسیقی ارائه می دهد.

اما در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت. اول از همه، بلندگوها هنگام اتصال به منبع تغذیه، پروفایل های صدای متفاوتی نسبت به زمانی که با باتری کار می کنند، می گیرند.

 

IMG_20240418_102525 1

در مورد دومی، صدا در مقایسه با اتصال بلندگو به منبع برق، کمی صاف تر و بلندتر نیست. بنابراین اگر می‌خواهید باس عمیق‌تر و موسیقی بلندتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم آن را به منبع برق متصل نگه دارید و در آن زمان است که SRS -XV500 واقعاً زنده می‌شود.

Mega Bass یکی دیگر از ویژگی های جالبی است که استفاده از آن لذت بخش است، و آن را به هر کسی که به دنبال پخش آهنگ های باس سنگین روی دستگاه است توصیه می کنیم.

به طور خودکار مقداری صدای اضافی به موسیقی که به آن نیاز دارد اضافه می کند. اما اگر از طرفداران باس نیستید، آن را خاموش کنید و شاهد درخشش بلندگو در اجرای آهنگ‌هایی باشید که به تمرکز واضح بر روی آواز و صدای سه‌گانه نیاز دارند.

آیا باید آن را بخرید؟

توصیه می شود اگر به دنبال بلندگوهای مهمانی خوب هستید که در صورت نیاز گزینه قابل حمل بودن را نیز ارائه می دهند. این مورد همه کاره است و فهرستی از ویژگی‌های غنی را ارائه می‌کند تا به گزینه‌ای قانع‌کننده تبدیل شود.

IMG_20240418_102455

کیفیت صدای تصفیه شده و بیس عمیقی که اسپیکر ارائه می کند – به ویژه هنگامی که به منبع تغذیه متصل است – قطعا دلیلی برای در نظر گرفتن XV500 است.

اما چیزی که واقعاً به آن کمک می کند تا از سایرین متمایز شود، توانایی آن برای زنده کردن مهمانی ها با ورودی های میکروفون است که آن را به یک بلندگوی قدرتمند کارائوکه تبدیل می کند.

عمر باتری همچنین تضمین می کند که اگر تصمیم دارید آن را در فضای باز ببرید، XV500 تجربه های صوتی همه جانبه ای را برای همه فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا