تکنولوژی

بررسی اپل واچ سری ۹: به‌روزرسانی‌های جزئی تفاوت را ایجاد می‌کنند

به گزارش اپ خونه، اپل جدیدترین سری ساعت های هوشمند خود را به نام Apple Watch Series 9 عرضه کرده است.

در بیشتر موارد، این ساعت کاملاً شبیه به نسل های قبلی خود است. اپل این بار تغییرات ظریفی ایجاد کرده است . به نظر می رسد نتیجه یک اپل واچ قدرتمندتر و مقاوم تر در آینده باشد .

با این اوصاف، توجه امسال اپل روی پایداری بود. در حالی که این یک دلیل عالی برای پشتیبانی است، مصرف کننده با اپل واچ سری ۹ کاملاً جدید چه چیزی را دریافت می کند؟ یک SoC جدید، Siri آفلاین و پشتیبانی از برخی حرکات مفید وجود دارد. آیا اینها نیاز به ارتقا دارند؟ بیایید بررسی کنیم..

طراحی و راحتی

اپل واچ سری ۹ دارای طراحی کلی مشابه سری ۸ است و بدنه ای مربعی و لبه های گرد دارد و در همان دو اندازه موجود است: ۴۱ میلی متر و ۴۵ میلی متر. شما می‌توانید آن را با روکش آلومینیومی تهیه کنید یا نوع فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید.

Design 1 Apple Watch Series 9 Review

در مورد انواع مختلف رنگ، سری ۹ در رنگ صورتی کاملاً جدید نیز موجود است. اپل واچ سری ۹ نیز تا عمق ۵۰ متری ضد آب است.

Rear Design Shot Apple Watch Series 9 Review

تمرکز امسال از نظر طراحی تا حد زیادی بر روی پایداری بوده است زیرا اپل واچ سری ۹ اولین محصول بدون کربن این شرکت است.

این شامل ساعت و همچنین بند های مختلف آن می شود. با توجه به این نکته، اپل نوارهای FineWoven را نیز برای ساعت‌های خود معرفی کرد، اگرچه می‌توان آن‌ها را جداگانه خریداری کرد.

Band Apple Watch Series 9 Review

همانطور که گفته شد، گروه های تماشا در نهایت یک چیز بسیار ذهنی هستند. از سری ۹ با گروه های ورزشی Nomad استفاده می شود . آن‌ها همچنین گزینه‌های زیادی دارند که اگر قصد دارید باندهای بیشتری را برای یک موقعیت متفاوت دریافت کنید، می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

Nomad Band Apple Watch Series 9 Review

در پایان، فاکتور راحتی بیشتر توسط گروهی که شما انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود، و به نظر، هم محصولات رسمی و هم محصولات Nomad کاملاً راحت هستند.

در مورد خود ساعت، اپل طراحی آن را تغییر نداده است، زیرا قبلاً خوب بود، و چیزی وجود ندارد که بخواهد در وهله اول تغییر دهد.

نمایشگری با دو برابر روشنایی

یکی از زمینه هایی که اپل در آن تفاوت زیادی ایجاد کرده است صفحه نمایش می باشد. اپل واچ سری ۹ دو برابر سری ۸ روشن تر است و حداکثر روشنایی آن ۲۰۰۰ نیت است.

این ساعت در نمایش محتوای خود حتی در زیر نور مستقیم خورشید مشکلی ندارد. در مجموع سه تنظیم روشنایی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

با این حال، اپل واچ سری ۹ در تنظیمات متوسط ​​بهترین عملکرد را دارد، بنابراین به ندرت حتی مجبور خواهید شد آن را به حداکثر برسانید.

Display Apple Watch Series 9 Review

از طرف دیگر، نمایشگر می‌تواند تا ۱ نیت پایین بیاید. این باعث می شود خوانایی در نور کم بسیار بهتر شود در حالی که برای چشمان شما آسان است. علاوه بر این، نمایشگر از نظر مصرف انرژی نیز بهینه تر است که به بهبود عمر باتری کمک می کند.

عملکرد کارآمدتر

در قلب اپل واچ سری ۹، S9 SiP کاملاً جدید قرار دارد. تراشه سری ۹ به لطف ۵.۶ میلیارد ترانزیستور و موتورهای عصبی ۴ هسته ای، ۲۵ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است.

این بدان معنی است که وظایف یادگیری آن اکنون می توانند دو برابر سریعتر از قبل انجام شود. پردازنده گرافیکی تراشه‌های سری ۹ نیز ۳۰ درصد سریع‌تر است و در نتیجه گرافیک و انیمیشن‌های روان‌تری ارائه می‌شود.

Display Apple Watch Series 9 Review

برای کاربر، این تغییرات کاملاً ظریف هستند اما قطعاً قابل توجه هستند.

سری ۹ هنگام جابجایی برنامه‌ها کمی نرم‌تر به نظر می‌رسد و همچنین واکنش‌پذیرتر است. با این حال، بزرگترین تفاوت در گنجاندن Siri روی دستگاه است .

On device Siri Apple Watch Series 9 Review

اپل واچ سری ۹ می‌تواند درخواست‌های Siri را بسیار سریع‌تر پردازش کند. اما مهمتر از همه، پردازش به صورت محلی و ایمن انجام می شود.

همانطور که گفته شد، اینکه آیا این یک ارتقاء بزرگ است یا نه، تنها به میزان اعتماد شما به Siri در وهله اول بستگی دارد.

اگر خانه هوشمند شما به دستگاه های سازگار با Apple HomeKit مجهز باشد ، ممکن است این ویژگی را بیشتر دوست داشته باشید.

تجربه کاربری و ویژگی های جدید

سری ۹ ساعت می‌تواند اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند، نوار قلب بگیرد، حسگر دما داشته باشد و ردیابی مانند گذشته خوب است.

گنجاندن watchOS 10 ویژگی‌های جدید زیادی را به همراه داشته است که مورد علاقه افراد Smart Stack است .

watchOS 10 Smart Stack Apple Watch Series 9 Review

البته، watchOS 10 برای بسیاری از اپل واچ‌های قدیمی‌تر نیز در دسترس خواهد بود، بنابراین اپل تصمیم گرفت تا ویژگی حرکت دوبار ضربه را به سری ۹ بیاورد.

در حالی که این ویژگی تا مدتی دیگر در به‌روزرسانی پایدار در دسترس خواهد بود، در حال حاضر این ویژگی در نسخه بتا عمومی موجود است.

توانایی پاسخ دادن یا قطع کردن تماس به سادگی با اشاره بسیار عالی است. این بسیار شهودی تر است و کاربران اپل واچ آن را دوست خواهند داشت.

Double Tap Gesture Apple Watch Series 9 Review

یکی دیگر از مواردی که اپل با سری ۹ عرضه کرد، عملکرد بهبود یافته Find Devices است.

به لطف نسل دوم تراشه Ultra Wideband، می‌توانید از Precision Finding برای تعیین مکان آیفون خود از طریق ساعت خود استفاده کنید.

عمر باتری و شارژ

یکی از چیزهایی که تغییر نکرده عمر باتری است. این هم یک چیز خوب است و هم چیز بد. بخش خوب این است که حتی پس از تجهیز ساعت به صفحه نمایش روشن تر، عمر باتری ثابت باقی می ماند.

نکته منفی این است که عمر باتری در همان ابتدا هم زیاد نبود. اپل ادعا می کند که واچ سری ۹ با یک بار شارژ می تواند تا ۱۸ ساعت دوام بیاورد. با این حال، در یک محیط واقعی تر، این تعداد به ۱۴ تا ۱۵ ساعت کاهش می یابد.

Battery Life and Charging Apple Watch Series 9 Review

اگر از دستگاه جدیدتر سری آیفون ۱۵ استفاده می کنید ، می توانید از درگاه USB-C برای شارژ اپل واچ خود از آن استفاده کنید.

اگر واقعاً علاقه مند به عمر باتری بیشتر هستید، می توانید Apple Watch Ultra 2 را بررسی کنید که می تواند تا ۳۶ ساعت در استفاده معمولی دوام بیاورد.

اپل واچ سری ۹ ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ این است که با قیمت اولیه ۳۹۹ دلار، آیا اپل واچ سری ۹ ارزش آن را دارد؟ خب، همانطور که اپل می گوید، اپل واچ سری ۹ بهترین ساعت اپل است که می توانید امروزه بخرید.

Design 2 Apple Watch Series 9 Review

اگر از اپل واچ سری ۷ یا بالاتر استفاده می کنید، ارتقا به سری ۹ منطقی است.

ویژگی های جدید به هیچ وجه انقلابی نیستند، اما استفاده روزمره را کمی هوشمندتر می کنند. همچنین شما را برای هر گونه به‌روزرسانی نرم‌افزاری و کاهش ویژگی‌هایی که ممکن است اپل در آینده اعلام کند تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا