موبایل

بررسی شیائومی ۱۴

به گزارش اپ خونه، در طول چند سال گذشته، اکثر برندهای گوشی های هوشمند روی بهبود یک جنبه یعنی دوربین ها تمرکز کرده اند.

از سنسورهای بزرگ گرفته تا جنگ های عظیم مگاپیکسلی، دوربین های گوشی های هوشمند بهتر از همیشه شده اند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان بیشتری به دلیل توانایی دوربین شروع به خرید گوشی‌های پرچمدار کردند .

شیائومی نیز بدون شک یک تکه از این بازار داغ را می خواست. این برند ترجیح داد برای opted با کیفیت بالا با Leica شریک شود و مشارکت نتیجه داده است.

برای کسانی که نمی دانند، Leica یک سازنده دوربین قدیمی با تاکید بر علم رنگ های معتبر است. آن‌ها همین تخصص را به الگوریتم‌های پردازش تصویر در پرچم‌داران شیائومی منتقل کرده‌اند و در نتیجه گوشی‌های سری ۱۴ شیائومی یکی از بهترین تنظیمات دوربین را در یک گوشی دارند.

ممکن است تعجب کنید – چندین مشارکت این چنینی در گذشته اتفاق افتاده است. به عنوان مثال OnePlus و Hasselblad، Vivo و Zeiss، و غیره که همکاری کردند.

اما، چیزی که در مورد همکاری شیائومی با Leica برجسته می شود این است که نتایج در واقع در تصاویر گرفته شده توسط گوشی منعکس می شود و این همان چیزی است که شیائومی ۱۴ را به یکی از بهترین دوربین های جیبی تبدیل می کند.

اما، آیا چیزی فراتر از دوربین در گوشی وجود دارد؟ بیایید دریابیم.

دوربین های ستاره ای

از آنجایی که شیائومی ۱۴ اساساً بر اساس سیستم دوربین ساخته شده است، منصفانه است که ابتدا در مورد optics صحبت کنیم.

Xiaomi 14 review 3

با دوربین اصلی شروع کنیم — می توانید بدون توجه به شرایط نوری، عکس های عالی را از دوربین انتظار داشته باشید. چه بر روی بناها، مناظر، یا حتی سوژه های انسانی کلیک کنید، همه چیز برای چشم دلپذیر به نظر می رسد.

شیائومی دو پروفایل رنگی Leica Vibrant و Leica Authentic را ارائه می دهد . حالت Vibrant یا پر جنب و جوش – همانطور که می توانید انتظار داشته باشید – سطوح اشباع را کمی افزایش می دهد تا رنگ ها برجسته شوند.

به نظر این حالتی است که اکثر مردم ترجیح می دهند – به خصوص برای عکس های آماده برای رسانه های اجتماعی. با این حال، به طور پیش فرض حالت Leica Authentic را انتخاب کردیم زیرا رنگ ها واقعی تر هستند.

نه فقط این، بلکه عکس‌های گرفته شده در حالت Authentic دارای رنگ‌بندی جزئی همراه با کنتراست بالاتر هستند – ظاهری که افراد واقع گرا آن را ترجیح می‌دهند.

Xiaomi 14 camera samples 24

به هر حال، به عکس‌ها برمی‌گردیم – حتی زمانی که زوم می‌کنید، جزئیات کافی دارند. محدوده دینامیکی در اکثر سناریوها خوب است، اما مشاهده شد که نقاط برجسته در برخی موارد که هوا خیلی آفتابی بود، از بین می‌رود.

چیزی شبیه به Galaxy S24 کنترل هایلایت کمی بهتر را ارائه می دهد، اما کیفیت تصویر کلی از شیائومی ۱۴ انتخاب می شود.

Xiaomi 14 camera samples 22

رنگ‌های پوست نیز عمدتاً دقیق هستند که شما را به این واقعیت می‌رساند که کلیک کردن روی عکس‌های پرتره با شیائومی ۱۴ لذت بخش است.

حالت پرتره اصلی Leica چندین فاصله کانونی و افکت‌ها را برای انتخاب به شما می‌دهد. حالت‌های مستند ۳۵ میلی‌متری، بوکه چرخشی ۵۰ میلی‌متری، حالت‌های پرتره ۷۵ میلی‌متری و فوکوس نرم ۹۰ میلی‌متری وجود دارد.

۳۵ میلی متر – در حالی که شارپ کافی است – برای یک پرتره بسیار عریض است. در حالی که بوکه ۵۰ میلی متری بیشتر هنگام گرفتن عکس ها در نور روز خوب است.

Xiaomi 14 camera samples 18

این حالت از لنز زوم اپتیکال ۳.۲X روی تلفن استفاده می کند که فشرده سازی عالی را برای یک عکس پرتره ارائه می دهد.

البته، شما باید چند قدم از سوژه خود عقب بروید، اما ارزشش را دارد. با این حال، در شرایط کم نور، پیشنهاد می‌کنیم حالت ۳۵ میلی‌متری را پیش‌فرض کنید زیرا سنسور اصلی نور بیشتری می‌گیرد.

Xiaomi 14 camera samples 6

Xiaomi 14 Ultra با پریسکوپ ۵X بیشتر مورد توجه است. تطبیق پذیری بیشتر همیشه مورد استقبال قرار می گیرد زیرا در نور خوب، سطوح زوم اضافی را تا ۱۰ برابر یا حتی ۳۰ برابر باز می کند.

همچنین لازم به ذکر است که سرعت شاتر با لنز ۳.۲X در مقایسه با دوربین اصلی که فوق العاده سریع است کمی کمتر است.

بنابراین، هنگامی که برای گرفتن عکس یک شیء دور آماده می شوید، مطمئن شوید که در حالت انفجاری کلیک می کنید تا از لرزش تصویر جلوگیری کنید. این همچنین هنگام عکاسی در حالت پرتره ۷۵ میلی متری در شرایط کم نور نیز قابل استفاده است.

شیائومی همچنین از یک لنز شناور برای دوربین ۳.۲X استفاده می کند که به این معنی است که می تواند به عنوان یک دوربین ماکرو نیز دو برابر شود. این پیاده سازی بسیار بهتر از استفاده از دوربین فوق عریض است و منجر به گرفتن عکس های خوب می شود.

Xiaomi 14 camera samples 4

اگر یک گوشی فقط دو دوربین داشت و حق انتخاب بین ultrawide و telephoto داده می شد، هر بار یک telephoto را انتخاب می کردیم.

اگر از ultrawide  استفاده کردید، از دوربین ۱۴ میلی متری شیائومی ۱۴ انتظار زیادی نداشته باشید.

Xiaomi 14 camera samples 2
اشتباه نکنید، وقتی نور مناسب باشد، روی عکس های خوب کلیک می کند. اما، در بیشتر مواقع، عکس‌ها هنگام بزرگ‌نمایی، فاقد جزئیات هستند.

سال گذشته از Xiaomi 13 Ultra استفاده می شد و در حالی که دوربین های پشتی اغوا کننده بود، دوربین سلفی بسیار ناامید کننده بود.

در واقع می توان گفت گوشی‌هایی که یک پنجم شیائومی ۱۳ اولترا قیمت دارند، سلفی‌های بهتری می‌گیرند.

Xiaomi 14 review 13

باید بگوییم که در سری جدید دوربین سلفی نسبت به سال گذشته بسیار بسیار بهتر شده است. با این حال، هنوز هم در رقابت در رتبه بالا نیست. احساس می‌کنیم شیائومی تمام منابع خود را صرف دوربین‌های پشتی کرده است.

در نور خوب، سلفی ها خوب به نظر می رسند، اما رنگ پوست دقیق نیست و جزئیات از دست رفته است.

Xiaomi 14 camera samples 25

تقریباً به نظر می رسد شیائومی در حال اعمال یک لایه زیباسازی حتی با خاموش بودن تمام ویژگی ها/فیلترهای زیباسازی است و ما طرفدار این ظاهر نیستیم. به نظر ما سلفی های طبیعی که عیوب و ایرادات را به همان شکلی که هستند نشان دهند زیبا هستند.

اما، ترجیحات شما ممکن است متفاوت باشد و ممکن است ظاهر صاف تولید شده توسط شیائومی ۱۴ را دوست داشته باشید. در شب، کیفیت در حد متوسط ​​است و در صورتی که دستان شما ثابت نیستند، مقداری تاری نیز در تصویر مشاهده می شود.

به طور کلی، عکاسی با شیائومی ۱۴ لذت بخش است – هنگام استفاده از دوربین های عقب چه در حالت پرتره کلیک کنید و چه در حال زوم کردن روی پرنده با لنز ۳.۲X باشید، عکس ها عالی می شوند.

برنامه دوربین در HyperOS همچنین با یک رابط کاربری ساده و تعداد زیادی ویژگی، روند کلیک کردن بر روی تصاویر خوب را تسهیل می کند. همچنین فیلترهای Leica که جلوه ای سینمایی به تصاویر شما می بخشد.

Xiaomi 14 camera modes 3

این فیلترها را می توان قبل از کلیک بر روی عکس اعمال کرد و چشم اندازی کاملاً جدید به تصاویر شما اضافه کرد.

برخلاف سلفی‌ها، خوشبختانه از قابلیت‌های ضبط ویدیو شیائومی کاسته نشده است. شما می توانید ویدیوهایی تا ۸K ضبط کنید، اما مطمئناً ۴K همان چیزی است که بیشتر مردم باید از آن استفاده کنند. ویدیوها پایدار هستند، رنگ‌های خوبی دارند و دقیقاً در بازار رقابت هستند.

چیزی که کلیک روی عکس ها را در شیائومی ۱۴ لذت بخش می کند اندازه آن است. این واقعیت که جمع و جور و سبک است به این معنی است که می‌توانید با یک دست روی عکس‌های ثابت کلیک کنید – کاری که با اکثر تلفن‌ها نمی‌توانید انجام دهید.

نه تنها این، بلکه با بزرگتر شدن گوشی های هوشمند مدرن، اغلب حس استفاده از یک تلفن جمع و جور را از دست می دهیم. این به ویژه زمانی که در رختخواب دراز می کشیم و پیامک می نویسیم یا در اینستاگرام اسکرول می کنیم صادق است.

به لطف اندازه جمع و جور شیائومی ۱۴، می توانید تمام کارهای فوق را تنها با یک دست انجام دهید و حتی اگر در نهایت گوشی را روی صورت بیندازید، می‌دانیم که مجبور نخواهیم شد با عجله به اورژانس با شکستگی بینی برویم.

Xiaomi 14 review 11

حتی زمانی که در خیابان‌ها راه می‌رویم، بیرون کشیدن شیائومی ۱۴ برای پاسخ سریع به پیامک یا ایمیل در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس بسیار آسان‌تر است – در درجه اول به این دلیل که می‌توانیم با یک دست بدون نگرانی تایپ کنیم.

با همه چیزهایی که در بالا ذکر شد، به راحتی می توان اشتباه کرد که شیائومی ۱۴ یک گوشی کوچک است. اینطور نیست. این فقط کوچکتر از سایر تلفن های موجود در بازار است.

اندازه صفحه نمایش ۶.۳۶ اینچ است که بزرگتر از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو است. با این حال، فرم فاکتور هر دو گوشی کم و بیش مشابه است.

Xiaomi 14 review 6

شیائومی با کوتاه کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر و خمیدگی لبه‌ها به این مهم دست یافته است. به لطف این طرح، شیائومی ۱۴ حتی از آیفون ۱۵ هم باریک تر به نظر می رسد، علیرغم اینکه برگه مشخصات چیز دیگری را نشان می دهد.

همچنین با وزن کمتر از ۱۹۰ گرم نسبتاً سبک است و کار با آن بسیار آسان است. دارای صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ است تا از محتوا با فرمی فشرده و سبک لذت ببرید.

جدا از اندازه ایده آل، چیزهای بیشتری در مورد صفحه نمایش در شیائومی ۱۴ وجود دارد. این صفحه نمایش به اندازه کافی روشن است، رنگ ها تند به نظر می رسند، صاف است و دارای حاشیه های یکنواخت است.

Xiaomi 14 review 2

کیفیت پنل آن نیز بسیار مورد توجه است. هنگام تماشای فیلم حتی با وجود تمام نور خورشید صبحگاهی، به راحتی می‌توانید محتویات روی صفحه را ببینید.

refresh پویا از ۱ تا ۱۲۰ هرتز نیز هنگام پیمایش در فیدهای رسانه های اجتماعی و صفحات وب مفید است.

حتی یک بار گوشی هنگام پیمایش دچار مکث نمی شود که این یک مزیت بزرگ است. شیائومی از یک پنل نمایشگر ممتاز در شیائومی ۱۴ استفاده کرده است که هیچ اثری از سیاه شدن در رنگ آمیزی ندارد – چیزی که معمولاً در صفحه نمایش های OLED مشاهده می کنیم.

از ویرایش عکس و ویدیو گرفته تا اجرای چندین برنامه در پس‌زمینه و جابه‌جایی بین آن‌ها، می‌خواهیم تلفن همه این کارها را بدون تاخیر انجام دهد. در طول دوره آزمایشی، هرگز شیائومی ۱۴ فریز نشده است.

Xiaomi 14 review 14

با این حال، مطمئناً تلفن احساس می کرد که به یک فریزر نیاز دارد زیرا، چندین بار داغ شد. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کارآمدترین تراشه نیست و فاکتور فرم کوچک نیز هیچ لطفی به آن نمی کند.

البته، اگر در حال مرور برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی یا انجام بازی‌هایی مانند Subway Surfers یا Fruit Ninja هستید، تلفن داغ نخواهد شد.

شیائومی با توجه به فرم فاکتور و تراشه پرقدرت می توانست از سیستم اتلاف حرارت بهتری استفاده کند.

می‌دانیم که MIUI مورد نفرت زیادی قرار می‌گرفت، شیائومی برای مدتی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم را در گوشی های ارزان قیمت خود معرفی کرد، اما خوشبختانه مدتی قبل از شر آن خلاص شدند.

از آن زمان، MIUI تمیز بوده و در عین حال بسیاری از ویژگی ها را ارائه می دهد. در هر صورت، آنها سیستم‌عامل را اصلاح کرده‌اند و HyperOS را معرفی کرده‌اند – که ادعا می‌شود سریع‌تر و بهتر از MIUI است.

Xiaomi 14 review 1

در حالی که نمی توان تایید کرد که چقدر سریعتر یا بهتر است، مطمئناً احساس راحتی دارد. انیمیشن ها سریع هستند و جابجایی بین برنامه ها بسیار آسان است.

به نظر، HyperOS بهتر از ColorOS، FuntouchOS، یا OxygenOS جدید (که اسپین آف خود ColorOS است) است. تمیز است، جلوه های بصری خوب است، و گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود دارد.

تنها وضعیت دشوار این است که شیائومی چگونه به‌روزرسانی‌ها را مدیریت می‌کند. در حال حاضر آوریل ۲۰۲۴ است و چند روز پیش گوشی ماه مارس به روز شد.

برای یک پرچمدار، این واقعا امیدوار کننده نیست. به خصوص زمانی که برندهایی مانند سامسونگ هر ماه به‌روزرسانی‌های به‌موقع را ارائه می‌کنند – حداقل برای پرچمداران خود.

شیائومی توانسته است فناوری شارژ ۹۰ واتی خود را در شیائومی ۱۴ قرار دهد زیرا در نهایت بیشتر از آنچه دوست دارید از آن استفاده خواهید کرد. خوب، به این دلیل است که عمر باتری در شیائومی ۱۴ کاملاً متوسط ​​است.

باتری نسبتاً کوچک ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعتی طبق استانداردهای امروزی و فرم جمع و جور که منجر به اتلاف گرمای نه چندان کارآمد می شود به این معنی است که می توانید انتظار زمان روشن شدن صفحه نمایش را در حدود ۵.۵ ساعت از شیائومی ۱۴ داشته باشید.

اگرچه این لزوماً بد نیست، اما می تواند زمانی که شما بیرون و در اطراف هستید وحشتناک باشد.

Xiaomi 14 review 4

اگر موفق به پیدا کردن یک پریز دیواری شدید، آداپتور ۱۲۰ واتی ارائه شده گوشی را با ۹۰ وات شارژ می کند که در آزمایشی برای شارژ کامل حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد.

باز هم، این فقط زمانی است که از تلفن استفاده نمی کنید و صفحه نمایش خاموش است. اگر هنگام استفاده از آن شارژ کنید، زمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اگر از علاقه مندان به دوربین هستید یا به دنبال یک گوشی جدید با قیمت حدود ۸۰۰-۹۰۰ پوند / ۶۰۰۰۰-۷۰۰۰۰ روپیه / ۷۰۰-۸۰۰ دلار هستید و دوربین ها در بالای لیست اولویت های شما هستند،انتخاب شیائومی ۱۴ عالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا