موبایل

بررسی Xiaomi 14 Ultra یک گوشی هوشمند برای عکاسی 

به گزارش اپ خونه، سال ۲۰۱۲ را به یاد دارید، زمانی که سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy Camera را عرضه کرد؟ این در واقع یک دوربین عکاسی بود که روی سیستم‌عامل اندروید کار می‌کرد و واقعا جلوتر از زمانش بود.

سال ۲۰۲۴ رسید و شیائومی با Xiaomi 14 Ultra که دوربینی است که مانند یک گوشی هوشمند نیز کار می کند، در اینجا حضور دارد. به جز این، بسیار قدرتمندتر و کاملاً قابل حمل است، اما همچنان هدفش این است که مورد علاقه عکاسان باشد.

اشتباه نکنید، شیائومی هنوز تعداد زیادی تلفن هوشمند خوب در این مورد دارد، اما بگذارید خیلی واضح بگوییم، شیائومی ۱۴ اولترا (Xiaomi 14 Ultra) به وضوح برای طرفداران عکاسی در نظر گرفته شده است.

اما دقیقا چه چیزی در مورد این تلفن دوربین دار فوق العاده است؟ و آیا ۱۴ Ultra پرچمدار مناسبی برای شماست؟ بیایید دریابیم.

طراحی

با شروع طراحی، ۱۴ Ultra با یک جزیره دوربین دایره ای بزرگ عرضه می شود که آن را از گله دیگر گوشی های هوشمند موجود در بازار جدا می کند.

برخلاف سری دوازده ، ۱۴ Ultra دارای یک ماژول دوربین است که در مرکز آن قرار دارد و یک پوشش چرمی درجه یک در زیر آن قرار دارد.

این گوشی کاملاً سنگین است و کمی زمان می برد تا به ارگونومی آن عادت کنید. همانطور که گفته شد، حلقه دوربین دقیقاً در بالای انگشت اشاره شما قرار دارد که به کنترل کلی دستگاه کمک می کند.

Design 1 Xiaomi 14 Ultra Review

۱۴ Ultra دارای IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است و این شرکت بیان می کند که فریم میانی از یک بلوک آلومینیومی ساخته شده است.

در جلو، شیائومی از یک نمایشگر All-Around Liquid استفاده می کند که در اصل یک پنل کمی خمیده از هر چهار لبه است.

در مورد محافظت، روکش شیشه شیلد در بالای آن قرار دارد. با این حال، مثل همیشه، همچنان توصیه می‌کنیم در صورت امکان، یک محافظ خراشیده یا محافظ داشته باشید.

Design 2 Xiaomi 14 Ultra

شیائومی همچنین یک کیت عکاسی اختیاری دارد که شامل یک قاب گوشی و یک دسته قابل جدا شدن است. این کیس همچنین دارای یک دکمه شاتر دو مرحله ای به همراه صفحه قابل تنظیم و ویژگی های بیشتر است.

Xiaomi 14 Ultra Reserve Edition

صفحه نمایش و صدا

شیائومی ۱۴ اولترا دارای صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی QHD+ LTPO با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است.

همچنین از Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می کند. همانطور که انتظار دارید، این پنل یک ویژگی بصری است، که برای انواع موارد استفاده بسیار خوب کار می کند – خواه مرور عمومی وب، بازی با نرخ تازه سازی بالا، یا صرفاً سرگرمی خالص باشد.

Display 1 Xiaomi 14 Ultra Review

بلندگوهای استریو دوگانه که کاملاً واضح هستند و همچنین صدای بسیار بالایی دارند، به خوبی تحسین می شود و اگر از طرفداران هدفون هستید، Xiaomi 14 Ultra از صدای بی‌سیم Hi-Res نیز پشتیبانی می‌کند.

Display 2 Xiaomi 14 Ultra Review

یکی دیگر از ویژگی های آن دید در فضای باز است. حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت به هیچ وجه مقدار کمی نیست و اکثر کاربران می توانند بدون هیچ مشکلی از آن در زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنند.

البته گوگل پیکسل ۸ پرو و ​​سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای پنل روشن تری هستند. سامسونگ همچنین دارای یک پوشش ضد تابش درجه یک است.

دوربین ها

با توجه به اینکه این یکی از گوشی‌های شیائومی است که با همکاری Leica برای دوربین‌ها ساخته شده است، ۱۴ Ultra نسبت به Xiaomi 13 Pro سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

Camera Xiaomi 14 Ultra Review

دارای چهار لنز ۵۰ مگاپیکسلی، یعنی واید، تله فوتو ۷۵ میلی متری، تله فوتو پریسکوپ ۱۲۰ میلی متری با زوم اپتیکال ۵ برابر و سنسور فوق عریض است.

همچنین، همه لنزها دارای تثبیت کننده تصویر نوری هستند و در نهایت، در جلو، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

Daylight Shots Xiaomi 14 Ultra Samples 2

در عکس‌های نور روز، گوشی جزئیات خیره‌کننده‌ای را با رنگ‌های زنده ثبت می‌کند. در واقع، می‌توانید پروفایل‌های رنگی را تغییر دهید و بین Leica Authentic یا Leica Vibrant انتخاب کنید.

Daylight Shots Xiaomi 14 Ultra Samples 6

به لطف سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی، جزئیات تقریباً همیشه در نقطه نظر هستند و HDR بسیار خوب کار می کند. همچنین هنگام تغییر از لنز اصلی به هر یک از لنزهای تله فوتو، تغییر رنگ بسیار کم وجود دارد، که بسیار قابل تقدیر است.

سوژه های انسانی و پرتره ها

Human Subjects and Portraits Xiaomi 14 Ultra Camera Samples 5

تشخیص لبه برای سوژه‌های انسانی بسیار خوب عمل می‌کند، به طوری که تلفن به‌طور کاملاً کارآمدی در اطراف موها کار می‌کند.

حالت پرتره تمام فواصل کانونی متغیر ۲۳ میلی متر، ۳۵ میلی متر، ۵۰ میلی متر و در نهایت ۷۵ میلی متر را دارد. هر یک از سنسورها بسیار خوب کار می کنند و نتایج تولید شده با بسیاری از دوربین های حجیم تر برابر است.

این گوشی همچنین برای عکس های پرتره از حیوانات خانگی بسیار خوب عمل می کند. معمولاً کار کردن یک دستگاه در اطراف موهای پشمالو بدن بسیار دشوار است، اما Xiaomi 14 Ultra نتایج فوق العاده ای را ارائه می دهد.

Human Subjects and Portraits Xiaomi 14 Ultra Camera Samples 4

Lowlight Shots

Lowlight Sampes Xiaomi 14 Ultra 6

با حرکت به سمت عکس‌های کم نور یا lowlight shots، سنسور ۱ اینچی به دستگاه اجازه می‌دهد تا نور و جزئیات زیادی را ثبت کند.

در نتیجه، تصاویر در نور کم با کمترین نویز و جزئیات عالی جزو بهترین تصاویری هستند که در هر گوشی هوشمند موجود در بازار پیدا می کنید. همچنین می تواند منابع نور را به طور موثر اداره کند و در عین حال نواحی تاریک قاب را حفظ کند.

Lowlight Sampes Xiaomi 14 Ultra 3

ضبط ویدیو

در نهایت، تا آنجایی که به فیلم‌برداری مربوط می‌شود، پشتیبانی از ضبط ویدیوی ۴K در سراسر صفحه خوب است.

خبر خوب این است که کیفیت واضح است، OIS بسیار خوب کار می کند، و یک حالت Pro برای ویدیو نیز وجود دارد.

عملکرد (performance)

Xiaomi 14 Ultra از جدیدترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3، همراه با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4.0 استفاده می کند. یک نوع ذخیره سازی ۱ ترابایتی نیز وجود دارد، اگرچه این حافظه فقط مختص بازار چین است.

Performance Benchmarks Xiaomi 14 Ultra 3

از نظر عملکرد، این گوشی در همه زمینه ها ارائه می شود. عملکرد سریع است، همه چیز بی عیب و نقص کار می کند، و با هیچ تاخیری مواجه نمی شوید.

Performance Benchmarks Xiaomi 14 Ultra 2

برنامه‌ها به سرعت راه‌اندازی می‌شوند و رم ۱۶ گیگابایتی فضای زیادی را برای چندوظیفگی فراهم می‌کند.

Performance Benchmarks Xiaomi 14 Ultra 1
گفته می‌شود، در حالی که این گوشی به وضوح می‌تواند بازی‌های سختی را در بالاترین تنظیمات انجام دهد، اما کمی گرم می‌شود. آیا روی عملکرد تأثیر می گذارد و آیا افت فریم وجود دارد؟ خیر.

نرم افزار

Xiaomi 14 Ultra با سیستم عامل HyperOS 1.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ عرضه می شود و این شرکت از آن سود بزرگی کرده است.

در نگاه اول، آن را کاملاً شبیه به MIUI 14 خواهید یافت، اما هنگامی که شروع به استفاده از دستگاه می کنید، می توانید تفاوت ها را تشخیص دهید.

برای شروع، این شرکت تجربه نرم‌افزاری را به خوبی بهینه کرده است و اطمینان حاصل می‌کند که سیالیت یکپارچه در سراسر دستگاه وجود دارد.

Software Experience Xiaomi 14 Ultra 3
همچنین تاکید بیشتری بر فراوانی گزینه های قابل سفارشی سازی ارائه شده وجود دارد. از صفحه قفل گرفته تا تنظیمات سریع، HyperOS به شما امکان می‌دهد تقریباً تمام جنبه‌های آن را سفارشی کنید.

یکی از مهم ترین عوامل این است که برخلاف اکثر گوشی های جدید در زمان عرضه، همه چیز کاملاً پایدار بود.

با این اوصاف، افرادی که به اندروید استوک عادت دارند، HyperOS را کاملاً متفاوت می دانند. همچنین، در مقایسه با سایر پرچمداران موجود در بازار، برنامه به روز رسانی شیائومی هنوز کمی پایین تر است.

این شرکت قول چهار به‌روزرسانی پلتفرم را به همراه پنج سال به‌روزرسانی امنیتی داده است که پشت سر گوگل و سامسونگ قرار دارد. سپس دوباره، هر دوی این شرکت‌ها نیز هنوز به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، بنابراین بیایید ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

عمر باتری و شارژ

روشن نگه داشتن چراغ ها با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، همراه با شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی است.

همچنین از شارژ بی‌سیم ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند، اگرچه برای شارژر اختصاصی باید دوشاخه اضافی بخرید.

Battery Life and Charging Xiaomi 14 Ultra Review

در مورد باتری تلفن هوشمند به تنهایی، این یک دستگاه پرچمدار است و ۸ Gen 3 یک پردازنده پرقدرت است. استفاده برای عمر باتری تا حد زیادی به نحوه برنامه ریزی شما برای استفاده از تلفن بستگی دارد.

برای یک کاربر معمولی تلفن هوشمند، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باید کافی باشد. گفته می‌شود، برای علاقه‌مندان به دوربین، که آن را برای جایگزینی دوربین حجیم خود بسته‌بندی می‌کنند، این تلفن با تمام عکس‌ها و ویدیوهای ۴K که می‌خواهید ضبط کنید، مدت زمان اجرا در حدود پنج تا شش ساعت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت و در دسترس بودن

مانند بسیاری از دستگاه های شیائومی، ۱۴ Ultra به طور رسمی برای فروش در ایالات متحده موجود نیست. با این حال، این گوشی برای اکثر بازارهای جهانی عرضه شده است و نسخه بریتانیایی آن ۱۲۹۹ پوند (۱۶۰۰ دلار) قیمت دارد.

از طرف دیگر، اگر می توانید آن را تهیه کنید، این تلفن با قیمت ۹۹۹۹۹ روپیه (۱۱۹۹ دلار) در هند به فروش می رسد. با این حال، توجه داشته باشید که کیت عکاسی در هر منطقه ای موجود نیست، بنابراین اگر قصد خرید آن را دارید، حتما آن را بررسی کنید.

ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ این است که آیا Xiaomi 14 Ultra ارزش دارد؟

Xiaomi 14 Ultra به لطف سخت افزار و نرم افزار راحتش بهترین گوشی هوشمند دوربین موجود در بازار در حال حاضر است و با کیت عکاسی ارتقا یافته است.

اگر شما فردی هستید که عکس‌های زیادی می گیرید و تعداد زیادی ویدیو ضبط می‌کنید و کنترل کامل دوربین خود را ترجیح می‌دهید، این یک توصیه جدی است.

Worth It Xiaomi 14 Ultra Review

با این همه، برای هر کسی که به دنبال یک دستگاه پرچمدار ممتاز است، رقبای بهتری در بازار وجود دارند که بیشتر شبیه یک گوشی هوشمند هستند.

Samsung Galaxy S24 Ultra و Pixel 8 Pro رقبای خوبی هستند و حتی می‌توانید با انتخاب OnePlus 12 یا ۱۲R در چند صد دلار صرفه‌جویی کنید و البته، اپل نیز وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

بنابراین، در پایان، اگر همه فکر شما در مورد دوربین ها  است و چیزهای دیگر فرعی است، قطعا این گوشی هوشمند اندرویدی بعدی شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا