» نرم افزار موبایل » برنامه اسکن سه بعدی Polycam از حمایت یکی از بنیانگذاران YouTube برخوردار است
Polycam
نرم افزار موبایل

برنامه اسکن سه بعدی Polycam از حمایت یکی از بنیانگذاران YouTube برخوردار است

بهمن ۱۸, ۱۴۰۲ 1۰2

به گزارش اپ خونه، Polycam ، اپلیکیشنی که از حسگرهای گوشی هوشمند برای گرفتن اسکن سه بعدی از اشیاء استفاده می‌کند، از سرمایه‌گذاران برجسته از جمله Adobe و یکی از بنیان‌گذاران YouTube، چاد هرلی، پول جمع‌آوری می‌کند.

Polycam اعلام کرد که یک دور ۱۸ میلیون دلاری سری A را به رهبری Left Lane Capital با مشارکت Adobe Ventures، Hurley و دیگران بسته است.

کریس هاینریش، بنیانگذار و مدیر عامل Polycam، می گوید که از ویژگی های جدید ویرایش سه بعدی و همکاری، آموزش مدل های هوش مصنوعی برای رندر اشیاء سه بعدی و گسترش بازار جدید پشتیبانی می کند.

Polycam در اوایل سال ۲۰۲۱ توسط هاینریش و الیوت اسپلمن، که در حین کار با هم در Ubiquity6، ​​یک استارت‌آپ توسعه‌دهنده اسکن سه‌بعدی موبایل و فناوری AR با یکدیگر آشنا شده بودند، تأسیس شد.

هاینریش و اسپلمن هر دو معتقد بودند که ضبط سه بعدی، که توسط سخت افزاری مانند حسگر لیدار در آیفون های جدیدتر فعال می شود، می تواند قفل ایجاد محتوای سه بعدی را برای توده ها باز کند.

هاینریش گفت:

«یکی از چالش‌ها و فرصت‌های فضای مدل‌سازی سه‌بعدی این است که فناوری هسته‌ای برای عکاسی سه‌بعدی بسیار عالی است و تقریباً به آسانی گرفتن عکس با آیفون نیست. خبر خوب این است که پیشرفت‌ها در ضبط سه‌بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی، زمانی که با نوع داده‌هایی که Polycam در انبوهی از آنها دارد جفت شود، قرار است کیفیت و سهولت استفاده را در چند سال آینده به‌طور چشمگیری بهبود بخشد، که قفل استفاده بیشتر را باز خواهد کرد.»

Polycam مجموعه‌ای از ابزارهای مدل‌سازی و تصویربرداری سه بعدی را ارائه می‌دهد که هر کدام برای رسیدگی به موارد استفاده متفاوت طراحی شده‌اند.

پلی کم

در آیفون‌های دارای حسگر لیدار، Polycam می‌تواند محیط اطراف کاربر، مانند اتاق‌های خانه‌اش را به صورت سه بعدی اسکن کند.

«حالت عکس» این برنامه که در دستگاه‌های تلفن همراه و وب موجود است، از فتوگرامتری – گرفتن تصاویر و وصل کردن آنها به یکدیگر – برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی اشیا استفاده می‌کند.

Polycam می‌تواند از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند «عکس کروی» و تصاویر ۳۶۰ درجه اسکای باکس بگیرد و – برای کاربرانی که به دنبال ترکیب مدل‌ها در یک پروژه (مثلاً یک بازی ویدیویی) بدون نیاز به گرفتن آنها هستند – این برنامه میزبان کتابخانه‌ای از مدل‌های سه بعدی رایگان است که از جامعه Polycam به اشتراک گذاشته شده است.

Polycam با دریافت ۱۰۰ دلار اشتراک در سال برای ویژگی‌های پیشرفته برای کاربران حرفه‌ای درآمد کسب می‌کند.

در حال حاضر، تعدادی برنامه در بازار برای ضبط اشیاء سه بعدی مبتنی بر گوشی هوشمند وجود دارد. درست است که Polycam از یکپارچگی بازار در چند سال گذشته سود برده است، اما Niantic Scaniverse را ربود ، Discord Ubiquity6 و Snap Th3rd را خریداری کرد .

هاینریش می‌گوید امروزه Polycam نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ مشتری پرداخت‌کننده دارد و برنامه‌های آیفون و اندروید آن بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

او افزود: «Polycam برای چندین ماه در سال ۲۰۲۳ جریان نقدی مثبت داشت و رشد درآمد بالایی دارد. ما به طور قابل توجهی تحت تاثیر کند شدن فناوری قرار نگرفته ایم و علیرغم شرایط سخت اقتصادی کلان، به رشد درآمد قوی دست یافته ایم.»

هاینریش گفت برای «گسترش تهاجمی‌تر» از جمله از طریق قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، راه‌اندازی سطوح اشتراک سازمانی و دوبرابر کردن نیروی کار ۲۲ نفره خود تا سال ۲۰۲۵ به افزایش سرمایه از خارج نیاز داریم.

پلی کم

به گفته هاینریش، برای این منظور، Polycam به سمت Vision Pro، هدست AR اپل، که در چند ماه آینده به یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز این شرکت تبدیل خواهد شد، گسترش می‌یابد.

Polycam همچنین مدل‌های هوش مصنوعی را برای پر کردن شکاف‌های از دست رفته در فرآیند اسکن اشیاء سه بعدی آموزش می‌دهد – به گفته هاینریش، سرمایه‌گذاری وفاداری کلی اسکن‌های Polycam را افزایش می‌دهد.

او گفت: «حتی بهترین اسکن‌ها نیز از داده‌های بد و ناقص رنج می‌برند – برای مثال ناتوانی در اسکن قسمت زیرین مبل یا ماشین و این جایی است که هوش مصنوعی وارد می شود.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×