نرم افزار موبایل

برنامه جدید Rex کشف و اشتراک گذاری مکان های توصیه شده با دوستان را آسان می کند

به گزارش اپ خونه، تیمی از فارغ التحصیلان توییتر یک برنامه اجتماعی مصرف کننده جدید به نام Rex را راه اندازی می کنند که هدف آن کمک به افراد برای به اشتراک گذاشتن توصیه های شخصی خود در مورد مکان هایی برای بازدید هستند مانند رستوران ها، بارها، موزه ها، و سایر مشاغل، حتی مسیرها و پارک ها.

این برنامه با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های هوش مصنوعی و بینایی رایانه، شروع به اشتراک‌گذاری توصیه‌های خود را با جست‌وجو کردن دوربین گوشی خود برای یافتن عکس‌هایی از نقاط دلخواه آسان‌تر می‌کند، سپس می‌توانید آن‌ها را به لیست‌های پخش انتخابی که با دوستان و دنبال‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود اضافه کنید. .

Rex که در سال ۲۰۲۱ توسط مدیر محصول سابق توییتر، علیزا روزن ، که قبلاً ابتکار عمل برای تغییر محدودیت کاراکتر توییتر از ۱۴۰ به ۲۸۰ را رهبری می کرد، تأسیس شد، کمی بیش از یک سال و نیم است که در حال توسعه فعال بوده است.

اکنون این اپلیکیشن رسما از تست بتا خارج شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

این استارت‌آپ همچنین از طریق صندوق Future Positive خود، سرمایه‌گذاری اولیه خود را به مبلغ ۳.۹۶ میلیون دلار از Accel، Khosla Ventures و دیگر سرمایه‌گذاران از توییتر، اسنپ و پینترست، از جمله بنیانگذار توییتر Biz Stone، اعلام کرده است .

روزن می گوید که از او برای ساختن یک اپلیکیشن توصیه های اجتماعی الهام گرفته شده است، زیرا او همیشه به برنامه ریزی سفر علاقه داشته است، حتی در دوران کودکی.

بنیانگذار توضیح می‌دهد:

«من فقط فرآیند فکر کردن به مکان‌های جدید برای رفتن را دوست داشتم – چه مقصدی دور باشد یا در شهری که در آن زندگی می‌کردم و اطراف آن. من همیشه فوق‌العاده مجذوب کشف مکان‌های جدید بودم.»

روزن ادامه می‌دهد: «پیدا کردن مکان‌هایی برای هر شرایطی که نیازها و ترجیحات ما را برآورده می‌کند، می‌تواند واقعاً سخت باشد… این تجربه‌ای است که من با آن روبرو شده‌ام.»

«اینترنت فقط مملو از نقدها، رتبه‌بندی‌ها، توصیه‌ها و پست‌های وبلاگ از سوی افراد غریبه است که ما از سلیقه‌شان اطلاعی نداریم. به علاوه مدل جمع‌سپاری اپلیکیشن‌هایی مانند TripAdvisor و Yelp اکنون در مقایسه با محصولات اجتماعی که امروزه مردم استفاده می‌کنند که محتوای شخصی‌سازی‌شده و مدیریت‌شده را به شیوه‌ای کارآمد ارائه می‌کنند، قدیمی به نظر می‌رسد.»

این نقاط ضعف منجر به توسعه Rex شد، که هدف آن مقابله با مشکلات مربوط به کشف مکان های جدید و به اشتراک گذاشتن توصیه های خود با دیگران است.

استفاده از Rex به همان سادگی است که استارت آپ وعده داده است. چند مرحله اولیه را طی می‌کنید تا به Rex اجازه دسترسی به مخاطبین و عکس‌هایتان را در تلفنتان بدهید، و سپس فناوری آن شروع به کار می‌کند تا توصیه‌های احتمالی را در Camera Roll شما پنهان کند.

روزن به ما اطمینان می دهد که تیم در حال انجام اقداماتی است تا اطمینان حاصل شود که برنامه همچنان به حریم خصوصی کاربران در هنگام انجام این کار احترام می گذارد.

او خاطرنشان می کند: “من دو مهندس حریم خصوصی در تیم خود دارم که از ۱Password آمده اند و آنها نگران امنیت هستند.”

این شرکت عکس‌های کاربران را روی سرورهای خود ذخیره نمی‌کند – بلکه فقط ابرداده‌ها را به صورت محلی در دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌کند.

روزن خاطرنشان می‌کند که تنها زمانی که کاربر پیشنهادی را انتخاب می‌کند، داده‌ها در سرورهای Rex ذخیره می‌شوند.

برای تعیین اینکه چه توصیه‌هایی ممکن است برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید، Rex یک مدل ML اختصاصی ایجاد کرده است که در زمینه بینایی کامپیوتری تصاویر آموزش دیده است.

این مدل به‌طور خاص به دنبال تصاویر مکان‌ها می‌گردد و آن‌ها را با فراداده‌های عکس مطابقت می‌دهد تا مشخص کند آیا آن مکان ممکن است چیزی ارزش اشتراک‌گذاری را داشته باشد – مثلاً عکسی از یک غذا در یک رستوران.

همچنین به سیگنال‌های دیگر مانند مختصات عکس و مُهرهای زمانی نگاه می‌کند، سپس سعی می‌کند بهترین حدس را برای زمان گرفته شدن آن عکس ارائه دهد.

وقتی عکسی پیدا می‌کنید که نشان‌دهنده مکانی است که می‌خواهید توصیه کنید، فقط چند ضربه می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک کادر را علامت بزنید، متنی در مورد اینکه چرا می‌خواهید مکان را توصیه کنید وارد کنید و منتشر کنید. این نقطه را می‌توان به «لیست‌های پخش» که مدیریت می‌کنید نیز اضافه کرد – مانند فهرست‌های مربوط به شهر خود یا شهرهای دیگری که بازدید کرده‌اید، یا با موضوعات دیگر، مانند غذا.

Rex  همچنین در یک فید جهانی منتشر می شود که در آن می توانید توصیه های دیگران را مشاهده کنید.

توصیه‌های مداوم دوستان شما در یک فید جهانی در دسترس است، اما چیزی که بسیار مفید است نمای نقشه برنامه است که به شما امکان می‌دهد در واقع توصیه‌های دوستانتان را در اطراف خود کاوش کنید.

به این ترتیب، هنگامی که از یک شهر جدید یا حتی شهر خود بازدید می کنید، می توانید اسکن کنید تا ببینید دوستانتان چه مکان هایی را در این نزدیکی پیشنهاد کرده اند که ارزش بازدید را دارند.

کومار از Accel حامی Rex در بیانیه ای  گفت:

«در دنیایی که ما غرق از محتواها، وبلاگ‌ها و فهرست‌های یک‌اندازه هستیم، Rex سیگنال‌هایی را در میان سر و صدا ارائه می‌دهد و به ما کمک می‌کند مکان‌ها و تجربیاتی را که توسط افرادی که قبلاً به آنها اعتماد داریم، تأیید شده است، کشف کنیم.»

ماین کردن رول دوربین به‌عنوان یک روش هوشمندانه برای انجام این کار به نظر می‌رسد. در حال حاضر حاوی یک سیگنال بسیار قابل اعتماد است که به کجا می رویم و چه مکان هایی را دوست داریم.

هیچ کس دیگری در این فضا کاری مشابه آن را انجام نداده است، به این معنی که هیچ توصیه ای به اندازه Rex تنظیم شده یا شخصی نیست.

Rex یک دانلود رایگان در اپ استور است . این برنامه هنوز از طریق تبلیغات، اشتراک ها یا خریدهای درون برنامه ای درآمدزایی نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا