استارتاپ

برنامه جدید Swsh به شما کمک می کند تا روابط دوستانه خود را از طریق نظرسنجی و بازی حفظ کنید

به گزارش اپ خونه، از زمانی که BeReal در میان Gen Zers محبوب شد و به آنها پلتفرمی داد تا به جای پیمایش در محتوای ویرایش شده، خود واقعی خود باشند، برنامه‌های اجتماعی افزایش یافته است که این تمایل به اعتبار و اتصال را تامین می‌کنند.

Swsh یک برنامه اجتماعی است که توسط Gen Zers برای Gen Zers تأسیس شده است که می خواهد به تقویت دوستی های واقعی کمک کند – برخلاف روابط سطحی با دنبال کنندگان زیاد.

این برنامه اساسا یک نسخه موبایلی از بازی “Most Rekely To” است که برای قرن ها وجود داشته است و می تواند یک مهمانی را زنده کند. همچنین به عنوان یک یخ شکن در هنگام ملاقات با شخصی جدید یا ملاقات با گروهی از دوستان، چه به صورت مجازی یا حضوری، عالی است.

هر شب ساعت ۹ شب، کاربران Swsh به پنج سؤال روزانه «به احتمال زیاد» با دوستان خود پاسخ می‌دهند و در مورد اینکه چه کسی بیشترین احتمال را دارد که کاری را انجام دهد رای می‌دهند.

کاربران برای تعداد رای هایی که به دست می آورند، امتیاز جمع آوری می کنند. همچنین یک بخش نظرات وجود دارد که در آن کاربران می توانند در مورد اینکه کدام دوست بیشتر با توضیحات مطابقت دارد بحث کنند.

الکساندرا دیبو، بنیانگذار و مدیرعامل Swsh توضیح داد که نظرسنجی ها توسط ChatGPT OpenAI انجام می شود و توسط تیم چهار نفره Swsh هدایت می شود.

دیبو با ذکر قابلیت هایی مانند ارسال پست گفت، علاوه بر نظرسنجی ها، Swsh به تدریج تجربیات درون برنامه ای بیشتری را آزمایش و ارائه خواهد کرد که برای افرادی که با IRL ملاقات می کنند باعث احساس طبیعی بودن در آنها می شود و به عنوان راهی برای لذت بردن از برقراری ارتباط با آنها است و پس از آن عکس‌های پس از پایان یک رویداد و امکان اشتراک‌گذاری یادداشت‌های صوتی وجود دارد.

Swsh نسخه بتای عمومی خود را در سپتامبر راه اندازی کرد و راه اندازی رسمی آن برای اوایل سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. این برنامه در حال حاضر فقط در دستگاه های iOS در دسترس است . نسخه اندروید به زودی عرضه می شود.

نام این برنامه از «دوباره می بینمت، جایی، به نحوی» گرفته شده است، ضرب المثلی که دیبو پس از خسته شدن از خداحافظی با بسیاری از دوستان ابداع کرد.

دیبو به عنوان یک کانادایی متولد و بزرگ شده در هنگ کنگ، مهاجران زیادی را ملاقات کرد که هرگز برای مدت طولانی در آنجا اقامت نداشتند. او از ارتباط با دوستان از راه دور از طریق رسانه های اجتماعی ناامید شد.

دیبو گفت: «رسانه‌های اجتماعی دوستی را با فالوورها اشتباه می‌گیرند، و زنجیره‌های متنی احساس را تخلیه می‌کنند. ما معتقدیم که یک راه میانه وجود دارد: راهی بدون زحمت و لذت بخش برای ایجاد روابطی که به آنها اهمیت می دهید.»

دیبو همچنین بنیانگذار Alive Vibe، یک بازار رویدادهای مجازی است.  شبکه ای برای کارآفرینان زن؛ مجموعه زنان کارآفرینی ، که اولین رویداد کارآفرینی زنان به رهبری ژنرال Z در شانگهای است.

Swsh دو موسس دیگر دارد – Weilyn Chong (COO) و Nathan Ahn (CTO). چونگ دانشجوی اقتصاد و علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون و عضو هیئت مدیره مرکز کارآفرینی نزدک است.

او همچنین یکی از بنیانگذاران شبکه Entrepre女ers بود. Ahn در دانشگاه ییل علوم کامپیوتر خوانده و یک کارآموز مهندس نرم افزار در Meta بود.

این استارت‌آپ اخیراً ۱.۷ میلیون دلار بودجه اولیه دریافت کرده است که به ساخت محصول و همچنین استخدام مهندسین کمک می‌کند.

این دور توسط Stellation Capital و MaC Venture Capital، همراه با فرشتگان برجسته گلن سولومون، کوری لوی (Z Fellows)، سیریل بردوگو، پاتریک دی پیچیوتو، انش ناندا و ریچارد لی و دیگران رهبری شد.

پیتر بویس، بنیانگذار Stellation Capital، می گوید:

«موضوعات اجتماعی مصرف کننده سابقه ابداع مجدد توسط جوانان دارد: فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ تنها چند نمونه متعارف هستند. اگر همه چیز درست شود، یک تیم موسس جوان مانند Swsh می‌تواند جایگاه بعدی خود را به دست آورد و یک پلتفرم مصرف‌کننده جدید اختراع کند که نحوه گذراندن وقت ما را با افرادی که در زندگی‌مان از آنها مراقبت می‌کنیم شکل می‌دهد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا