نرم افزار موبایل

برنامه خبری Artifact صداهای تبدیل متن به گفتار هوش مصنوعی از جمله اسنوپ داگ و گوئینت پالترو را اضافه می کند

به گزارش اپ خونه، اپلیکیشن خبری شخصی سازی شده Artifact که توسط بنیانگذاران اینستاگرام توسعه یافته است ، یکی دیگر از ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را اضافه می کند.

این شرکت در حال راه‌اندازی ویژگی تبدیل متن به گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی با همکاری Speechify است که به کاربران Artifact اجازه می‌دهد به مقالات خبری که با صدای بلند خوانده می‌شوند گوش دهند.

این ویژگی نه تنها صدایی با صدای روباتیک را همانطور که برخی دیگر از موتورهای تبدیل متن به گفتار ارائه می دهند ارائه می دهد، بلکه در عوض انواع مختلفی از صداهای طبیعی را معرفی می کند که می توانند با انتخاب لهجه ها و سرعت های صوتی مختلف سفارشی شوند.

دو صدای مشهور – اسنوپ داگ و گوئینت پالترو – نیز در دسترس هستند.

برای دسترسی به ویژگی جدید، کاربران Artifact اکنون روی دکمه پخش در نوار پایین هر مقاله ضربه می زنند. سپس می توانند صدا، لهجه و سرعت را برای شروع گوش دادن انتخاب کنند.

از یک نوار لغزنده، می‌توانید سرعت را از ۰.۱x تا ۴.۵x تنظیم کنید، اگرچه بیشتر آنها چیزی معقول‌تر را انتخاب می‌کنند.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا زمانی که مقاله‌ای که در حال گوش دادن به آن هستید در پس‌زمینه پخش می‌شود، به مرور اخبار ادامه دهید. این شرکت می‌گوید این کار استفاده از Artifact را برای اطلاع از اخبار، برای مثال، در حین کار، رفت‌وآمد یا انجام کارهای روزمره آسان‌تر می‌کند.

Artifact خاطرنشان می‌کند که استفاده از تمام صداهای بیش از ۳۰ رایگان است و هیچ برنامه‌ای برای شارژ کردن وجود ندارد.

در حالی که آنها در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در دسترس هستند، کاربران می توانند لهجه هایی مانند بریتانیا، استرالیا، نیجریه و آفریقای جنوبی را انتخاب کنند. اگرچه پالترو و اسنوپ داگ تنها صداهای رسمی مشهور هستند، صداهای سرگرم کننده دیگری نیز وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد.

صداهای جدید اکنون یکی از بسیاری از موارد افزوده شده مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که از زمان راه‌اندازی عمومی آن در فوریه ۲۰۲۳ وارد برنامه خبری شده‌اند .

ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای بازنویسی سرفصل مقالات کلیک طعمه نیز استفاده خواهد کرد .

زمانی که کاربر عنوانی را به‌عنوان طعمه کلیک علامت‌گذاری می‌کند، برنامه از یک مدل GPT-4 برای بازنویسی تیتر درخواست می‌کند. این بازنویسی‌ها با یک نماد ستاره مشخص می‌شوند تا نشان دهند که از نسخه اصلی تغییر کرده‌اند.

در ماه آوریل، برنامه شروع به خلاصه‌سازی داستان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی کرد و حتی به افراد اجازه داد سبک‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند «توضیح دهید که من پنج ساله هستم» یا حتی فقط یک سری شکلک انتخاب کنند.

سیستم‌های پیشنهادی این برنامه همچنین از فناوری‌های هوش مصنوعی برای نمایش محتوای شخصی‌سازی شده برای کاربر نهایی، بر اساس عواملی مانند کلیک‌ها، زمان مطالعه، زمان اقامت، اشتراک‌گذاری‌ها و موارد دیگر استفاده می‌کنند، به جای اینکه صرفاً آنچه را که در بین کاربران محبوب است به طور گسترده مورد استفاده قرار دهند.

Artifact از برخی جهات شبیه به سایر برنامه های خبری موجود در بازار از جمله Toutiao توسط ByteDance در چین، SmartNews مستقر در ژاپن و News Break، یک خبرخوان شخصی دیگر با ریشه چینی است .

اما در ایالات متحده، همچنین با رقابت شدیدی از منابع دیگر مواجه است که کاربران اخبار خود را دریافت می کنند، از جمله برنامه های خبری داخلی روی گوشی های هوشمند ارائه شده توسط اپل و گوگل و حتی منابع رسانه های اجتماعی مانند TikTok.

با افزودن تبدیل متن به گفتار، Artifact سایر برنامه‌های خواندنی دیگر مانند Pocket ، Matter و Instapaper را نیز به چالش می‌کشد.

Artifact برای کسانی که آن را امتحان کرده‌اند بسیار پسندیده است، با بررسی ۴.۷ ستاره در رتبه‌بندی ۴.۳K در اپ استور ایالات متحده، اما هنوز به استقبال عمومی نرسیده است و در رتبه ۱۲۴ در رده اخبار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا