اخبار اینترنت

برنامه دسکتاپ Proton Mail رسما راه اندازی شد، اما فقط برای مشترکین پریموم باقی می ماند

Proton Mail ، سرویس ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر (E2EE) از شرکت سوئیسی Proton ، اکنون به طور رسمی از طریق یک برنامه اختصاصی دسکتاپ حدود سه ماه پس از عرضه در نسخه بتا در دسترس است .

با این حال، علیرغم ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه در اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس همه کاربران Proton Mail قرار خواهد گرفت، این شرکت تصمیم گرفته است آن را به کاربران پرداخت کننده محدود کند.

یکی از سخنگویان توضیح داد: «پس از پاسخ بسیار مثبت در مرحله بتا، ما تصمیم گرفتیم برنامه دسکتاپ را منحصراً برای مشترکین پریموم نگه داریم تا از بهترین کیفیت خدمات با توجه به نیازهای زیرساختی و تعمیر و نگهداری قابل توجه اطمینان حاصل کنیم.»

برنامه دسکتاپ Proton Mail

در اخبار مرتبط، Proton همچنین سرویس ایمیل خود را از طریق یک برنامه دسکتاپ مستقل لینوکس در دسترس قرار می‌دهد که امروز در نسخه بتا راه‌اندازی می‌شود.

شایان ذکر است که در حالی که Proton Mail از ابتدای تاسیس شرکت برای کاربران دسکتاپ در دسترس بوده است، ابتدا از طریق مرورگر و اخیراً یک ” پل ” که دسترسی به Proton Mail را از طریق کلاینت های شخص ثالث دسکتاپ مانند Apple Mail و Outlook باز می کند ، امروز اخبار یک برنامه اختصاصی Windows و MacOS را به میدان می‌آورد.

این به این معنی است که ایمیل‌ها در حالت آفلاین قابل ذخیره‌سازی و دسترسی هستند، در حالی که کاربران می‌توانند مستقیماً از داک MacOS یا منوی استارت ویندوز به Proton Mail منتقل شوند.

علاوه بر این، برنامه جدید دسترسی به سرویس تقویم رمزگذاری شده Proton را نیز بسته‌بندی می‌کند .

Proton Mail برای دسکتاپ با تقویم

از دیدگاه Proton ، نگه داشتن برنامه دسکتاپ Proton Mail در پشت دیوار پرداخت می‌تواند راه خوبی برای تشویق ثبت‌نام‌های پریموم باشد، زیرا این نوع محصولی است که بسیاری از مردم در زندگی روزمره خود برای آن ارزش قائل هستند و مایلند برای آن هزینه بپردازند.

با این حال، این شرکت قبلاً گفته بود که Proton به تدریج در دسترس همه کاربران، رایگان قرار می‌گیرد، و این عقب‌نشینی ممکن است کمی در جامعه آن بهت ایجاد کند.

در عوض، همه می‌توانند برنامه را به‌عنوان بخشی از یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه امتحان کنند، پس از آن باید در یکی از برنامه‌های برتر شرکت که هزینه آن بین ۸ تا ۱۳ یورو در ماه هزینه دارد، ثبت نام کنند.

تا زمانی که آنها مایل به تعهد هستند. این برنامه‌ها همچنین تمامی محدودیت‌های موجود در سایر محصولات Proton را باز می‌کنند که شامل فضای ذخیره‌سازی ابری ، VPN و مدیریت رمز عبور می‌شود .

با این حال، یک طرح جداگانه ” Mail Plus ” نیز وجود دارد که از ۳.۴۹ یورو در ماه شروع می شود که فقط برای کاربران ایمیل و VPN طراحی شده است و این امکان دسترسی به برنامه دسکتاپ را نیز فراهم می کند.

این بدان معنا نیست که Proton بسته به بازخوردی که در پی اعلام دریافت می کند، آماده تغییر نظر نیست.

سخنگوی Proton گفت: “ما همچنان برای گسترش دسترسی در آینده باز هستیم، اگرچه هیچ برنامه خاصی برای انجام این کار در کوتاه مدت نداریم. ما متعهد به ارزیابی مستمر پیشنهادات خود بر اساس بازخورد و نیازهای کاربران خود هستیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا