هوش مصنوعی

برنامه هوش مصنوعی Character.ai در حال رسیدن به ChatGPT در ایالات متحده است

به گزارش اپ خونه، Character.ai، سازنده اپلیکیشن های هوش مصنوعی که به کاربران اجازه می دهد شخصیت های هوش مصنوعی خود را طراحی کنند، از نظر استفاده از اپلیکیشن موبایل به ChatGPT می رسد.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر شرکت اطلاعاتی بازار Similarweb ، برنامه های iOS و Android برای Character.ai با پشتیبانی از a16z اکنون ۴.۲ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده می بینند، در مقایسه با نزدیک به ۶ میلیون فعال ماهانه ایالات متحده برای برنامه های تلفن همراه ChatGPT.

این رشد قابل توجه پس از راه اندازی Character.ai در ماه مه ۲۰۲۳ است ، زمانی که استارت آپ به اشتراک گذاشت که در هفته اول خود بیش از ۱.۷ میلیون نصب داشته است .

البته در واقع، میانگین نرخ نگهداری ۳۰ روزه برنامه تلفن همراه بین ۳ تا ۴ درصد است و نرخ حذف نصب پس از ۳۰ روز به ازای هر داده از شرکت بازاریابی تلفن همراه Appsflyer، بالاتر از ۴۰ درصد است .

این نشان می‌دهد که Character.ai توانسته است با موفقیت برخی از پذیرندگان اولیه خود را حفظ کند و استفاده از آن را در ماه‌های پس از شروع خود افزایش دهد.

با این حال، ChatGPT هنوز هم به طور کلی از Character.ai در وب پیشی می‌گیرد – احتمالاً به این دلیل که بسیاری از کاربران Character.ai ترجیح می‌دهند چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را در دستگاه تلفن همراه شخصی خود بسازند و با آن تعامل داشته باشند و از وب‌سایت استفاده نمی کنند.

و در سطح جهانی، داده‌های اندروید نشان می‌دهد که ChatGPT با ۲۲.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه برای ChatGPt در مقابل ۵.۲۷ میلیون کاربر برای Character.ai هنوز در تلفن همراه بسیار جلوتر از Character.ai است.

با این حال، Character.ai نسبت به ChatGPT و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی جمعیتی جوان‌تر را جذب می‌کند.

به عنوان مثال، در وب، Character.ai تقریبا ۶۰ درصد از مخاطبان خود را از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله جذب می کند، رقمی که در تابستان حتی با کاهش ترافیک وب سایت به ChatGPT ادامه داشت.

در ماه ژوئیه، افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله تنها ۲۷ درصد از ترافیک ChatGPT را تشکیل می دادند که در مقایسه با ۳۰ درصد در آوریل کاهش یافته است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که سایر ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی نیز در میان جمعیت‌های جوان‌تر در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال پذیرش کمتری دارند.

در مقایسه با رقم ۶۰ درصد Character.ai، برای مثال، درصد Perplexity.ai، Midjourney، Anthropic و Bard در گروه جمعیتی ۱۸ تا ۲۴ ساله ۲۲.۷٪، ۲۲.۳٪، ۲۵.۳٪ و ۱۸.۴۶٪ بود.

رویترز به نقل از داده های Similarweb گزارش داد، برای سومین ماه متوالی، ChatGPT همچنین شاهد کاهش ۳.۲ درصدی بازدید از وب سایت جهانی خود بود و به ۱.۴۳ میلیارد در ماه اوت رسید، پس از این که ۱۰ درصد کاهش برای هر یک از دو ماه قبل داشت.

به علاوه، مدت زمان وب سایت ChatGPT از میانگین ۸.۷ دقیقه در ماه مارس به ۷ دقیقه در اوت کاهش یافته است.

Similarweb این نظریه را مطرح کرد که استفاده از Character.ai در طول ماه‌های تابستان ادامه دارد، زیرا این برنامه برای سرگرمی طراحی شده است، نه به عنوان کمکی برای انجام تکالیف یا دستیار تحقیقاتی.

با این حال، ترافیک وب‌سایت Character.ai در تابستان کمی کاهش یافته بود، اما کاربران موبایلی که از برنامه‌های iOS و اندروید Character.ai استفاده می‌کردند، آن را جبران کردند.

کاهش ChatGPT هم اکنون در حال تغییر است. Similarweb دریافت که با از سرگیری سال تحصیلی، ترافیک ChatGPT در ایالات متحده شروع به بازگشت کرده است و بازدید از وب سایت در ماه اوت ۰.۴٪ افزایش یافته است.

بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد نیز پس از کاهش در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، در ماه اوت ۳ درصد ماه به ماه در ایالات متحده و ۰.۳ درصد در سراسر جهان افزایش یافتند.

Character.ai با توجه به سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری این استارت آپ در سری A که در اوایل سال جاری اعلام شد و ارزش کسب و کار آن را ۱ میلیارد دلار اعلام کرد، باندهای زیادی برای رشد بیشتر پایگاه کاربران خود باقی مانده است .

اگرچه تعدادی از مولدهای کاراکتر هوش مصنوعی در بازار وجود دارد، سرمایه گذاران روی بنیانگذاران Character.ai شرط بندی کردند.

این استارت‌آپ توسط Noam Shazeer و Daniel De Freitas، متخصصان هوش مصنوعی که قبلا تیمی از محققان در گوگل را رهبری می‌کردند، LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) را ایجاد کردند، یک مدل زبانی که به تقویت تجارب هوش مصنوعی محاوره‌ای کمک می‌کند .

در زمان سرمایه گذاری a16z، دکتر سارا وانگ از بنیانگذاران آن به عنوان «پیشگامان هوش مصنوعی برای نزدیک به دو دهه» یاد کرد.

وانگ گفته بود: «آنها یک پلتفرم قدرتمند با ترکیبی سرتاسری از هر دو مدل و برنامه ساخته‌اند که به Character.AI اجازه می‌دهد به طور مداوم محصول خود را بهبود بخشد، زیرا افراد بیشتری شخصیت‌های آن را خلق می‌کنند و با آن‌ها درگیر می‌شوند.»

البته، باید دید که آیا جوانان به استفاده از Character.ai ادامه خواهند داد یا اینکه تبدیل به یکی دیگر از مدهای هوش مصنوعی خواهد شد. Character.ai به درخواست نظر در مورد داده های Similarweb پاسخ نداده است، اما در صورت ارائه به روز رسانی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا