نرم افزار موبایل

برنامه هوش مصنوعی EPIK به دلیل ویژگی عکس سالنامه وایرال خود در اپ استور رتبه اول را کسب کرده است

به گزارش اپ خونه، یک برنامه هوش مصنوعی دیگر وایرال می شود.

این بار، برنامه هوش مصنوعی که به بالای اپ استور صعود کرده است، EPIK است ، یک برنامه ویرایش عکس که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های نوستالژیک «سالنامه» الهام گرفته از دهه ۹۰ از خود را به عنوان یکی از الگوهای متعدد آن تولید کنند.

مشابه سایر برنامه‌های اخیراً محبوب هوش مصنوعی، EPIK به این صورت کار می‌کند که کاربران ابتدا مجموعه‌ای از سلفی‌ها را آپلود می‌کنند که EPIK سپس از آنها برای تولید عکس‌های سالنامه بازگشتی استفاده می‌کند که کاربر را در حالت‌های مختلف، با ظاهر و مدل موی متفاوت نشان می‌دهد.

این اپلیکیشن متعلق به شرکت Snow Corporation در کره جنوبی است که یک شرکت تابعه Naver است که اپلیکیشن پروفایل هوش مصنوعی Snow را نیز می‌سازد .

در هفته‌های اخیر، EPIK در فروشگاه App مورد توجه قرار گرفته است، زیرا کاربران از سراسر جهان شروع به اشتراک‌گذاری عکس‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود در رسانه‌های اجتماعی کردند.

در اپ استور ایالات متحده، EPIK اکنون شماره ۱ است، اگرچه در Google Play در رتبه ۳۷ قرار دارد و چندان محبوب نیست.

طبق داده‌های Apptopia ،شرکت اطلاعاتی بازار ، EPIK از اولین بار در آگوست ۲۰۲۱، مجموعاً ۹۲.۳ میلیون نصب دائمی داشته است، از جمله ۴.۷ میلیون بارگیری در ایالات متحده، با این حال، این برنامه در ۱۹ سپتامبر شروع به جلب توجه کرد .

در حال حاضر، بزرگترین بازار  EPIK از نظر دانلود هند است و ایالات متحده شماره ۶ است.

یک شرکت دیگر، data.ai ، تعداد دانلودهای دائمی کمی کمتر (۸۲ میلیون) را مشاهده می کند و خاطرنشان می کند که این برنامه نزدیک به ۷ میلیون دلار هزینه مصرف کننده در iOS داشته است.

data.ai همچنین خاطرنشان می کند که این اولین بار است که در برنامه های برتر در ایالات متحده رتبه بندی می شود.

Snow Corp درخواستی برای اظهار نظر برای تأیید این ارقام نداد.

پیمایش هشتگ #epik در اینستاگرام نشان می‌دهد که تعدادی از حساب‌های کاربری بزرگتر به روند انتشار عکس‌های سالنامه هوش مصنوعی پیوسته‌اند، از جمله کاربرانی که تحت تاثیر برنامه قرار گرفتند:

سامانتا باتالانوس (۲۵۴۰۰۰ فالوور) و برتمن راک (۱۸.۸ میلیون دنبال کننده)، بازیگر و خواننده رپ ، تیم چانترانگسو . (۱.۵ میلیون دنبال کننده)، مدل مد Eva Mikulski (481000 دنبال کننده)، سازندگان ویدیو مانند Denyzee (526000 دنبال کننده)، Missou (507000 فالوور)، رومی (۱.۵ میلیون دنبال کننده)، لیز رانگل (۱.۵ میلیون دنبال کننده) و هیلا کلین (۱ میلیون دنبال کننده) پیروان)، پخش کننده توییچ پوکیمن(۶ میلیون دنبال کننده) و بسیاری دیگر .

پوکیمن با شش میلیون دنبال کننده

برای استفاده از ویژگی سالنامه EPIK، کاربران ۸-۱۲ تصویر سلفی را آپلود می کنند که سپس برای ایجاد عکس های هوش مصنوعی استفاده می شود.

این برنامه به کاربران هشدار می دهد که هوش مصنوعی EPIK به طور مداوم در حال یادگیری بهبود نتایج خود است و همه نتایج هوش مصنوعی “رضایت بخش” نخواهد بود. در این پیام آمده است، اگر ادامه دهید، «به نظر می‌رسد که با نتیجه موافقت کرده‌اید».

این اپلیکیشن همچنین به کاربران پیشنهاد می‌کند که عکس‌های واضح با طیف متنوعی از عبارات، زوایا و پس‌زمینه ارسال کنند.

پس از پردازش عکس‌ها توسط برنامه، ۶۰ تصویر مختلف تولید می‌شود. در حالی که خود برنامه یک بارگیری رایگان است، کاربران باید برای خروجی هوش مصنوعی هزینه بپردازند.

آنها همچنین می‌توانند برای تولید سریع‌تر تصاویر هزینه پرداخت کنند – تحویل استاندارد (۳.۹۹ دلار) تا ۲۴ ساعت زمان انتظار دارد، در حالی که تحویل سریع (۵.۹۹ دلار) عکس‌ها را در کمتر از دو ساعت ارائه می‌دهد.

متأسفانه برای EPIK، این برنامه به قدری محبوب شده است که نمی تواند تقاضا را برآورده کند. اگر اکنون سعی کنید از ویژگی سالنامه استفاده کنید، ممکن است برنامه بگوید :

«از اینکه به زحمت افتادید پوزش میخواهیم. لطفاً بعداً دوباره امتحان کنید.»

حتی اگر مراحل آپلود سلفی را پشت سر بگذارید، ممکن است برنامه به شما اطلاع دهد که بعداً دوباره امتحان کنید.

EPIK اولین اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی نیست که به دلیل ویژگی هوشمندانه‌ای که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، وایرال می‌شود.

این به دنبال موفقیت‌های وایرال دیگری مانند Lensa است که «آواتارهای جادویی» تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می‌کند و Remini که تابستان امسال به خاطر عکس‌های هوش مصنوعی حرفه‌ای خود در صدر اپ استور قرار گرفت .

اما بسیاری از اپلیکیشن‌های عکاسی هوش مصنوعی قادر به حفظ کشش نیستند. گزارشی از Apptopia که اوایل امسال منتشر شد نشان داد که گروه اولیه ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعی که زمستان گذشته شروع به کار کردند، علاقه مصرف کنندگان را از دست داده بودند.

برای EPIK، این بدان معناست که وضعیت بالای اخیر آن ممکن است در نهایت با حرکت کاربران به سمت روند بعدی هوش مصنوعی، درخشش دیگری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا