نرم افزار موبایل

برنامه پیام‌رسانی ایمن Signal یک قدم به راه‌اندازی نام‌های کاربری نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش اپ خونه، برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده سرتاسر، Signal ، در حال نزدیک‌تر شدن به راه‌اندازی یک ویژگی مورد انتظار است که به کاربران اجازه می‌دهد به جای فاش کردن شماره تلفن مرتبط با حساب خود، فقط یک نام کاربری را برای ارتباط با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. همانطور که در حال حاضر است.

دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسانی امن، مانند تلگرام و وایر ، سال‌هاست که این ویژگی را دارند (به معنای واقعی کلمه تقریباً یک دهه در مورد تلگرام). اما علیرغم شهرت استاندارد طلایی خود برای امنیت قوی، Signal وقت خود را صرف افزودن قابلیت آگاهانه حفظ حریم خصوصی برای اتصال از طریق نام کاربری و عدم فاش کردن شماره تلفن خود کرده است.

مدتی است که به صورت داخلی روی افزودن این ویژگی کار می کند. اما، طبق پیامی در وبلاگ Signal Community ، به نظر می‌رسد که این وبلاگ وارد مرحله نهایی قبل از راه‌اندازی عمومی می‌شود، زیرا اکنون از کاربران دعوت می‌کند تا این ویژگی را در یک محیط Staging (که نیاز به نصب یک برنامه آزمایشی جداگانه دارد) آزمایش کنند.

Signal می‌نویسد:

«پس از دورهای آزمایش داخلی، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فکر می‌کنیم انجمنی که این انجمن‌ها را قدرت می‌دهد می‌تواند به ما کمک کند حتی قبل از راه‌اندازی عمومی آزمایش بیشتری انجام دهیم. پس از ثبت نام و اجرای برنامه، لطفاً به تنظیمات / نمایه و تنظیمات / حریم خصوصی / شماره تلفن بروید تا عملکردهای جدید موجود در این ساخت‌ها را بررسی کنید. لطفاً ایجاد نام‌های کاربری، اشتراک‌گذاری پیوندهای نام کاربری، تغییر تنظیمات اشتراک‌گذاری برای شماره تلفن خود و دعوت افراد به گروه‌ها با نام کاربری و شماره تلفن را آزمایش کنید.»

در رویدادی در بنگلور، هند، ماه گذشته ، مردیث ویتاکر، رئیس Signal ، همچنین گفت که ویژگی نام کاربری  باید در اوایل سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود .

Signal می‌خواهد که برنامه Staging آن را دانلود کنند تا هنگام کار بر روی نام‌های کاربری حمل و نقل، خرابی‌ها را گزارش کنند و گزارش‌های اشکال‌زدایی را به اشتراک بگذارند.

Signal در انجمن خود می‌نویسد:

«این ساخت‌های اولیه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر به نظر می‌رسد که مشکلی اتفاق افتاده است، به طور فعال خراب می‌شوند، زیرا ما روش اساسی شناسایی حساب‌ها در اکوسیستم Signal را تغییر می‌دهیم. ما می دانیم که در حال حاضر برخی از لبه های ناهموار در UX وجود دارد، همانطور که ممکن است با نرم افزار پیش بتا انتظار داشته باشید، بنابراین می توانید به مشکلاتی که در UX پیدا می کنید توجه داشته باشید، اما ممکن است از قبل از بسیاری از آنها آگاه باشیم. »

و می افزاید که انتظار دارد بیلدها را روزانه در مقایسه با آهنگ معمول هفتگی برای نسخه های بتا عمومی خود به روز کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شخصی که از یک برنامه پیام رسان استفاده می کند ممکن است بخواهد با کاربر دیگری به صورت دیجیتالی چت کند بدون اینکه شماره تلفن خود را تحویل دهد.

شاید این شخصی است که آنها به تازگی ملاقات کرده اند و هنوز در حال تصمیم گیری در مورد قابل اعتماد بودن آنها هستند. یا ممکن است بخواهند یک خط ارتباطی حرفه ای را با یک مخاطب باز کنند اما نمی خواهند اطلاعات شخصی خود را نیز تحویل دهند.

شماره‌های تلفن نه تنها مستقیماً به دستگاه موجود در جیب شما پیوند می‌خورند، بلکه اغلب به حساب‌های دیگر مرتبط هستند، بنابراین می‌توانند برای هکرها و سارقان هویت جالب باشند. به اشتراک گذاری تعداد کمتری از داده های شخصی یک اقدام امنیتی خوب است و همچنین برای حفظ حریم خصوصی بهتر است.

ماه گذشته Whittaker تأیید کرد:

«نام‌های کاربری امکان برقراری ارتباط با هر کسی را در signal بدون اشتراک‌گذاری شماره تلفن شما فراهم می‌کنند. بنابراین، سطحی از حریم خصوصی را در دستگاه فراهم می کند – که واقعاً مهم خواهد بود.»

او افزود که افزودن این ویژگی مدتی طول کشیده است زیرا “در واقع یک بازسازی اساسی معماری است”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا