اخبار اینترنت

برنامه پیام‌های گوگل اکنون به‌طور پیش‌فرض از RCS استفاده می‌کند و چت‌های گروهی را رمزگذاری می‌کند

به گزارش اپ خونه، گوگل اعلام کرد که برنامه Messages by Google خود را با بهبود RCS یا سرویس‌های ارتباط غنی، ایمن‌تر می‌کند – پروتکلی با هدف جایگزینی SMS که بیشتر با ویژگی‌های پیشرفته موجود در iMessage اپل برابری می‌کند.

این شرکت می گوید اکنون RCS را برای کاربران جدید و فعلی اپلیکیشن Messages به صورت پیش فرض تبدیل می کند. علاوه بر این، رمزگذاری انتها به انتها برای چت های گروهی اکنون به طور کامل برای همه کاربران RCS ارائه شده است.

دومین مورد در بالا پس از آزمایش‌های قبلی در سال جاری وارد نسخه بتای باز شده بود ، اما تا کنون به طور کامل راه‌اندازی نشده بود. گوگل می‌گوید با این به‌روزرسانی، همه مکالمات بین کاربران در پیام‌ها، خواه ۱:۱ یا چت‌های گروهی، اکنون خصوصی نگه داشته می‌شوند.

از زمان عرضه RCS برای کاربران اندرویدی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ ، گوگل در تلاشی برای تحت فشار قرار دادن اپل برای استفاده از این فناوری در سرویس پیام‌رسانی خود، iMessage، کمپینی را آغاز کرده است.

حتی سال گذشته یک وب‌سایت راه‌اندازی کرد تا توضیح دهد که چرا RCS برای مصرف‌کنندگان سودمند است، و خاطرنشان کرد:

«این در مورد رنگ حباب‌ها نیست. این فیلم‌های تار، چت‌های گروهی شکسته، دریافت‌های خواندن از دست رفته و نشانگرهای تایپ، عدم ارسال پیامک از طریق Wi-Fi و موارد دیگر است.»

سپس گوگل اپل را متهم کرد که از پذیرش استانداردهای پیامک مدرن خودداری می کند و این به تجربه مشتریان خود آسیب می رساند و امیدوار بود که مشتریان را وارد مبارزه خود کند.

با این حال، همانطور که گوگل ادعا می کند، اپل فقط در پذیرش فناوری مدرن عقب نیست. می داند که iMessage یکی از بزرگترین منابع برای قفل کردن اکوسیستم است.

حباب های سبز برای کاربران اپل، به ویژه جوانان نامطلوب هستند . به علاوه، همانطور که این شرکت در پرونده های دادگاه بیان کرده است، هیچ علاقه ای به ساخت نسخه ای از iMessage برای اندروید ندارد، زیرا معتقد است این کار بیشتر از اینکه به آن کمک کند به شرکت آسیب می رساند.

مدیر عامل اپل، تیم کوک، حتی یک بار در یک کنفرانس از او پرسیده شد که آیا اپل RCS را اتخاذ می کند تا مادر کاربر بهتر بتواند ویدیوهایی را که برای او ارسال کرده است ببیند. او پاسخ داد: “برای مادرت یک آیفون بخر.”

صرف نظر از این، تلاش های گوگل برای پیشبرد RCS ادامه دارد.

گوگل می گوید این ویژگی اکنون به عنوان پیش فرض برای همه کاربران فعال خواهد شد، مگر اینکه قبلاً RCS را در تنظیمات خود خاموش کرده باشند. یک سند راهنما نشان می دهد که کاربران همچنان می توانند با خاموش کردن RCS در تنظیمات پس از عرضه نیز انصراف دهند .

با فعال کردن RCS، کاربران می‌توانند از ویژگی‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌تر مانند اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا استفاده کنند.

نشانگرهای تایپ را ببینید. دریافت رسید خواندن؛ ارسال پیام از طریق داده تلفن همراه و Wi-Fi؛ تغییر نام، ویرایش و حذف خود از چت های گروهی؛ و از رمزگذاری سرتاسر استفاده کنید — مجموعه ای از ویژگی هایی که کاربران iMessage برای سال ها از آن برخوردار بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا