هوش مصنوعی

برنامه Autobiographer از هوش مصنوعی برای کمک به شما در بیان داستان زندگی خود استفاده می کند

به گزارش اپ خونه، آیا هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند داستان خود را بگویید؟

این ایده پشت استارت‌آپی به نام Autobiographer است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا کاربران را در گفتگوهای معنی‌دار درباره رویدادهای زندگی‌شان و احساس آن‌ها نسبت به آن‌ها درگیر کند و سپس آن‌ها را به نثر تبدیل می‌کند و به‌طور مؤثر زندگی‌نامه شما را خلق می‌کند.

این استارت‌آپ در حوزه‌ای فعالیت می‌کند که مملو از بحث است – بسیاری از مردم علیه این ایده که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین هنر، نوشتن و دیگر تلاش‌های خلاقانه شود، شورش کرده‌اند.

اما در مورد Autobiographer، هوش مصنوعی کاربر را راهنمایی می‌کند تا داستان خود را به قول خودش تعریف کند، سپس آن را در خروجی سازماندهی می‌کند که می‌تواند به صورت PDF صادر شود، و شاید روزی، صحافی و چاپ شود. به عبارت دیگر، بیشتر به عنوان یک همکار عمل می کند تا یک خالق.

این برنامه ممکن است جایگزین داستان های حرفه ای دست نویس نشود، اما می تواند به عنوان راهی برای مستندسازی تاریخچه خانوادگی یا دوستی یا ایجاد یک یادگاری برای فرزندان شما باشد.

مت بومن ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Autobiographer، این اپلیکیشن را راهی برای پشت سر گذاشتن روایتی برای فرزندان خود می داند.

بومن قبل از کار در فیس بوک در منطقه خلیج، قبلاً در نیروهای ویژه ارتش خدمت می کرد و در آنجا به عراق و افغانستان اعزام شد. در نتیجه، او با چیزهایی زندگی کرده است که جهان بینی او را شکل داده است.

بومن می گوید:

«من تعداد زیادی داستان عالی درباره دوستانم در ارتش دارم – اتفاقات خنده دار ، منحصر به فرد و شگفت انگیز زیادی – که بسیاری از آنها را در مراسم تشییع جنازه برخی از بهترین دوستانم شنیدیم. حالا این وظیفه من است که بفهمم چگونه آنها را ترکیب کنم و به فرزندانم بدهم.»

او از آنها می خواهد که بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد پدرشان، زندگی او در ارتش و اینکه او به عنوان یک شخص چگونه بوده است، پیدا کنند.

بومن توضیح می دهد: «این فناوری اکنون به جایی رسیده است که انجام این کار امکان پذیر است. ما واقعاً می‌توانیم این داستان‌ها را بگوییم، آنها را به صورت شفاهی بیان کنیم و سپس آنها را به یادگاری‌های زیبایی تبدیل کنیم که می‌توانیم برای اطرافیان خود فراهم کنیم.»

بومن با جیمز بارنز، که در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز در فیس بوک کار کرده بود، همکاری کرد، جایی که او یکی از اولین افرادی بود که متوجه مسائل مربوط به رسوایی جمع آوری داده های کمبریج آنالیتیکا شد – رویدادی که منجر به مشارکت او در چندین مورد شد.

او بعداً فیسبوک را ترک کرد تا یک Super PAC برای مبارزه با ترامپ راه اندازی کند. هنگامی که او در حال بازی با GPT-3 OpenAI بود، متوجه شد که هوش مصنوعی می تواند به او کمک کند تا چیزهایی را که در زندگی خود پشت سر گذاشته است، از جمله این نقاط عطف پردازش کند.

بارنز می گوید: «هوش مصنوعی این ظرفیت بازتابی باورنکردنی برای دیدن خودم، داستان و رویدادهایم را داشت.»

در حالی که بارنز و بومن در فیس بوک همپوشانی نداشتند، آنها سال گذشته در سانفرانسیسکو ملاقات کردند، زیرا بارنز به دنبال فردی با تخصص نظامی بود تا به تیم (که شامل بنیانگذاران لوک شوئنفلدر و ایوان آلمارال نیز می شود) کمک کند تا این ایده را آزمایش کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای داستان سرایی این دو بر سر اهداف مشترک خود و تجربیات دیگر، از جمله علاقه آنها به اثرات داروی روانگردان، پیوند خوردند.

بارنز توضیح می‌دهد: «کاوش در آگاهی نقطه کلیدی ارتباط برای ما بود. همانطور که ما روی این چیزهای واقعاً ملموس کار می‌کنیم، همچنین می‌توانیم در مورد ظرفیت پلتفرم خود فکر کنیم که به مردم اجازه می‌دهد درون‌اندیشی کنند و کارهای انتزاعی‌تر و شخصی‌تر انجام دهند.»

برای استفاده از این برنامه، با یک عامل هوش مصنوعی که بر اساس فناوری Anthropic ساخته شده است، مکالمه می‌کنید که شما را وادار به گفتن داستان می‌کند.

به عنوان مثال، درخواست اولیه ممکن است از شما بخواهد که داستانی در مورد ماجرایی که داشتید بگویید و به شما یادآوری کند که هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. در صورت تمایل می توانید شروع به صحبت کنید، مکث کنید و ضبط را از سر بگیرید، یا به سؤال دیگری بروید.

خاطرات در یک طاق ذخیره می‌شوند، فضایی که از نظر بیومتریک محافظت شده و رمزگذاری شده است که حتی کارکنان Autobiographer نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین ارزش‌های جیمز، لوک و ایوان، درک آشکار این بود که هیچ‌کس قرار نیست خاطرات ارزشمند خود یا داستان‌های بسیار حساس خود را به چیزی بگوید که تبلیغ می‌شود.

این برنامه به شما امکان می دهد موضوعات را دوباره مرور کنید، خاطرات خود را کاوش کنید و در نهایت آنها را به انواع مختلف نثر تبدیل کنید – مانند داستان کوتاه یا نامه تشکر برای یک عزیز. در حال حاضر، اینها به صورت PDF صادر می شوند، اما تیم مایل است در مقطعی یک کتاب چاپی ارائه دهد.

زندگی‌نامه‌نویس ۱۹۹ دلار در سال هزینه دارد – مطمئناً ارزان‌تر از یک نویسنده ، اما به اندازه‌ای گران است که برخی را دلسرد کند.

این شرکت در حال حاضر همچنین با روزنامه‌نگار Katie Couric که به عنوان شریک تبلیغاتی این استارت‌آپ خواهد بود، همکاری کرده است. با این حال، نقش او هنوز مشخص نشده است.

شرکت پشتیبان Autobiographer سه سال و نیم پیش تأسیس شد، اما چندین محور را پشت سر گذاشته است. جدیدترین نسخه این برنامه که امروز راه اندازی شد، یک سال پیش راه اندازی شد.

Autobiographer توسط ۴ میلیون دلار سرمایه اولیه از شرکت های مختلف پشتیبانی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا