» استارتاپ » برنامه Converge 2 متعلق به OpenAI در هاله ای از ابهام قرار گرفته است
Converge
استارتاپ

برنامه Converge 2 متعلق به OpenAI در هاله ای از ابهام قرار گرفته است

شهریور ۸, ۱۴۰۳ 0۰1

به گزارش اپ خونه، دسامبر گذشته، OpenAI اعلام کرد که در حال باز کردن برنامه های کاربردی برای دومین گروه از برنامه شتاب دهنده شش هفته ای خود است که در سال ۲۰۲۲ آغاز شده بود.

اما به گفته دو منبع آشنا با این برنامه، برنامه شتاب دهنده راه اندازی Converge 2 در OpenAI در واقع انجام شد. همچنین تایید شد که Open AI Startup Fund به استارت‌آپ‌های این گروه کمک مالی کرده است.

Converge 2، همانطور که آن برنامه شتاب دهنده دوم نامیده می شد، استثنای عجیبی برای آنچه معمولاً یک بخش عادی روابط عمومی در صنعت فناوری است، می باشد.

به طور معمول یک برنامه شتاب دهنده، استارت آپ هایی را که در برنامه های خود پذیرفته شده یا از آنها فارغ التحصیل شده اند، اعلام می کند.

به هر حال، هنگامی که سرمایه گذاری می کند، دلایل زیادی برای افزایش شانس موفقیت آن استارت آپ ها با مهر تایید عمومی خود دارد.

اما برای ماه‌ها، یک فروم فناوری اجرا می‌شد و می‌پرسید که آیا برنامه شتاب‌دهنده Converge 2 واقعاً اتفاق افتاده است یا خیر.

هیچ کس در آن انجمن، که شامل افرادی بود که می گفتند درخواست داده اند، چیزی نشنید. هیچ کس در انجمن درباره ورود یا حتی دریافت اعلان‌ها پستی ارسال نکرد.

این سکوت عجیب بود زیرا برنامه اول اینطور نبود. OpenAI Converge I را در اوایل سال ۲۰۲۳ به شکل معمولی شتاب دهنده برگزار کرد. این برنامه به طور عمومی چهار سرمایه گذاری اولیه خود را از کل صندوق راه اندازی OpenAI اعلام کرد .

در دسامبر ۲۰۲۳، Open AI Startup Fund اعلام کرد که پذیرش درخواست‌ها را برای دومین گروه از برنامه شتاب‌دهنده خود، Converge 2 آغاز می‌کند ، که انتظار می‌رود در مارس ۲۰۲۴ آغاز شود و تا آوریل به پایان برسد.

اما بعد، هیچ بیانیه مطبوعاتی از OpenAI در مورد شرکت هایی که سرمایه گذاری کرده اند وجود ندارد و پس از درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر در طول ماه‌ها، OpenAI حتی از تایید اجرای برنامه خودداری کرد.

چرا OpenAI درجه‌های همگروهی را به‌طور عمومی اعلام نمی‌کند. آیا NDA ها سخت گیر هستند؟ آیا این فقط یک فرهنگ صحبت نکردن است؟ مسلماً حتی Converge 1 ارتباطات خود را پایین نگه داشت و شرکت هایی که گفته می شد در آن سهیم بودند، مانند Cursor.AI ، به آرامی آشکار شدند.

طبق گزارش WSJ، مطمئناً از اوایل سال ۲۰۲۳ تا امروز، کل جهان توجه بسیار بیشتری به OpenAI نشان می‌دهد، به‌ویژه که طبق گزارش‌ها، این شرکت به دنبال جمع‌آوری دور دیگری است که ارزش آن به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد .

در واقع، بین Converge 1 و ۲، صندوق، Sam Altman را به عنوان مالک خود حذف کرد و VC دیگری به نام Ian Hathaway را جایگزین او کرد.

این حرکت مانعی برای فعالیت صندوق ایجاد نکرده است. طبق گفته PitchBook، از ژانویه، صندوق چک‌های چند شرکت جدید را کاهش داده است، مانند ربات چت هوش مصنوعی Heeyo ، شرکت سلامتی Thrive AI Health ، ربات چت هوش مصنوعی New Computer و Ambience Healthcare که یک دستیار هوش مصنوعی برای سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده است.

در مورد آنچه در داخل برنامه اتفاق می افتد، جزئیات حتی کمیاب تر است. یک نفر گفت که مزیت اصلی دسترسی به محققان OpenAI و فناوری مدل منتشر نشده است.

همانطور که Vox اخیرا گزارش داده است، این نوع دسترسی به این نظریه کمک می کند که این شرکت ها در برخی NDA های قدرتمند قفل شده اند، ابزاری که OpenAI علاقه مند به استفاده از آن برای کارمندان خود است .

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×