استارتاپ

برنامه Heali راهنمای تغذیه شخصی برای استفاده از غذا به عنوان دارو را ارائه می دهد

به گزارش اپ خونه، کنترل سلامت شما می تواند پیچیده باشد، به خصوص زمانی که نمی دانید از کجا شروع کنید یا میلیون ها گزینه در اختیار شما قرار می گیرد.

Heali ، استارت‌آپ جدیدی که راه‌اندازی می‌شود با یک پلتفرم شخصی‌سازی شده برای حذف حدس و گمان برای افرادی که می‌خواهند با استفاده از پروتکل‌های تغذیه مبتنی بر شواهد، شرایط سلامتی خود را درمان و مدیریت کنند.

برنامه تغذیه، تغذیه شخصی Heali

یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت کایل دردشتی می داند که شروع سفر تغذیه چقدر دشوار است. او یک آمریکایی است که از یک بیماری مزمن رنج می‌برد که دردشتی می‌گوید می‌توان آن را از طریق مربیگری تغذیه بهبود بخشید. او فقط در آن زمان از آن خبر نداشت.

دردشتی گفت: «از ۱۵ سالگی به بیماری کرون مبتلا بودم. این یک نبرد است و من انواع مختلف راه حل ها را در زمینه داروسازی امتحان کردم. در نهایت فکر کردم که باید راه‌های جایگزینی برای این کار وجود داشته باشد.»

دردشتی پس از بحث در مورد گزینه های جایگزین با پزشک معده و روده خود، پروتکل غذایی را شروع کرد که شواهدی دال بر اثربخشی مشابه با برخی از داروهایی که قبلا مصرف می کرد داشت.

دردشتی آن را امتحان کرد و پس از حدود چهار ماه، احساس سلامتی بیشتری کرد.

سپس او تا آنجا که می توانست شروع به یادگیری در مورد مفهوم تغذیه درمانی پزشکی کرد، که او آن را راهی برای درمان و مدیریت بیماری از طریق پروتکل های مختلف تغذیه توصیف کرد.

با این حال، دردشتی آن پروتکل‌ها را دشوار می‌دانست، به این معنی که او اساساً باید یک دانشمند مواد غذایی می‌شد تا رمزگشایی کند که کدام مواد مؤثر هستند.

دردشتی گفت: «آنچه برای من واضح بود این است که ما می‌توانیم از فناوری برای انجام تمام تحلیل‌ها استفاده کنیم تا مجبور نباشید این مبارزه را پشت سر بگذارید. بسیاری از رژیم‌های غذایی مد روز وجود دارد که مورد حمایت تحقیقاتی قرار نگرفته‌اند، با این حال رژیم‌های بالینی زیادی وجود دارد که بیماران از آن‌ها اطلاعی ندارند. ما فکر می کنیم که بیماران مانند من نباید چندین دهه طول بکشد تا بفهمند غذا یک گزینه است.»

بازار تغذیه شخصی و مکمل ها بازاری شلوغ است که ارزش آن ۴۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود. به عنوان مثال، ما قبلاً برنامه هایی مانند Wellory ، Lifesum و Zoe را پوشش داده ایم تا چند مورد را نام ببریم.

ویژگی‌های مشابهی مانند برنامه‌ریزی و ردیابی وعده‌های غذایی، اسکنر درون‌برنامه‌ای برای فروشگاه مواد غذایی، دستور العمل‌ها و توصیه‌ها را در Heali خواهید دید.

با این حال، دردشتی گفت آنچه که Heali را متمایز می‌کند، راهنمای تغذیه‌ای جامع و مبتنی بر ادبیات علمی و برنامه‌ریزی غذایی شخصی‌شده توسط متخصص تغذیه است.

گزینه اسکن این برنامه همچنین از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا کاربر بتواند منوی رستوران را اسکن کند و توصیه‌هایی در مورد اینکه کدام گزینه‌های وعده غذایی امن هستند را دریافت کند.

علاوه بر این، در میان کتابخانه دستور العمل ها، Heali به طور هدفمند راهی برای جستجو بر اساس یک وضعیت پزشکی خاص، اهداف سلامتی/تندرستی و ترجیحات غذایی گنجانده است.

این منجر به بیش از ۳۰ گزینه غذاهای مختلف با قابلیت مرتب سازی بر اساس نیازهای فرهنگی شده است. همچنین پس از آزمایش‌های درون بازار و آزمایش‌های بالینی، از مراکز کنترل بیماری ایالات متحده به رسمیت شناخته شد.

برنامه تغذیه، تغذیه شخصی Heali

هنگامی که Heali برای اولین بار پلت فرم خود را توسعه داد، روی ۳۰ بیماری مزمن از جمله بیماری های خودایمنی، آلرژی ها، شرایط عصبی و انواع سرطان تمرکز داشت.

امروزه به بیش از ۲۰۰ شرایط رسیده است که بسیاری از آنها پروتکل های تغذیه ای خاص خود را دارند. دردشتی گفت، به دلیل موتور رژیمی خود، Heali به عنوان “نخستین پلتفرم تغذیه فوق شخصی شده درجه اول بالینی در نظر گرفته می شود که می تواند از درمان تغذیه پزشکی در مقیاس پشتیبانی کند.”

در دوره بتا، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر که در کارآزمایی بالینی Heali شرکت کردند، ۲.۶ برابر بهبود کیفیت زندگی خود را مشاهده کردند و علائم آنها ۲ برابر نسبت به کسانی که در کارآزمایی از Heali استفاده نکردند، بهبود یافت.

Heali برنامه خود را از طریق مشارکت های مراقبت های بهداشتی، مانند آنچه با Boston Heart Diagnostics دارد، ارائه می دهد.

همچنین به‌عنوان یک گزینه نرم‌افزار مستقل به‌عنوان سرویس، به نام Heali Intel، برای کسب‌وکارهای مواد غذایی که به دنبال ارائه پیشنهادات غذا به عنوان دارو هستند، ارائه می‌شود.

این استارت آپ هنوز در مراحل اولیه است، اگرچه دردشتی فاش کرد که Heali امروز بیش از ۱۰۰۰۰ کاربر دارد.

امروز، این شرکت ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Astanor Ventures را اعلام کرد. دردشتی در نظر دارد از سرمایه برای تسریع توسعه محصول و دستیابی به مشارکت استفاده کند و مدل تجاری سازی پیشنهادات غذایی متناسب با طبابت را توسعه دهد.

همچنین برنامه‌هایی برای ارائه یک پیشنهاد مربی بهداشتی یک به یک و گسترش رابطه تحویل خواربار Instacart برای گنجاندن گزینه‌های تحویل کیت غذای سفارشی وجود دارد.

دردشتی گفت: “من افراد زیادی را ملاقات کرده ام که نمی دانند رژیم غذایی یک گزینه است، و امیدوارم بتوانیم از Heali برای ساختن دنیایی استفاده کنیم که در آن غذا آخرین گزینه نباشد، بلکه اولین گزینه باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا