بریف ۱۶ میلیون دلار برای تطبیق برندها با آژانس های بازاریابی جمع آوری می کند
به گزارش اپ خونه، بریف ، پلتفرمی که به برندها امکان مدیریت و خدمات پروژه های آژانس بازاریابی را می دهد، اعلام کرد که ۱۶ میلیون دلار در دور سری A (بخش نامعلومی که بدهی بود) به رهبری گریکرافت با مشارکت BDMI، UTA.VC، Afterpay’s Touch جمع آوری کرده است.
Ventures و UC Berkeley’s The House Fund سرمایه جدید مجموع جمع آوری شده بریف را به ۲۱ میلیون دلار می رساند که جورج راپتیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، می گوید که برای ادامه توسعه محصول شرکت و افزایش تعداد نیروی کار بریف از ۳۰ نفر به حدود ۶۰ نفر تا سال ۲۰۲۴ اختصاص داده خواهد شد.
“آخرین بودجه بریف برای ادامه تکامل عرضه محصول استفاده خواهد شد – پلتفرم جدید “از زمین به بالا” با اعلام بودجه راه اندازی می شود – و تیم جهانی خود را رشد می دهد و اولین پایگاه های بین المللی خود را در بریتانیا و استرالیا اعلام می کند.”
راپتیس از طریق ایمیل به TechCrunch گفت. این شرکت همچنین در زیرساختهای پرداخت خود سرمایهگذاری بیشتری خواهد کرد و به برندهایی که به دنبال رشد هستند، بعدا پرداخت کنید، امکان پرداخت ساختاریافته را میدهد.»
بریف در سال ۲۰۱۹ توسط امیلی بیب و راپتیس تأسیس شد. بیب قبلاً در آژانس های بازاریابی و تبلیغات داخلی و همچنین استارتاپ هایی مانند PopSugar و VSCO کار می کرد.
در همین حال، Raptis به راه اندازی Credible.com، بازار وام آنلاین که توسط فاکس در سال ۲۰۱۹ خریداری شد، کمک کرد.
بیب و رپتیس هر دو تمایل خود برای راه اندازی بریف را به تغییر در نحوه کار آژانس نسبت می دهند. آنها احساس می کردند که استخدام های تمام وقت و مدل “آژانس بزرگ” دیگر انعطاف پذیر – یا مقرون به صرفه – برای پاسخگویی به خواسته های مارک های امروزی کافی نبودند، در حالی که چالش های پیرامون برون سپاری به شدت در حال افزایش بود.
“فضای آژانس به طور سنتی یک تجارت اول رابطه بوده است. راپتیس گفت که ماهیت کار طولانی است و برندها با وجود “محدوده کار” نادرست و اغلب بدون راهنمایی ماه ها فرآیند جستجو را در بر می گیرند – از این رو “آژانس بوتیک” ظهور کرد.”
اما این فناوری برای بررسی و متمرکز کردن آژانسها و ایجاد اعتماد به برندها در طول جستجو ایجاد نشده بود… به طور خلاصه، اگر کسی بتواند آژانسها را متمرکز کند و به برندها کمک کند تا سریعتر حرکت کنند، «روش قدیمی» کار با آژانسها آماده جایگزینی بود. “
بازار آنلاین آژانس یابی بریف
Raptis ادعا می کند که Breef با ارائه راهی برای شروع جستجوی آژانس، قرارداد و پرداخت در یک مکان به این امر دست می یابد.
بریف یک «بازار آژانس» است که به برندها اجازه میدهد پروژههایی را برای بازاریابی دیجیتال، رسانههای اجتماعی، کمپینهای روابط عمومی، توسعه وب و اپلیکیشنها و برندسازی برنامهریزی، محدوده و ارسال کنند تا از آژانسها در این پلتفرم استقبال کنند.
برندها می توانند تیمی را انتخاب کنند و پروژه ها را آغاز کنند، قراردادها و پرداخت ها را از یک داشبورد اختصاصی مدیریت کنند.
Raptis ادعا میکند که بیش از ۱۰۰۰۰ آژانس و هزاران برند در بریف حضور دارند، با زمانهای چرخش برای زمینها از چند روز تا حدود یک هفته.
راپتیس گفت: “برای برندها و آژانس ها به طور یکسان، استفاده از فناوری به عنوان راهی برای واجد شرایط بودن و ایجاد ارتباط با شرکای مناسب، تغییر دهنده بازی است.”
بریف همچنین زمین بازی را برای شرکت هایی که در غیر این صورت ممکن است فرصتی برای همکاری با یکدیگر پیدا نکنند – که اغلب محل مناقشه برای آژانس های کوچکتر، آژانس های تحت رهبری اقلیت ها و تازه واردان است – که اکنون فرصتی برای کار با برخی از آنها دارند، هموار می کند.
مطمئناً به نظر میرسد که Breef (حداقل آنطور که راپتیس میگوید) طرفداران زیادی پیدا میکند و برندهایی مانند Netflix، Heineken، Spotify، Pantone و Free People اخیراً به این پلتفرم پیوستهاند.
در پایان سال ۲۰۲۲، این شرکت به یک نقطه عطف بزرگ دست یافت – ۱۰۰ میلیون دلار در پروژه های ایجاد شده بر روی پلت فرم – و مشارکت با پلت فرم اتوماسیون خرج کردن Ramp، بازار اجاره مکان Peerspace و بازار تجاری Newity را امضا کرد.
Raptis به سؤالات مربوط به درآمد بریف پاسخ نمیدهد، مگر اینکه شرکت در سال گذشته ۱۰ برابر رشد کرد – رقمی مبهم برای اطمینان. اما او با وجود رقابت استارت آپ هایی مانند BizBulwark (که بازار بازاریابی مشابهی را ارائه می دهد) و Agency Spotter (ابزار جستجوی آژانس تبلیغاتی) نسبت به مسیر رشد استارتاپ ابراز اطمینان کرد.
برای بازاریابان، بریف به معنای سهولت در برنامه ریزی، محدوده و برون سپاری است – با سرعتی که برندهای مدرن نیاز دارند. و مهمتر از آن، دسترسی به استعدادهای متنوع، با ایده های نوآورانه،” راپتیس گفت.
برای مدیران مالی، این به معنای متمرکز کردن هزینه های بازاریابی از طریق شفافیت بازار، انعطاف پذیری پرداخت و استانداردسازی قرارداد است.
برای آژانس های خلاق و بوتیک، این به معنای فرصتی برای همکاری با برندهای پیشرو بدون نیاز به تیم فروش داخلی است. این همچنین به معنای ایمنی و شفافیت در مورد پرداخت ها و قراردادها است.»
علی شلیدر، سرمایهگذار گریکرافت – که بیطرفترین منبع نیست، موافق است.
او گفت: «میزان تقاضایی که ما از سوی برندها و آژانسها از طریق این پلتفرم میبینیم، نشان میدهد که شرکتها به دنبال راهی جدید برای انجام کارهای خلاقانه هستند.»
“باور ما این است که Breef نه تنها هزینه های بازاریابی را تغییر می دهد، بلکه راه حلی قابل دسترس برای استعدادهای با کیفیت ایجاد می کند – بدون توجه به شرایط بازار.”