» تکنولوژی » بنگالورو ،سرویس بلیط قطار QR را در واتس اپ راه اندازی کرد
کیو ار بلیط قطار در واتساپ
تکنولوژی

بنگالورو ،سرویس بلیط قطار QR را در واتس اپ راه اندازی کرد

آبان 9, 1401 1۰15

به گزارش اپ خونه، پلتفرم متعلق به متا روز دوشنبه در آنچه که آن را “اولین سرویس فروش بلیط QR” برای برنامه خود توصیف کرد، گفت: کاربران واتس اپ در شهر بنگالورو اکنون می توانند از برنامه پیام رسانی فوری برای خرید بلیط قطار و شارژ مجدد کارت سفر خود استفاده کنند.

واتس‌اپ و شرکت راه‌آهن مترو بنگلور (BMRC) اعلام کردند که برای راه‌اندازی سرویس فروش بلیط QR مبتنی بر چت‌بات واتس‌اپ برای سیستم حمل‌ونقل سریع شهر به نام مترو Namma شریک شده‌اند.

این ربات چت که به زبان‌های انگلیسی و کانادایی موجود است، به مسافران اجازه می‌دهد بلیت‌های حمل‌ونقل یک‌سفر خود را خریداری کنند، کارت سفر مترو را شارژ کنند، جدول‌های به‌روز کرایه را بررسی کنند و جدول زمانی حمل و نقل را مشاهده کنند. مسافران باید «سلام» را به شماره تلفن +۹۱۸۱۰۵۵۵۶۶۷۷ ارسال کنند تا تعامل خود را با ربات چت آغاز کنند.

WhatsApp

آبهیجیت بوز، رئیس واتس‌اپ هند در بیانیه‌ای آماده‌شده گفت: «این یک مثال عالی دیگر از این است که چگونه سازمان‌ها در سراسر بخش‌ها، از بزرگترین خدمات حمل‌ونقل گرفته تا کوچک‌ترین کسب‌وکار خرده‌فروشی، می‌توانند تجربه مشتریان خود را با استفاده از پلتفرم WhatsApp تغییر دهند.»

کاربران واتس اپ می توانند پس از انتخاب جزئیات سفر خود در اپلیکیشن، هزینه بلیط و شارژ خود را با استفاده از UPI انجام دهند. بلیط QR، پس از تولید، می تواند در ترمینال برای ورود و خروج بدون تماس اسکن شود.

A.S در بیانه ای گفت: «این یک لحظه افتخار برای ما است زیرا BMRCL اولین سرویس حمل و نقل در سراسر جهان است که سرویس بلیط QR را در واتس اپ راه اندازی می کند. شانکار، مدیر اجرایی (O&M)، BMRC،

واتس اپ هند را با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر بزرگ ترین بازار خود در جهان می داند.

در اوایل سال جاری، سرویس پیام رسان متعلق به متا نیز پس از یک سری تاخیرها و مشکلات، مجوز گسترش سرویس پرداخت مبتنی بر UPI خود را به ۱۰۰ میلیون کاربر در کشور دریافت کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×