استارتاپ

بنیانگذار flexport ده ها پیشنهاد شغلی را چند روز پس از اخراج مدیرعامل فسخ کرد

به گزارش اپ خونه، زمانی که رایان پترسن، بنیانگذار flexport ، دیو کلارک، مدیر مصرف کننده آمازون را برای رهبری استارت آپ حمل و نقل بار و لجستیک پر سر و صدا انتخاب کرد، او خاطرنشان کرد که آنها به تنها مدیری که نیاز دارند یک کارآفرین و یک سازنده است.

به نظر می‌رسد که این دو نفر دیدگاه‌های متفاوتی برای معنای آن داشتند و اکنون، با بیرون رفتن ناگهانی کلارک پس از تنها یک سال از کار و بازگشت پترسن به سمت مدیر عامل، این موضوع شخصی شده است.

دو روز پس از کناره گیری ناگهانی کلارک به عنوان مدیر عامل، پترسن گفت که شرکت ده ها پیشنهاد استخدامی را لغو خواهد کرد و به دنبال اجاره فضای اداری شرکت خواهد بود زیرا به نظر می رسد هزینه ها را تحت کنترل داشته باشد و خانه خود را مرتب کند.

پترسن نوشت:

Flexport یک دسته از نامه های پیشنهادی امضا شده را برای افرادی که به زودی این دوشنبه شروع کرده بودند لغو می کند. من عمیقا متاسفم برای افرادی که انتظار داشتند به شرکت ما بپیوندند و در حال حاضر نمی توانند.

ما ماه‌ها است که استخدام را متوقف کرده‌ایم. یا اینکه چرا بیش از ۲۰۰ نقش باز در وب سایت ما وجود دارد. همه آن‌ها لغو شده‌اند، به‌جز تعداد انگشت شماری از نقش‌هایی که مستقیماً به مهم‌ترین ابتکارات ما مرتبط هستند (مثلاً بهبود به‌موقع بودن خدمات حمل‌ونقل ما). ا

میدوارم روزی ما را ببخشید و حتی به این فکر کنی که وقتی خودمان را سر و سامان دادیم دوباره اینجا سر کار بیایید. اما اکنون زمان مناسبی برای اضافه کردن افراد و هزینه های بیشتر به شرکت نخواهد بود.

در یک پست جداگانه، او اشاره کرد که Flexport دارای فضای اداری “درجه A” برای اجاره فرعی در سانفرانسیسکو، لس آنجلس، شهر نیویورک و سایر مکان‌ها در سراسر جهان است.

“ما نسبت به اندازه خود خیلی زیاد داریم – ما فضایی را برای یک تیم ۲ برابر بزرگتر اجاره کردیم! سیاست رسمی جدید املاک Flexport این است که ما فضای اداری جدیدی دریافت نمی کنیم تا زمانی که در فضای اداری فعلی همیشه یک صف وجود داشته باشد.”

به نظر می رسد شکایات اصلی پترسن در مورد رهبری کلارک – حداقل در مورد نظرات عمومی او – حول محور هزینه ها، به ویژه استخدام و گسترش سریع است.

با این حال، استخدام و چشم انداز بزرگ «کارآفرینانه» کلارک برای Flexport به سختی یک راز بود.

حداقل طبق اظهارات خود پترسن در سپتامبر ۲۰۲۲ ، کلارک در واقع در کنار پیترسن شش ماه اول کار خود را در کنار پیترسن مدیرعامل بود. پس از آن پترسن به عنوان رئیس اجرایی شرکت کرد.

و فقط چهار ماه پیش، Flexport واحد تدارکات Shopify را خریداری کرد که نشان دهنده توسعه بزرگی برای شرکتی است که خدمات حمل و نقل دریایی، هوایی، کامیون و ریلی و کارگزاری را ارائه می دهد.

Shopify سهامی را دریافت کرد که حدود ۱۳ درصد از سهام را در Flexport به عنوان بخشی از توافق نشان می داد.

پترسن حتی تکرار کرد که او و هیئت مدیره به خوبی از کاری که کلارک انجام می‌داد آگاه بودند، و اظهار داشت: «ما فقط به برنامه رشدی که محقق نشده اعتماد داشتیم.»

هیئت مدیره Flexport و پترسن، زمانی که استراتژی رشد کلارک را در پیش گرفتند، بی تاب شده و مسیرشان را معکوس کردند.

اکنون به نظر می رسد که محدود کردن هزینه ها و سودآور شدن – نه رشد به هر قیمتی – استراتژی جدید است. کلارک و برخی از استخدام‌های کلیدی او اکنون خارج شده‌اند .

یک سوال این است که واحد لجستیک Shopify که اوایل امسال خریداری شد چه خواهد شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا