نرم افزار موبایل

بهترین برنامه های بودجه بندی برای افراد، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک

به گزارش اپ خونه، با ورود به سال جدید میلادی، ممکن است علاقه مند به ایجاد بودجه برای خود باشید یا ممکن است به دنبال ابزار جدیدی برای کمک به مدیریت بودجه راه اندازی یا کسب و کار کوچک خود باشید.

ممکن است به دنبال تغییر برنامه بودجه فعلی خود برای برنامه بهتر باشید، یا شاید فردی باشید که به طور سنتی به صفحات گسترده* متکی بوده اید.

*صفحه گسترده (به انگلیسی: Spreadsheet ) به صفحات جدول‌بندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند گفته می‌شود. صفحه گسترده، نوعی نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای ساده کردن ورود اطلاعات و انجام محاسبات ریاضی طراحی شده‌اند. نرم‌افزارهای LibreOffice Calc و مایکروسافت اکسل و همچنین SPSS نمونه‌ای از این برنامه‌ها هستند.

اگرچه صفحات گسترده می توانند راه ساده ای برای مدیریت و ردیابی بودجه باشند، اما برای صرفه جویی در زمان و تلاش، ارزشمند است که برنامه های بودجه بندی را بررسی کنیم.

ما لیستی از برنامه‌هایی را که فکر می‌کنیم ابزارهای بودجه‌بندی عالی برای افراد و استارت‌آپ‌ها هستند، گردآوری کرده‌ایم.

برای افراد، یک برنامه بودجه بندی خوب می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه با ایجاد و پایبندی به بودجه ماهانه کمک کند.

برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک، یک برنامه بودجه بندی خوب می تواند به شما در درک سلامت مالی شرکت و تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

به هر سمتی که بروید، بهترین برنامه بودجه بندی برای شما به نیازهای فردی یا کسب و کار شما بستگی دارد، بنابراین ما برنامه های مختلفی را برای کمک به شما برای یافتن بهترین برنامه برای شما در نظر گرفته ایم.

بهترین برنامه ها برای افراد

Goodbudget

Three screenshots of the Goodbudget app

اگر مبتدی هستید و به تازگی با بودجه بندی شروع کرده اید، Goodbudget یک برنامه خوب است.

از سیستم پاکت (envelope system) استفاده می کند که یکی از روش های اصلی مدیریت پول است.

Goodbudget به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هرگز توسط صورت حساب یا هزینه های ناگهانی غافلگیر نشوید. هر ماه، برای چیزهایی که نیاز دارید، مانند خواربار و بنزین، پول کنار می گذارید.

هنگامی که پولی را برای وسایل ضروری خود کنار گذاشتید، می توانید نحوه استفاده از بقیه را بر اساس آنچه برای شما مهم است انتخاب کنید.

این برنامه همچنین در صورت داشتن یک خانواده گزینه بسیار خوبی است، زیرا به شما امکان می دهد بودجه خود را با شخص دیگری همگام کنید.

Goodbudget هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی را ارائه می دهد که ۸ دلار در ماه هزینه دارد.

نسخه رایگان شامل همه چیزهایی است که برای مدیریت بودجه نیاز دارید، در حالی که نسخه پولی قابلیت های اضافی مانند پشتیبانی ایمیل، پاکت های نامحدود و امکان استفاده از این سرویس در پنج دستگاه در مقابل تنها دو دستگاه را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از اشکالات احتمالی این است که باید تراکنش های خود را به صورت دستی در برنامه وارد کنید، زیرا برنامه به حساب بانکی شما متصل نمی شود.

PocketGuard

Three screenshots of the PocketGuard app

اگر هدف اصلی شما ردیابی هزینه های خود است، PocketGuard ممکن است بهترین برنامه برای شما باشد.

PocketGuard به شما نشان می دهد که پس از اینکه به اندازه کافی برای صورتحساب ها، اهداف و نیازهای خود کنار گذاشتید، چقدر پول قابل خرج دارید.

این برنامه نمودار دایره ای را به شما نشان می دهد تا بتوانید تصور کنید که کدام هزینه ها بیشترین پول را می گیرد. می‌توانید محدودیت‌هایی برای هزینه‌ها در برنامه تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بیش از توان خود هزینه نمی‌کنید.

PocketGuard بانک‌ها، کارت‌های اعتباری، وام‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شما را در یک مکان پیوند می‌دهد تا به شما در پیگیری مانده حساب، ارزش خالص و موارد دیگر کمک کند.

یک نسخه رایگان محدود از برنامه و یک نسخه پولی وجود دارد که هزینه آن ۸ دلار در ماه است و ویژگی هایی مانند توانایی ایجاد دسته بندی هزینه های خود، تنظیم طرح پرداخت بدهی، پیوست رسیدها، داده های تراکنش صادراتی و موارد دیگر را باز می کند.

Honeydue

Three screenshots of the Honeydue app

اگر می خواهید امور مالی خود را با شریک زندگی خود برنامه ریزی و مدیریت کنید، Honeydue یک برنامه بودجه بندی خوب است.

این برنامه با حساب های بانکی شما و شریک زندگی شما همگام می شود. Honeydue به شما امکان می دهد پول خود را با هم مدیریت کنید و در عین حال هزینه های خود را پیگیری کنید و در مورد صورتحساب ها ارتباط برقرار کنید.

می توانید با شریک خود در برنامه چت کنید و تصمیم بگیرید که آیا یک نفر صورتحساب را پوشش می دهد یا اینکه شما دو نفر آن را به طور مساوی تقسیم کنید.

این برنامه همچنین حساب بانکی مشترک خود را ارائه می دهد. استفاده از Honeydue رایگان است، بنابراین برای زوج هایی که نمی خواهند اشتراک ماهانه پرداخت کنند، گزینه خوبی است.

یک نقطه ضعف این است که نسخه دسکتاپ این برنامه وجود ندارد، بنابراین اگر فردی هستید که دوست دارید امور مالی خود را در یک صفحه بزرگتر مدیریت کنید، Honeydue ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

Empower

The empower app on two mobile phones

اگر ابزاری برای بودجه بندی و سرمایه گذاری می خواهید، Empower اپلیکیشن خوبی است.

این برنامه به شما امکان می دهد تمام حساب های خود از جمله کارت های بانکی و اعتباری، IRA، ۴۰۱(k)s، وام مسکن و وام های خود را در یک مکان ردیابی کنید.

می توانید برای بازنشستگی برنامه ریزی کنید، بر سرمایه گذاری های خود نظارت کنید و هزینه های پنهان را کشف کنید. Empower دارای داشبورد ردیابی پول است که به شما امکان می دهد هزینه های خود را بر اساس دسته بندی ها پیگیری کنید.

استفاده از این سرویس رایگان است و برای کمک به مدیریت امور مالی روزانه خود و همچنین کمک به برنامه ریزی برای آینده طراحی شده است.

با این حال، اگر هدف اصلی شما بودجه بندی هزینه های خود است، Empower ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. شاید بهتر باشد برنامه دیگری را در این لیست انتخاب کنید زیرا ابزارهای بودجه بندی Empower به اندازه برخی دیگر پیشرفته نیستند.

بهترین اپلیکیشن ها برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک

FreshBooks

Three screenshots of the Freshbooks app

FreshBooks ابزاری ساده است که می‌تواند به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا بودجه خود را ایجاد کنند و به آن پایبند باشند.

این سرویس برای پیگیری هزینه های شما به حساب بانکی یا کارت اعتباری شما متصل می شود.

FreshBooks ابزارهایی برای صورتحساب، ردیابی زمان، حسابداری، پرداخت و موارد دیگر دارد. این به شما امکان می‌دهد عکس‌های رسید بگیرید، رسیدهای ایمیل را به حساب خود ارسال کنید و هزینه‌های وارداتی را از حساب بانکی خود وارد کنید.

این سرویس دارای ابزارهایی برای مشاغل در تمام مراحل است، از فریلنسرها گرفته تا مشاغل با چندین کارمند. FreshBooks به تیم، مشتریان و پیمانکاران شما اجازه می دهد تا با یکدیگر همکاری کنند و فایل ها و به روز رسانی ها را در یک مکان به اشتراک بگذارند.

همچنین می تواند با بیش از ۱۰۰ برنامه از جمله Dropbox، HubSpot، GSuite، Stripe و غیره ادغام شود. FreshBooks دارای چهار سطح قیمت است که مشاغل تجاری آن از ۳۰ دلار در ماه شروع می شود.

QuickBooks

Three screenshots of the QuickBooks app

QuickBooks یک سرویس ساده است که به شما کمک می‌کند با ردیابی هزینه‌های کسب‌وکار، درآمد، سودآوری، مالیات و موارد دیگر، یک نمای کلی از امور مالی کسب‌وکار خود داشته باشید.

این سرویس به شما کمک می کند تا نه تنها بودجه، بلکه وظایف حسابداری مرتبط با راه اندازی یا کسب و کار خود را مدیریت کنید.

می توانید سود را در یک نگاه ببینید، به تیم خود پول پرداخت کنید، پول خود را مدیریت کنید، پرداخت ها را بپذیرید و زمان خود را پیگیری و مدیریت کنید.

این سرویس دارای یک داشبورد با قابلیت هدایت آسان است که به شما امکان می دهد به راحتی سلامت مالی کسب و کار خود را درک کنید.

QuickBooks همچنین ویژگی‌های آماده‌سازی مالیات را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که با کارشناسان مشورت کنید تا به شما کمک کنند برای زمان مالیات آماده شوید.  QuickBooks دارای سه سطح قیمتی است که از ۳۰ دلار در ماه شروع می شود.

Toshl

Three screenshots of the Toshl app

اگر می‌خواهید یک ابزار بودجه‌بندی با قیمت مناسب و ساده، اما کارآمد داشته باشید، برنامه Toshl برای شما است.

اگرچه Toshl به عنوان یک برنامه بودجه بندی شخصی به بازار عرضه می شود، اما Toshl می تواند ابزار خوبی برای استارتاپ های جدیدی باشد که به دنبال درک و مدیریت امور مالی خود برای کسری از هزینه برنامه های بودجه بندی برای مشاغل کوچک هستند.

Toshl دارای یک تجربه بصری کاربر پسند است که به شما امکان می دهد بودجه ایجاد کنید و هزینه ها را پیگیری کنید.

اگر می خواهید برای چیزی خاص بودجه بندی کنید، می توانید بودجه را طوری تنظیم کنید که فقط هزینه ها را با دسته ها، برچسب ها یا حساب های مالی خاص ردیابی کند.

بودجه ها را می توان به صورت ماهانه، هفتگی، روزانه یا برای دوره سفارشی انتخابی شما تنظیم کرد. این سرویس دارای یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی با هزینه ۴.۹۹ دلار در ماه است.

Xero

Three screenshots of the Xero app

Xero یک ابزار بودجه بندی و مالی خوب برای کسب و کارها و استارتاپ هایی است که آماده رشد هستند.

کاربرگ مدیریت بودجه این سرویس به شما امکان می دهد برای هر یک از دسته های ردیابی خود یک بودجه کلی ایجاد کنید. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد جریان نقدی کوتاه مدت و عکس های فوری کسب و کار را مشاهده کنید.

می‌توانید از Xero برای ارسال فاکتورها و قیمت‌ها، پرداخت قبوض، پیگیری پروژه‌ها، مدیریت هزینه‌ها، پذیرش پرداخت‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

Xero برای کمک به کسب و کارهای کوچک در تصمیم گیری با استفاده از تجزیه و تحلیل روند و گزارش ساده طراحی شده است.

علاوه بر ویژگی های مالی، Xero دارای ویژگی هایی است که به مدیریت موجودی و پروژه کمک می کند. این سرویس سه سطح پولی را ارائه می دهد که از ۱۵ دلار در ماه شروع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا