اخبار اینترنت

بهترین جایگزین های توییتر که ارزش بررسی دارند

به گزارش اپ خونه، شاید هرگز هیچ جایگزینی که بتواند با توییتر برابری کند وجود نداشته باشد – حداقل هنوز خبری نیست.

با این حال، بسیاری از برنامه‌های اجتماعی وجود دارند که اگر به هر دلیلی کار با توییتر را تمام کرده‌اید، ممکن است ارزش جایگزینی در روال‌های وسواس‌آمیز بررسی جدول زمانی شما را داشته باشند.

وضعیت فعلی توییتر – خروج تبلیغ‌کنندگان ، ورود نازی‌ها به سیستم ، چیزهای کوچکی که هر روز این‌جا و آنجا شکسته می‌شوند – فرصتی است که با خودمان بررسی کنیم که واقعاً از یک شبکه اجتماعی چه می‌خواهیم.

ما فقط مجبور نیستیم از برنامه های اجتماعی استفاده کنیم زیرا آنها وجود دارند و واقعاً چسبنده هستند.

کاربران باید چیزی از صرافی دریافت کنند، به ویژه در مورد خدمات پشتیبانی شده از تبلیغات. خواه این به معنای ایجاد فالوور برای کسب و کار نوپای خود باشد یا برقراری ارتباط با افراد در جوامعی که به آنها اهمیت می‌دهید، رسانه‌های اجتماعی باید عملکردی داشته باشند – نه اینکه ساعات روز را کاهش دهند.

خوشبختانه گزینه هایی وجود دارد. پروژه های غیرمتمرکز تجربه متفاوتی را ارائه می دهند که کمتر به هوس های شرکتی مربوط می شود، در حالی که پلت فرم های اجتماعی کمتر سنتی ممکن است مجموعه ای کاملا متفاوت از تعاملات و تجربیات را ارائه دهند.

اما اشکالی ندارد. توییتر کامل نبود و در حالی که برای رویدادهای بلادرنگ و جمع‌آوری اخبار بسیار ضروری بود و احتمالاً هنوز هم ضروری است، بیشترین کاربران درگیر آن همیشه از گذراندن وقت در آنجا لذت نمی‌برند.

در حالی که همه ما در حال کشف آن هستیم و می بینیم که چه چیزی در آینده ظاهر می شود، در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

Mastodon

Mastodon به عنوان محل مورد بحث برای کاربران فراری توییتر – و با دلایل خوب – ظاهر شد.

این سرویس به گونه‌ای طراحی شده است که تصمیمات قدرت و اعتدال را غیرمتمرکز می‌کند و نگرانی‌ها در مورد تنظیم قوانین گسترده یک پلتفرم بر اساس یک هوس را از بین می‌برد.

Mastodon بسیار شبیه توییتر عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد افکار خود را در یک حساب کاربری به اشتراک بگذارند و پست های دیگران را دوباره به اشتراک بگذارند.

اما بیشتر شباهت ها به همین جا ختم می شود. برخلاف شبکه های اجتماعی سنتی، Mastodon یک گزینه منبع باز است، به این معنی که به جای اینکه همه کاربران در یک سبد بزرگ با یک مجموعه قوانین قرار بگیرند، باید یک سرور (سبد کوچکتر) را برای پیوستن انتخاب کنید.

اگر از آن خسته شدید یا با آن تصمیمات اعتدال موافق نیستید، می توانید به جای دیگری مهاجرت کنید. شما هنوز هم می توانید افراد را در سرورهای دیگر دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید، بنابراین نیازی نیست که بیش از حد از این انتخاب عذاب بکشید، اما این اخلاق غیرمتمرکز کل تجربه را رنگ می کند.

مانند انتخاب سرور، شما همچنین می توانید انتخاب کنید که از کدام برنامه برای استفاده از سرویس در تلفن همراه استفاده کنید (ما متاتکست را دوست داریم و قصد داریم Ivory را از Tapbots سازنده Tweetbot بررسی کنیم).

ماهیت منبع باز Mastodon به این معنی است که شما انتخاب های بیشتری در سراسر جهان دارید، اما نقطه ضعف آن این است که مراحل اضافی ممکن است برای افرادی که می خواهند روند ثبت نام ساده تری داشته باشند، مضر باشد.

گفتنی است، اگر از بدبینی و آزار در توییتر خسته شده اید، حال و هوای Mastodon در حال حاضر بسیار خنک است. اگر هر یک از اینها جالب به نظر می رسد، قطعا ارزش بررسی را دارد.

Discord

Discord واقعاً مانند توییتر کار نمی کند، اما صدای ما را بشنوید – این یکی از بهترین برنامه های اجتماعی در اطراف است.

این برنامه در ابتدا برای ارائه راه بهتری برای گپ زدن به گیمرها ایجاد شد، اما از آن زمان به بعد بسیار فراتر از این دیدگاه اولیه گسترش یافته است.

 Discordمانند ماستودون یک “میدان عمومی” غول پیکر ارائه نمی دهد، در عوض سرورهای مبتنی بر موضوع و علاقه را ارائه می دهد که هر کسی می تواند به آن ملحق شود و در آن شرکت کند.

Discord چت متنی معمولی را در کانال های مبتنی بر سرور خود و همچنین چت صوتی یکپارچه ارائه می دهد. و برخی تجربیات دیگر، مانند پخش جریانی یک بازی برای دوستان یا قرار دادن ویدیوهای YouTube در صف با هم.

برخی از محبوب‌ترین سرورها صدها هزار عضو دارند، اما شما همچنین می‌توانید یکی را برای دوستان یا خانواده خود انتخاب کنید.

از طریق سرورها، Discord برخی از مزایای فدراسیونی مشابه Mastodon را ارائه می‌کند، بدون اینکه چیزهای منبع باز که باعث وحشت برخی از افراد در هنگام ورود به سیستم می‌شود.

برخلاف برخی دیگر از گزینه‌های موجود در این فهرست، Discord به این زودی‌ها به جایی نمی‌رسد. این یک شرکت بالغ با پایگاه کاربر پررونق و یک تجارت پایدار است که بر اساس اشتراک‌های پولی ساخته شده است.

این نوع پایداری برای اپلیکیشن‌های اجتماعی که از نظر تاریخی مستعد خاموش شدن و ناپدید شدن یک شبه هستند، بسیار مفید است.

نکته منفی این است که Discord بیشتر در مورد چت کردن است تا پست کردن. رابط کاربری Slack مانند برنامه در زمان واقعی و در یک Discord شلوغ، یا حتی یکی با چند صد عضو فعال، به‌راحتی ردیابی مکالمات را از دست می‌دهد.

این شرکت این را می‌داند و به طور فعال در حال ساخت ابزارهای بیشتری است که تعاملات ناهمزمان را ممکن می‌سازد، بنابراین باید مراقب آن بود.

پست

پست یک جایگزین اصلی برای توییتر است که اشتراکات کمی با پلتفرم های بازتر مانند Mastodon دارد. این پلتفرم برای بهره‌برداری از زمان آشفتگی اخیر توییتر وارد نسخه بتا خصوصی شد و فقط به روی همه باز است.

پست به دور از غیرمتمرکز بودن، تجربه مدیریت شده تری را ارائه می دهد که بر جذب روزنامه نگارانی متمرکز است که معمولاً در توییتر دور هستند.

پست به کاربران اجازه می دهد تا بنویسند، پست کنند، به اشتراک بگذارند، نظر بدهند و محتوا را لایک کنند، درست مانند آنچه در توییتر به آن عادت کرده ایم.

اما محور خدمات کاملاً متفاوت است. پست می‌خواهد به جمع‌آورندگان خبر کمک کند تا از محتوای خود درآمد کسب کنند، پرداخت‌های خرد را ایجاد کنند و به خرید «مقالات فردی از ارائه‌دهندگان اخبار برتر» برای خارج شدن از حباب اطلاعاتی خود قول بدهند.

پست به دور از اینکه یک پلت فرم باز باشد، توسط VC و سرمایه گذاری سنتی Andreessen Horowitz (a16z) و مفسر فناوری اسکات گالووی پشتیبانی می شود.

طرح پست قانع کننده است، اما شبکه اجتماعی به نظر می رسد که در خلاء طراحی شده است. کسانی از ما که در اخبار کار می کنند ممکن است آن را بررسی کنند یا در آنجا حضور داشته باشند، اما تصور اینکه بسیاری از کاربران متوسط ​​توییتر فریب وعده پرداخت برای روزنامه نگاری شوند، سخت است، که متاسفانه فروش سختی است.

پست می‌تواند فرهنگ مفسری شبیه به Substack را توسعه دهد، اما حتی در آن زمان نیز دشوار است که بفهمیم چرا نخبگان Substack برای یک پلتفرم جدید ارسال می‌شوند.

وبلاگ Tumblr

اگرچه ممکن است آن را جایگزینی برای توییتر ندانید، اما ما را بشنوید، زیرا شباهت هایی بین این دو پلتفرم وجود دارد که آن را به یک رقیب قابل توجه تبدیل می کند.

حتی اگر Tumblr بیشتر به سمت یک سایت میکروبلاگینگ گرایش پیدا می کند تا یک شبکه اجتماعی سنتی، دارای فید است که پست های افرادی را که دنبال می کنید به روشی مشابه توییتر نمایش می دهد.

Tumblr به شما امکان می دهد مطالبی با تصاویر، GIF، فیلم ها و موارد دیگر ارسال کنید. می‌توانید روی یک پست یادداشت‌هایی بگذارید که شبیه به نظرات هستند. همچنین می توانید مطالب را در پلتفرم لایک کنید، به اشتراک بگذارید و بازنشر کنید.

Tumblr همچنین دارای بخش موضوعات پرطرفدار مانند توییتر است. علاوه بر این، این پلتفرم دارای ویژگی چت است که مشابه پیام های مستقیم در توییتر است.

Tumblr انعطاف پذیری بیشتری نسبت به توییتر ارائه می دهد، در حالی که تنظیم و استفاده آسان است. می‌توانید از Tumblr به صورت رایگان استفاده کنید یا تجربه‌ای بدون آگهی با ویژگی‌های اضافی را با ۴.۹۹ دلار در ماه یا ۳۹.۹۹ دلار در سال انتخاب کنید.

با توجه به توانایی Tumblr برای زنده ماندن علیرغم سهم منصفانه آن در تغییر مالکیت، ما فکر نمی کنیم که به جایی برسد، که آن را به یک جایگزین ایده آل برای توییتر تبدیل می کند.

همچنین مکانی با طنز منحصر به فرد و فرهنگ آشفته خود است که بخش عظیمی از جذابیت منحصر به فرد Tumblr است.

Cohost

اگرچه Cohost هنوز در مرحله بتای خود است، هر کسی می تواند برای این سرویس ثبت نام کند. اگر دعوتنامه ندارید، باید یک یا دو روز صبر کنید تا بتوانید پست ارسال کنید. این وب سایت می گوید این اقدام برای جلوگیری از هرزنامه طراحی شده است.

Cohost یک فید عمودی ارائه می دهد که پست ها را به صورت زمانی نمایش می دهد، برخلاف لیست الگوریتمی. مشابه توییتر، Cohost دارای فالوور، پست مجدد، لایک و کامنت است.

در حال حاضر، رابط کاربری بسیار ساده است و از آنجایی که از الگوریتم استفاده نمی کند، بخش ترند وجود ندارد. پلتفرم محتوا را نمایش نمی دهد مگر اینکه به طور فعال آن را با استفاده از هشتگ جستجو کنید.

می‌توانید به صورت رایگان از این پلتفرم استفاده کنید یا برای ویژگی‌های اضافی، مانند آپلودهای بزرگتر و گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، ماهیانه ۵ دلار هزینه بپردازید. این شرکت می‌گوید این کارمزد عمدتاً به آن کمک می‌کند تا با ادامه رشد، چراغ‌ها را روشن نگه دارد.

از آنجایی که Cohost نسبتاً جدید و کمی سخت است، ممکن است معتبرترین جایگزین توییتر نباشد. اما، می تواند برای افرادی که می خواهند یک جایگزین ساده که در واقع از جهاتی شبیه توییتر باشد، جذاب باشد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا می‌تواند کاربران و کشش کافی را جمع کند تا به عنوان یک جایگزین شایسته در نظر گرفته شود.

Bluesky

ما چیز زیادی در مورد Bluesky نمی دانیم ، اما آنچه می دانیم جالب است. Bluesky به موازات توییتر و توسط جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر توسعه داده شد.

مانند ماستودون، Bluesky همه چیز در مورد شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است، یعنی به مردم ابزارهایی را می دهد که برای تشکیل جوامع خود نیاز دارند.

با توجه به اتصال دورسی به Bluesky، برخی از مخالفت‌ها وجود دارد، اما ما همچنان علاقه‌مندیم ببینیم این پروژه پس از گسترش نسخه بتای بسته فوق‌العاده محدود خود، چه چیزی را ارائه می‌کند.

تیم Bluesky ظاهراً در حال راه‌اندازی یک برنامه همراه با خود پروتکل است و نتیجه می‌تواند یک رابط کاربری مشابه توییتر را با انتخاب الگوریتمی، یک طراحی فدرال و تعدیل خاص جامعه ترکیب کند.

وای. ۳۰ هزار ثبت نام برای لیست انتظار برنامه ما در دو روز گذشته! با تشکر از علاقه شدید، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا شما را به زودی وارد کنیم.🔜

— bluesky (@bluesky) 20 اکتبر ۲۰۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا