اخبار اینترنت

به‌روزرسانی Threads اینستاگرام، پشتیبانی از iOS 17 را در میان سایر پیشرفت‌های کوچک به ارمغان می‌آورد

به گزارش اپ خونه، برنامه جدید Threads برای iOS پس از اینکه تنها چند روز پس از عرضه عمومی خود به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر رسید، اکنون با اولین به روز رسانی خود منتشر شده است که تعداد انگشت شماری تغییرات و ترفندهای کوچک، ویژگی های اضافه شده و رفع باگ های مختلف، از جمله پشتیبانی از iOS 17 نسخه بتا عمومی به تازگی منتشر شده را به همراه دارد .

خبر آپدیت این اپلیکیشن توسط مهندس نرم افزار اینستاگرام کامرون راث در Threads به اشتراک گذاشته شد.

او فهرستی از ویژگی‌ها و تغییراتی که ساخت جدید به ارمغان می‌آورد ارائه کرد ، که خوشبختانه شامل توانایی استفاده از برنامه در iOS 17 بدون خرابی است – یک به‌روزرسانی مهم است.

تغییرات دیگر، بهبودهای کوچکتر در کیفیت زندگی است، نه ویژگی‌های اصلی مانند افزودن فید زمانی، دکمه ویرایش، پشتیبانی از چندین حساب یا امکان جستجوی پست‌ها، از جمله دیگر تغییرات وعده داده شده که آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفته است در حال انجام است . .

در عوض، به‌روزرسانی برنامه مواردی مانند امکان دو بار ضربه زدن روی برگه جستجو برای شروع جستجو و گسترش عکس‌ها در نمایه‌ها، به‌علاوه پشتیبانی از عکس‌های بلند فوق‌العاده که کاملاً قابل مشاهده هستند، یک «قرص facepile» تازه جلا داده شده را معرفی می‌کند ( نمایش یک لیستی از افرادی که در بالای صفحه ظاهر می شوند، هنگامی که پست های جدیدی برای خواندن وجود دارد).

به عنوان مثال، اکنون Threads دارای مدیریت بهتر اسکرول رد کردن در پروفایل ها و اصلاح تصاویر تصادفی در خط موضوع است (کلمه Threads برای خط زمانی).

راث خاطرنشان کرد: همچنین سایر اشکالات کوچکتر را برطرف کرده است. اندازه باینری برنامه نیز کاهش یافته است.

در پاسخ به این پست، مهندس در مورد سایر سوالات کاربران درباره ویژگی‌هایی که می‌خواهند ببینند نظر داد، و پاسخ داد که متن جایگزین – یک ویژگی دسترس‌پذیری برای کاربران کم‌بینا و نابینا که متنی را برای توصیف عکس‌ها اضافه می‌کند – به زودی ارائه می‌شود.

قابلیت مشاهده شاخصی مبنی بر اینکه آیا فردی را در بخش فالوورهای خود دنبال می کنید یا خیر، هفته آینده ارائه خواهد شد.

او همچنین برنامه‌های Threads را برای معرفی فید زیر، همانطور که Mosseri قبلاً قول داده بود ، تکرار کرد و اشاره کرد که “بهبودهای مستمر” در سایر زمینه‌های دسترسی و همچنین الگوریتم اصلی برنامه در حال انجام است.

راث در پاسخ به شکایتی مبنی بر عدم وجود نسخه دسکتاپ – به عنوان مثال که در آن Threads می‌توان از طریق مرورگر وب استفاده کرد – پاسخ داد که این کار به سادگی «روشن کردن آن» نیست.

او گفت: «این وجود نداشت و باید ساخته شود. بنابراین به نظر می رسد که این تغییر فعلاً در مسیر بعدی قرار دارد.»

Threads در حالی راه‌اندازی شد که هنوز در حال انجام بود، زیرا متا می‌خواست از هرج و مرج در توییتر استفاده کند، زیرا پس از اعمال محدودیت‌هایی در تعداد توییت‌های قابل مشاهده ، کاربران بار دیگر از شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک فرار کردند.

کاهش به دلیل افزایش فعالیت خراش دادن داده ها ضروری بود . (خراش بیشتر شده بود زیرا ماسک قیمت API توییتر را افزایش داد و برخی از توسعه دهندگان توانایی پرداخت صحیح برای داده های توییتر را نداشتند.)

در نتیجه، دیگر گزینه‌های توییتر مورد توجه قرار گرفتند، از جمله رقیب غیرمتمرکز توییتر، Mastodon، که شاهد افزایش کاربران فعال ماهانه خود از ۱.۴ میلیون نفر در ژوئن به ۱.۹ میلیون تا ۱۱ ژوئن بود.

بنیانگذار و مدیر عامل Mastodon، یوگن روچکو در مورد افزایش در اوایل اظهار نظر کرده بود .

در جولای، تعداد کاربران فعال در آخر هفته ۲۹۴۰۰۰ افزایش یافت و فعالیت پست‌ها سه برابر شده است. دیروز، او پستی را تقویت کرد که در آن اشاره کرد که Mastodon اکنون به ۲ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

Threads مانند Mastodon، قصد دارد در آینده با پروتکل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی ActivityPub یکپارچه شود، که به کاربران اجازه می دهد پروفایل های خود را از Threads به سایر سرورهای متصل به ActivityPub منتقل کنند و با سایر کاربران Mastodon تعامل داشته باشند و آنها را دنبال کنند.

در همین حال، توییتر گزارش‌هایی مبنی بر کاهش ترافیک را با لیندا یاکارینو، مدیر عامل جدید، بدون معیار ادعا کرد که توییتر بیشترین روز استفاده خود را از فوریه هفته گذشته داشته است، عقب نشینی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا