اخبار اینترنت

 به نظر می رسد TikTok می خواهد آمازون و شین را با ابتکار تجارت الکترونیکی جدید به چالش بکشد

به گزارش اپ خونه، TikTok تأیید کرده است که در حال آزمایش بخش خرید درون‌برنامه‌ای جدید «Trendy Beat» است که در آن محصولاتی را برای فروش عرضه می‌کند که توسط یکی از شرکت‌های تابعه شرکت مادرش، ByteDance، ارسال و فروخته می‌شوند.

این ویژگی که برای اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، در حال حاضر در بریتانیا در حال آزمایش است.

این شرکت گفت که ابتکار تجارت الکترونیکی جدید در ایالات متحده آزمایش نمی‌شود، جایی که می‌گوید در حال حاضر روی افزودن بازرگانان جدید به فروشگاه TikTok خود متمرکز شده است که به برندها امکان می‌دهد اقلام را روی پلتفرم بفروشند.

اگرچه ویژگی جدید Trendy Beat هنوز در ایالات متحده آزمایش نشده است، اما ممکن است در آینده آزمایش شود.

TikTok ماه گذشته یک درخواست علامت تجاری در ایالات متحده برای Trendy Beat ثبت کرد که نشان می دهد این ویژگی آزمایشی می تواند در نهایت به ایالات متحده گسترش یابد.

برنامه کاربردی علامت تجاری اقلام پوشاک مانند لباس، روسری، کلاه، کفش، لباس شنا، ماسک خواب، ژاکت، دامن، پیراهن، کت و شلوار و موارد دیگر است.

فایننشال تایمز گزارش داد که برنامه ByteDance برای شروع فروش محصولات خود در برنامه ویدیویی در داخل به عنوان “Project S” شناخته می شود.

این گزارش می‌گوید که Project S از دانش TikTok در مورد محصولاتی استفاده می‌کند که در اپلیکیشن محبوبیت پیدا می‌کنند، که سپس به ByteDance اجازه می‌دهد آن محصولات را خریداری یا تولید کند.

طبق گزارش ها، ByteDance از شبکه ای از تامین کنندگان برای تولید این اقلام استفاده می کند.

ویژگی جدید TikTok به دنبال به چالش کشیدن شرکت‌های خرده‌فروشی مانند آمازون و شین است، زیرا نشان‌دهنده تغییر استراتژی تجارت الکترونیک فعلی TikTok است که عمدتاً از طریق بازار فروشگاه TikTok آن نشان داده می‌شود.

با فروشگاه TikTok، این شرکت به برندها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را مستقیماً در برنامه بفروشند، اما با این ویژگی جدید، TikTok محصولات خود را می‌فروشد.

مدل جدید TikTok یک مدل تجارت الکترونیکی را اجرا می کند که شبیه به نحوه تبلیغ و فروش محصولات پرفروش Amazon Basics و Shein است.

این خبر در حالی منتشر می شود که TikTok برندهایی مانند PacSun و Revolve را برای فروشگاه TikTok که از نوامبر گذشته در ایالات متحده در حال آزمایش است، استفاده کرده است.

طبق گزارش‌های قبلی فایننشال تایمز، فروشگاه TikTok در بازارهای آسیا موفق بوده است، اما برای جلب توجه در بریتانیا تلاش کرده است .

در نتیجه، جای تعجب نیست که این شرکت تصمیم دارد ابتکار تجارت الکترونیکی جدید را در بریتانیا قبل از آوردن احتمالی آن به ایالات متحده آزمایش کند.

شایان ذکر است که اگرچه TikTok به کار بر روی ویژگی‌های خرید ادامه می‌دهد، اما اپلیکیشن‌های رقیب آن پس از اینکه نتوانستند مورد توجه قرار گیرند، برخی از تلاش‌های تجارت الکترونیک خود را کاهش می‌دهند.

اینستاگرام تب shop را در ژانویه حذف کرد و بعداً اعلام کرد که تلاش‌های خرید آنلاین خود را کنار می‌گذارد . فیس بوک همچنین ویژگی خرید آنلاین خود را در آگوست ۲۰۲۲ تعطیل کرد .

اگرچه TikTok هنوز در مرحله اولیه ابتکارات تجارت الکترونیکی خود در ایالات متحده است، این برنامه در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر عادات خرید کاربران دارد.

عبارت « TikTok من را وادار کرد آن را بخرم » به دلیل توانایی برنامه ویدیویی برای افزایش فروش فوری محبوب شده است.

این اصطلاح اکنون ۷.۴ میلیارد بازدید در TikTok دارد و هشتگ آن ۵۹.۳ میلیارد بازدید دارد. ویژگی جدید خرید درون‌برنامه‌ای، با ارائه دسترسی آسان و مستقیم به یک تجربه خرید و کشف به کاربران، این فروش‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا