اخبار اینترنت

به گفته متا، Threads اکنون به بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر ماهانه رسیده است 

به گزارش اپ خونه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا ، در جریان درآمد سه ماهه چهارم این شرکت اعلام کرد که Instagram Threads اکنون بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد .

برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر متن یکی از پروژه های جدیدی است که در پی خرید توییتر توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ ، که اکنون X نامیده می شود، ظهور کرده است،

جایی که با استارتاپ های مختلف و پروژه های متن باز، از جمله Bluesky ، Mastodon ، Nostr رقابت می کند.

زاکربرگ گفت که Threads “به طور پیوسته در حال رشد است”، اگرچه این برنامه را قبل از آماده شدن متا توصیف کرد.

زاکربرگ می‌گوید: «توجه می‌کنم که در حال حاضر افراد بیشتری نسبت به زمان اوج راه‌اندازی اولیه‌اش از Threads استفاده می‌کنند. بنابراین من فکر می کنم که این یکی در مسیر موفقیت بزرگی قرار دارد.»

در سه ماهه گذشته، زاکربرگ نیز از Threads به خوبی صحبت کرد و گفت که معتقد است این برنامه شانس خوبی برای دستیابی به یک میلیارد کاربر در عرض چند سال دارد. در آن زمان، Threads حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

متا گفت که خانواده برنامه‌های آن، که شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ نیز می‌شود، روزانه توسط ۳.۱۹ میلیارد نفر در سه ماهه چهارم استفاده شده است که این رقم در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳، ۳.۱۴ میلیارد نفر بود.

ما شواهدی دیده‌ایم که نشان می‌دهد Threads در هفته‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

Appfigures ، ارائه‌دهنده اطلاعات اپلیکیشن ، دریافت که اپلیکیشن متعلق به اینستاگرام، بارگیری‌های خود را در ماه دسامبر سه برابر کرده و به رتبه ششم پربارگیری‌ترین اپلیکیشن در ماه در سراسر اپل استور و گوگل پلی تبدیل شده است.

X که هنوز با تغییر نام تجاری خود دست و پنجه نرم می کرد ، شماره ۳۶ بود.

Threads رکوردی راه اندازی کرد و در ژوئیه گذشته در پنج روز اول خود به ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت نام کرد رسید . اما علاقه به Threads در پاییز شروع به کاهش کرد و تنها زمانی که متا با تبلیغ پست های وایرال Threads برای کاربران فیس بوک نشان داد، به رشد بازگشت .

این احتمالاً به برنامه کمک کرد تا جایگاه خود را در بین ۱۰ برنامه برتر دانلود شده در سراسر جهان در ماه دسامبر حفظ کند.

اظهارات زاکربرگ احتمالاً برای رفع نگرانی هایی بود که در طول رکود Threads مطرح شده بود، زیرا برخی از منتقدان پیش از موعد آن را مرده اعلام کردند .

به نظر نمی رسد دیگر اینطور باشد – و یک ردیاب شخص ثالث می گوید Threads حدود ۱۶۰ میلیون کاربر دارد .

در مورد درآمد متا ، این شرکت در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳، ۴۰.۱ میلیارد دلار درآمد داشته است، بالاتر از برآوردهای تحلیلگران ۳۹.۱۸ میلیارد دلار و سود ۵.۳۳ دلار به ازای هر سهم، بود.

متا همچنین اولین سود نقدی خود را ۰.۵۰ دلار برای هر سهم اعلام کرد که در ماه مارس به سهامداران متا پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا