به گفته یات سیو از برندهای Animoca، سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری متا در متاورس کافی نیست.
یات سیو، یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی Animoca Brands، افکار زیادی در مورد متاورس دارد. دلیلش این است که شرکت او مالک The Sandbox است و در بسیاری از شرکتهای مختلف وب ۳ مانند OpenSea، Dapper Labs و Axie Infinity سرمایهگذاری کرده است. در TechCrunch Disrupt، او افکار خود را در مورد برداشت متا از متاورس به اشتراک گذاشت.
آنها گفتند که سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای کارکرد متاورس هزینه خواهند کرد. خوب، موضوع اینجاست – ما فکر می کنیم ۱۰ میلیارد دلار برای موفقیت فیس بوک کافی نیست. میلیاردها دلار در فضای باز متاورس معامله می شود – در واقع وقتی توکن های قابل تعویض را در نظر بگیرید، بسیار بیشتر است. بیشتر ارزش به کاربر نهایی میرسد، پس چرا باید روی چیزی مانند متا تراکنش کنم – صرف نظر از جلوههای بصری آن – وقتی باید نیمی از آن را به پلتفرم بدهم؟
در حالی که اگر از Sandbox استفاده کنم، ۹۵ درصد آن را دریافت می کنم. از نظر اقتصادی انجام این کار برای من منطقی نیست. و از آنجایی که میلیاردها دلار ارزش در حال حاضر به روشی باز تولید شده است، چرا باید آن ارزش را تسلیم کنم؟ بنابراین فیس بوک باید برای تشویق مردم برای ورود به پلتفرم خود هزینه های بسیار بیشتری بپردازد.
اما این بدان معنا نیست که زاکربرگ فرد اشتباهی برای رهبری این پروژه است. من می گویم که مطمئناً زاکربرگ از نظر ساخت و ساز درست عمل کرده است. به یاد داشته باشید، او سعی کرد لیبرا را خاموش کند، درست است؟ بنابراین او بلاک چین را درک می کند.
اما متاورژن دقیقاً چیست؟ بسیاری از مردم هنوز در مورد آن بحث می کنند. برخی از مردم فکر می کنند که این جهان های آنلاین است، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که شامل واقعیت مجازی است. به گفته یات سیو، نکته کلیدی که یک متاورس را به یک فرا وجه واقعی تبدیل می کند، حقوق مالکیت است.
همانطور که جورج واشنگتن گفت که اساساً نمیتوان آزادی بدون حقوق مالکیت داشت، ما فکر میکنیم در مورد دیجیتال هم همینطور است. بدون حقوق مالکیت دیجیتال نمی توانید آزادی دیجیتال داشته باشید. بنابراین دیدگاه ما در مورد فراجهان باز این است که باید با یک پایه مالکیت شروع شود. و این جایی است که The Sandbox برجسته میشود.»
Animoca Brands بسیار بزرگتر از The Sandbox است. ۳۸۰ شرکت در گروه و پرتفوی وجود دارد. ۳۰ تای آنها زیرمجموعه هستند. Animoca Brands از نظر فنی یک شرکت استرالیایی است که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ و نزدیک به هزار کارمند دارد.
خلاصه کردن استراتژی Animoca Brands بسیار آسان است. این شرکت در حال سرمایه گذاری در اکوسیستم web3 است زیرا اثرات شبکه قوی وجود دارد. این شرط بندی بر روی موجی در حال افزایش است که می تواند همه قایق ها را بلند کند.
یات سیو گفت: «فعالیت اقتصادی پیرامون مالکیت خودروها بسیار بیشتر از فروش خودروها است. او از اوبر، لیفت و کارواش به عنوان نمونه هایی از مشاغلی یاد کرد که بدون فروش خودرو کار می کنند.
او گفت: «به عنوان مثال، زمانی که ما اولین بررسی خود را در OpenSea انجام دادیم، که در سالهای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ارزش بسیار کمی داشت، به این دلیل نبود که امیدوار بودیم OpenSea یک دکاکور باشد. ما این کار را انجام دادیم زیرا OpenSea کارهای NFT زیادی داشت و حجم NFT نسبتاً خوبی داشت. ما به پیشبرد آن کمک خواهیم کرد و فروش NFT خودمان را خواهیم داشت و هر شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنیم می تواند در OpenSea بفروشد.”
به عبارت دیگر، اگر web3 به یک چیز بزرگ تبدیل شود، واضح است که برندهای انیموکا موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در فضا دارد.