به گفتهPoppin’ bottles، همچنان vcها میلیون ها دلار را به استارتاپ های مستقل نوشیدنی سرازیر می کنند
به گزارش اپ خونه،بعد از اینکه اخیراً شاهد ورود حجم زیادی از سرمایه گذاری های مخاطره آمیز به استارتاپ های مستقل نوشیدنی بودیم، زمان آن فرا رسیده بود که یک قدم به عقب برداریم و ببینیم که آیا این نوع شرکت واقعاً به عنوان یک سرمایه گذاری خطرپذیر منطقی است یا خیر.
رقابت برای فضا در قفسههای خواربارفروشیها بسیار شدید است و تنها با این واقعیت که مردم سختگیر هستند، تحتالشعاع قرار میگیرد. پایگاه داده تولید و پر کردن نوشابه ایالات متحده شامل تقریباً ۲۵۰۰ تولید کننده نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی است که از آبجو و نوشابه گرفته تا قهوه و ۱۰۰۰۰ طعم آب گازدار تولید می کنند.
در کل بخش نوشیدنی، نوشیدنیهای کاربردی در طول پنج سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کردند زیرا مصرفکنندگان به دنبال نوشیدنیهای بهتر بودند. اکثر آنها حاوی مکمل هایی مانند ویتامین ها، پروبیوتیک ها و الکترولیت ها هستند و دارای محتوای قند کمتر و مواد طبیعی بیشتری هستند.
این بازار نیز به سرعت در حال رشد است. Precedence Research تخمین زد که ارزش بازار جهانی نوشیدنی های کاربردی در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۹.۳ میلیارد دلار رسیده است و تا سال ۲۰۳۰ تقریباً ۹٪ رشد سالانه خواهد داشت، زمانی که ارزش آن ۲۷۹.۴ میلیارد دلار پیش بینی می شود.
این شرکتها معمولاً عمومی نمیشوند، اما اغلب به یک نهاد دیگر، شاید یک شرکت نوشابههای گازدار یا حتی یک شرکت نوشیدنیهای الکلی که به دنبال ورود به فضای غیرالکلی هستند، میفروشند.
اگر میزان سرمایه ای که به این حوزه می رود نشانه ای باشد، سرمایه گذاری در این بخش منطقی است. بر اساس گزارش PitchBook، شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به شرکتهای نوشیدنی کاربردی وارد کردند که ۱۱۱ میلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۱۷ بود.