تأخیر پذیرش هوش مصنوعی؟ ممکن است رابط کاربری ضعیفی باشد
به گزارش اپ خونه، اگر چیزی کند، درهم و برهم، بیش از حد پیچیده، نامرتب یا ناسازگار است، نمی خواهید از آن استفاده کنید، درست است؟ در مورد آن فکر کنید.
خب، همین امر در مورد پلتفرم های هوش مصنوعی (AI) نیز صدق می کند.
در اتخاذ آنها، سازمانها میتوانند مجذوب ظاهر شوند با این تفکر که طراحی براق و براق استفاده را تشویق میکند.
پتر بائودیس، مدیر ارشد فناوری، معمار ارشد هوش مصنوعی و یکی از بنیانگذاران پلتفرم پردازش هوشمند اسناد (IDP) Rossum، گفت:
“در واقع، با این حال، هوش مصنوعی فقط به اندازه رابط کاربری (UI) آن خوب است. اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما پتانسیل کامل هوش مصنوعی به کارایی و سادگی خلاصه می شود.”
چBaudis گفت: «برای اینکه فناوری هوش مصنوعی به طور گسترده در یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد، باید یک رابط کاربری قوی داشته باشد. در غیر این صورت، فرکانس استفاده از آن کوتاه میشود و حجم مشتریان تکراری کاهش مییابد.»
مقدار بی نهایت – اگر به درستی اجرا شود
در این مرحله، هوش مصنوعی تقریباً در همه جا وجود دارد و به سختی می توانید مورد استفاده ای را پیدا کنید که در آن فناوری به نحوی استفاده نشود.
بائودیس میگوید: «هوش مصنوعی نحوه کار، کاری و نحوه گذراندن وقت خود را کاملاً متحول کرده است. ارزش هوش مصنوعی بی نهایت است و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.»
فقط همهجانبهتر خواهد شد . پیشبینی میشود که اندازه بازار هوش مصنوعی از ۸۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۴۰۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد که نشاندهنده نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بیش از ۳۶ درصد است.
بائودیس گفت:
“همانطور که کاربران از توانایی آن در کاهش خطای انسانی بیشتر قدردانی می کنند، هوش مصنوعی به طور فزاینده ای پیشرفته و قدرتمند می شود – که برای ماهیت آن اساسی است.
هوش مصنوعی به آموزش، داده ها و تمرین و استفاده منظم برای رفع مشکلات، یادگیری، بهبود و هوشمند شدن نیاز دارد.”
Baudis گفت: «این به افزایش ارزش فناوری هوش مصنوعی بسیار کمک می کند.»
«واسط کاربری دوستانه» برای این امر بسیار مهم است . سهولت استفاده باعث میشود افراد برگردند، روزانه از فناوری استفاده کنند و حتی آن را به همتایان خود توصیه کنند.
در نهایت، استفاده از هوش مصنوعی فعال فقط به نفع سازمانها است. بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط BCG و MIT Sloan Management Review، زمانی که کارگران ارزش شخصی را از فناوری استخراج می کنند، احتمال ارزش سازمانی ۵.۹ برابر افزایش می یابد و کارمندانی که ارزش شخصی را از هوش مصنوعی میگیرند، ۳.۴ برابر احتمال دارد از شغل خود رضایت بیشتری داشته باشند.
هوش مصنوعی ارزشش را دارد
به عنوان مثال، بودیس به موتور اختصاصی هوش مصنوعی که Rossum برای Morton Salt ساخته بود اشاره کرد.
او توضیح داد که این شرکت بهعنوان ارائهدهنده پیشرو نمک در آمریکای شمالی، جریان ثابتی از سفارشهای خرید را از انواع مشتریان تجاری و تولیدی دریافت میکند و برای مدت طولانی، هر مجموعه سند فرمت خاص خود را داشت و فرآیند ورود داده ها را خسته کننده و زمان بر می کرد.
اما از زمان ادغام Rossum، مورتون تا ۹۵% از زمان هر سند را صرفه جویی می کند. Baudis گفت که میانگین زمان پردازش اسناد ۱۰ ثانیه است.
او گفت که این موتور “به طور خاص بر اساس سفارش خرید آنها ساخته و آموزش داده شده است، و تا به امروز، همیشه با اعتبارسنجی داده های انسانی سازگار است.”
ساده شده و کارآمد
بائودیس توصیه کرد که در ارزیابی عناصر طراحی هوش مصنوعی، سازمانها باید به ساختمان، چیدمان و قابلیتهای سادهسازی خود توجه کنند.
به عنوان مثال، اگر یک UI غیر عادی باشد، با گزینه های کشویی بیش از حد یا یک رابط درهم ریخته، “شرکت ها به احتمال زیاد راه اندازی شده اند تا شکست بخورند.”
طراحان رابط کاربری باید اطمینان حاصل کنند که رابطها، همانطور که او میگوید، «قابلیت آسان، منسجم، استفاده از پیامرسانی واضح و سازگاری با کاربرانی با سطوح مختلف مهارت دارند».
این به ایجاد تعادل مناسب بین ظاهر و عملکرد می رسد. بیش از حد پیچیده نباشید و انجام کارهای رایج را برای کاربران دشوار نکنید. در عین حال، اطمینان حاصل کنید که هویت برند در سراسر یک UI روان است.
Baudis گفت: «تجارب منفی UI می تواند به شهرت شرکت آسیب برساند، بنابراین سازمان ها باید این نکته را در هنگام ایجاد رابط کاربری فناوری AI خود در نظر داشته باشند.»
آموزش منظم و بازخورد
بائودیس گفت که تشویق کارمندان به استفاده از هوش مصنوعی مستلزم درک عمیق ارزش فناوری همراه با آموزش است. سازمانها باید در مورد استراتژی هوش مصنوعی خود آگاه باشند و نحوه تأثیر مثبت آن بر وظایف روزانه و تجربه کلی کارکنان را به اشتراک بگذارند.
همچنین، شرکتها باید در مورد اهداف شفاف باشند و با نشان دادن معیارهایی که از زمان اجرا بهبود یافتهاند، تأثیر زندگی واقعی را نشان دهند. آنها همچنین باید در صورت اضافه شدن ویژگی های جدید، آموزش مداوم ارائه دهند.
Baudis گفت: علاوه بر این، یک سیستم بازخورد داخلی می تواند به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها را ارتقا دهد.
چه بررسیهای منظم، یک کانال اختصاصی Slack یا یک سند بهترین شیوههای زنده، ارتباط مداوم در مورد نحوه استفاده مؤثرتر از هوش مصنوعی باعث بهبود عملکرد کلی و نرخ پذیرش میشود.
همچنین، حلقه بازخورد مشتری کلیدی است.
بائودیس گفت: «همه مشتریان و ترجیحات آنها باید در هنگام کار برای ایجاد یک رابط کاربری قوی در نظر گرفته شوند، به خصوص زمانی که هدف هوش مصنوعی آسانتر کردن و بهتر کردن زندگی است.»