فناوری اطلاعات

تصاویر پس زمینه iOS 18 را برای آیفون خود دانلود کنید

به گزارش اپ خونه، رویداد اصلی WWDC 24، راه اندازی iOS 18 را به نمایش گذاشت – که در درجه اول بر روی آوردن برخی از ویژگی های سفارشی سازی مورد انتظار تمرکز داشت. مثل همیشه – یک تصویر پس زمینه کاملاً جدید نیز وجود دارد که می توانید به سرعت آن را استفاده کنید.

تصویر پس زمینه جدید حالت نور دارای پس‌زمینه‌ای شیب‌دار از رنگ صورتی مایل به هلویی است که به آرامی به رنگ زرد روشن و به رنگ سرد و آبی مایل به آبی در پایین ترکیب می‌شود.

یک تصویر پس زمینه حالت تاریک نیز وجود دارد، که در آن رنگ‌ها از آبی تیره در پایین سمت راست به آبی روشن‌تر و شفاف نزدیک مرکز تبدیل می‌شوند و به رنگ صورتی مایل به قرمز گرم در سمت چپ بالا ترکیب می‌شوند.

ما در نسخه‌های قبلی والپیپرهای پیش‌فرض واضح‌تری دیده‌ایم ، اما اگر رنگ‌های تسکین‌دهنده بصری را دوست دارید، این یکی برای شماست.

مهم ترین ویژگی های جدید در IOS 18

در اینجا برخی از به‌روزرسانی‌های قابل توجه به آخرین نسخه iOS آورده شده است:

iOS 18 Features

• سفارشی سازی صفحه اصلی

اکنون می‌توانید برنامه‌ها را مطابق با اولویت خود مرتب کنید و آنها را در هر نقطه از صفحه نمایش قرار دهید.

علاوه بر این، همچنین یک طراحی آیکون برنامه جدید با تم تیره وجود دارد، و همچنین می توانید رنگ های آیکون ها را بر اساس والپیپر خود سفارشی کنید.

در نهایت – ویژگی مورد انتظار برای مخفی کردن (hide) برنامه ها از صفحه اصلی در iOS 18 نیز وجود دارد. می توانید به App Library بروید و با FaceID به پوشه برنامه های مخفی دسترسی پیدا کنید.

• Control Center

Control Center در iOS 18 به گونه‌ای طراحی شده است که صفحه‌های کنترل مختلفی را شامل می‌شود که به راحتی با یک کشیدن انگشت به پایین قابل دسترسی هستند. آیکون ها اکنون با یک بازنگری بصری نیز به روز می شوند.

علاوه بر این، گالری در کنترل های جدید به شما امکان می دهد تا کنترل ها را با نمایش همه گزینه های موجود، از جمله آنهایی که از برنامه های مورد علاقه دارند، سفارشی کنید.

اکنون می‌توانید انعطاف‌پذیری را برای تنظیم مجدد و تغییر اندازه کنترل‌ها، یا حتی ایجاد گروه‌های کنترل سفارشی برای تجربه شخصی‌تر داشته باشید.

• برنامه Photos

اپلیکیشن Photos در iOS 18 اکنون به طور خودکار تصاویر را بر اساس موضوعاتی مانند روزهای اخیر، سفرها، افراد و حیوانات خانگی دسته بندی می کند.

با استفاده از فیلترهای مختلف می‌توانید عکس‌ها را به راحتی پیدا کنید – و اکنون می‌توانید هنگام مشاهده همه تصاویر در برنامه، اسکرین‌شات‌ها را پنهان کنید.

همچنین یک نمای carousel جدید وجود دارد که بهترین محتوای شما را در قالبی جذاب بصری برجسته می کند که روزانه به روز می شود.

• iMessage

iMessage در نهایت از RCS در iOS 18 پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید با استفاده از اینترنت، متن‌های دریافتی را به دستگاه‌های اندرویدی ارسال کنید.

اکنون می‌توانید با استفاده از ایموجی دلخواه خود به پیام واکنش نشان دهید، پیام‌های متنی را برنامه‌ریزی کنید، جلوه‌های متحرک اضافه کنید و از فرمت‌های پررنگ، ایتالیک و خط خطی برای متون استفاده کنید.

سایر ویژگی های کلیدی

• Passwords app : یک برنامه رمزهای عبور اختصاصی برای ذخیره سازی متمرکز و ایمن برای همه اعتبارنامه ها، همگام سازی شده در دستگاه ها است.

• Maps : اکنون Apple Maps دارای نقشه های توپوگرافی و شبکه های مسیر، دسترسی آفلاین برای پیاده روی های ذخیره شده، و مسیرهای پیاده روی سفارشی است.

• Game Mode : عملکرد بازی را با به حداقل رساندن فعالیت پس زمینه و بهبود پاسخگویی صدا و کنترلر بهینه می کند.

• Wallet : می‌توانید دو آیفون را به هم نزدیک کنید و برای پرداخت‌های خصوصی روی Cash ضربه بزنید، از پاداش‌ها یا پرداخت اقساطی با Apple Pay استفاده کنید و بلیط‌های رویداد را با راهنماها و توصیه‌های محل برگزاری دوباره طراحی کنید.

• AirPods : تعاملات هندزفری Siri با حرکات – سر خود را تکان دهید تا تماس را دریافت یا رد کنید. عایق صوتی اکنون در AirPods برای جلوگیری از مزاحمت و سر و صدای تماس‌های تلفنی در دسترس است.

• Journal : اکنون می توانید حال و هوای خود را در برنامه Journal پیگیری کنید، و همچنین امکان جستجو و مرتب سازی ورودی های گذشته را به راحتی فراهم می کند.

• ماشین حساب : ماشین حساب (calculator) یادداشت های ریاضی جدید با تبدیل واحد، تاریخچه و ماشین حساب علمی در جهت گیری پرتره در دسترس است.

با این حال – iOS 18 شامل بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که ارزش بررسی را دارد. به‌علاوه، اپل همچنین از هوش مصنوعی بهره می‌برد ، اما ویژگی‌های «Apple Intelligence» اواخر امسال با مدل‌های آیفون ۱۵ پرو می آید.

آیفون سازگار با IOS 18

در اینجا تمام آیفون‌هایی که با iOS 18 سازگار هستند آورده شده است:

آیفون ۱۵
آیفون ۱۵ پلاس
آیفون ۱۵ پرو
آیفون ۱۵ پرو مکس
آیفون ۱۴
آیفون ۱۴ پلاس
آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۳
آیفون ۱۳ مینی
آیفون ۱۳ پرو
آیفون ۱۳ پرو مکس
آیفون ۱۲
آیفون ۱۲ مینی
آیفون ۱۲ پرو
آیفون ۱۲ پرو مکس
آیفون ۱۱
آیفون ۱۱ پرو
آیفون ۱۱ پرو مکس
آیفون XS
آیفون XS Max
آیفون XR
آیفون SE

سوالات متداول در IOS 18

۱. iOS 18 چه زمانی برای دانلود در دسترس است؟
نسخه بتای توسعه دهندگان پس از این رویداد در دسترس است، بتای عمومی در ماه جولای و نسخه پایدار در ماه سپتامبر به همراه آیفون های جدید در دسترس خواهند بود.

۲. چگونه نسخه بتای توسعه دهنده iOS 18 را دانلود کنیم؟
توصیه می کنیم آن را نصب نکنید – مگر اینکه برای اهداف آزمایشی به نسخه بتای توسعه دهنده نیاز داشته باشید.

همانطور که گفته شد،

Settings > General > Software Update > Beta Updates > iOS 18 Developer Beta را انتخاب کنید و به روز رسانی را نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا