فناوری اطلاعات

تلفن، تبلت و دوربین همه در Vivo X Fold 3 Pro  جدید است

به گزارش اپ خونه، شاید به یاد داشته باشید که استیو جابز در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ روی صحنه رفت تا آخرین پیشرفت های سخت افزاری اپل را اعلام کند.

او خطاب به جمعیت انبوهی از رسانه ها و طرفداران گفت: «امروز، ما سه محصول انقلابی را معرفی می کنیم – یک آی پد، یک تلفن همراه و یک دستگاه ارتباط اینترنتی. اینها سه دستگاه مجزا نیستند، این یک دستگاه است و ما آن را آیفون می نامیم.»

در آن زمان در حالی که فناوری آنچنان چشمگیر نبود، مردم از چشم انداز یک ابزار چند منظوره در جیب خود غافلگیر شدند.

به سرعت تا سال ۲۰۲۴، یک گوشی هوشمند به چیزی تبدیل شد که می تواند در همه جا حاضر باشد. صدها مورد از آنها را در طول سال های گذشته استفاده کرده ایم و اکثر آنها فوق العاده بوده اند.

اما، بدون شک به ندرت از تلفنی استفاده کرده ایم که با همان سطح تطبیق پذیری آیفون اول افراد را شگفت زده کرده باشد.

در حدود یک ماه گذشته، X Fold 3 Pro تلفن، تبلت مصرفی رسانه و جایگزینی برای DSLR بوده است – همه اینها در حالی که به راحتی در جیب شلوار شما قرار می گیرد و نحوه استفاده از فناوری را تغییر داده است.

بیایید به شما بگوییم که چرا Vivo X Fold 3 Pro یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های اخیر است.

نکته برجسته Vivo X Fold 3 Pro بدون شک صفحه نمایش بزرگ داخلی آن است. از آنجایی که این یک تلفن تاشو است، به یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی باز می شود که حتی از برخی تبلت های موجود بزرگتر است.

اگر چند سال پیش به شما می‌گفتتند که نمایشگر بزرگی مانند این می‌تواند به معنای واقعی کلمه از وسط تا شود و هر کجا که می‌روید حمل می‌شود، به آن می‌خندید.

اما، ما بسیار خوشحالیم که اکنون این یک واقعیت است و این در درجه اول به این دلیل است که استفاده از صفحه نمایش داخلی X Fold 3 Pro بسیار لذت بخش است.

Vivo x fold 3 pro 4

بر خلاف مدل سامسونگ که در آن چین صفحه نمایش به وضوح قابل مشاهده است، فناوری صفحه نمایش Vivo بسیار برتر است. این چین تقریباً نامرئی است و تنها زمانی ظاهر می شود که نور در زوایای خاصی به آن برخورد کند.

Vivo x fold 3 pro 7

علاوه بر این، با گذراندن دست‌ها از وسط صفحه نمایش نیز احساس ناهمواری نیست، زیرا چین بسیار کم عمق است.

می توان فکر کرد که صفحه نمایش بزرگ یک دستگاه مصرف رسانه عالی برای تماشای نمایش ها و فیلم های مورد علاقه شما است. در حالی که این درست است، برای خواندن مقالات یا کتاب ها و اجرای چندین پنجره در کنار هم نیز کاربرد دارد.

Vivo x fold 3 pro 36

حتی با وجود نور شدید خورشید که از طریق پنجره در ارتفاع ۳۵۰۰۰ فوتی به داخل هواپیما می‌تابد، صفحه نمایش X Fold 3 Pro بسیار روشن است تا مشکلی در دیدن فیلم ها ایجاد نکند.

اما، به دلیل نسبت ابعاد غیر متعارف نمایشگر، هنگام مشاهده هر نوع محتوایی که در ۱۶:۹ یا ۲۱:۹ گرفته شده است، فضای عظیمی که به نظر هدر رفته را تجربه خواهید کرد.

Vivo x fold 3 pro 38

با این حال، هنگام خواندن متن، مقاله یا کتاب کل صفحه را اشغال می کند، بنابراین محتوای بسیار بیشتری نسبت به حالت معمولی در یک صفحه دریافت می کنید. این یک مزیت بزرگ برای خوانندگان مشتاق است.

یکی دیگر از راه های خوب برای استفاده از تمام فضای صفحه نمایش، اجرای همزمان چند برنامه است. هنگام اجرای دو برنامه در صفحه نمایش تقسیم شده، تقریباً مانند دو گوشی هوشمند است که در کنار هم قرار دارند.

شما می توانید از این حالت هنگام تحقیق در مورد موضوعات برای مقالات استفاده می کنید. می توانید از یک طرف بخوانید و از طرف دیگر یادداشت برداری کنید بدون اینکه جلو و عقب بروید.

Vivo x fold 3 pro 35

این در واقع باعث صرفه جویی در زمان بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید می شود.

یکی دیگر از موارد استفاده خوب این است که در حال تماشای یک ویدیو و ارسال پیامک همزمان با کسی هستید. لازم نیست هر بار که می خواهید به پیامی پاسخ دهید، ویدیو را استپ کنید. فقط در یک نیمه گپ را باز کنید و در حین تماشای ویدیو به صحبت کردن ادامه دهید.

استفاده از صفحه نمایش بزرگ در X Fold 3 Pro بسیار لذت بخش است. این مانند یک تبلت کوچک است که وقتی بیرون از خانه هستید و می خواهید کاری جدی انجام دهید، جای خالی لپ تاپ را پر می کند.

Vivo x fold 3 pro 39

همچنین Vivo یک حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش برای نمایشگر داخلی نیز اضافه کرده است که باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر می‌کند.

اگر مشکلی با صفحه نمایش داخلی وجود داشته باشد، پلاستیکی بودن آن است. در نتیجه، لکه‌های زیادی را برمی‌دارد که تجربه مشاهده محتوا را کمی مختل می‌کند. یک پاک کردن سریع با یک پارچه میکروفیبر تمام چیزی است که نیاز دارد، اما مطمئناً با خود می گویید ای کاش شیشه ای بود.

Vivo x fold 3 pro 37

با این حال، این بیشتر یک محدودیت تکنولوژیکی در این مرحله است. علاوه بر این، نوعی پشتیبانی از قلم مانند سری Z Fold سامسونگ در بالای صفحه قرار می‌گیرد.

از نظر فنی، گوشی های تاشو جدید نیستند. اولین Galaxy Fold سامسونگ پنج سال پیش عرضه شد و چندین بار تکرار شده است و چندین برند نیز با نسخه‌های خود وارد بازار شده‌اند.

اما، چرا ما Vivo X Fold 3 Pro را بیشتر دوست داریم، به این دلیل است که مانند یک گوشی تاشو به نظر نمی رسد – حداقل زمانی که تا شده است.

Vivo x fold 3 pro 40

بدون پرداختن به جزئیاتی مانند ابعاد و ضخامت بر حسب میلی‌متر (زیرا همه به اعداد اهمیت نمی دهند)، X Fold 3 Pro در مقایسه با Samsung Galaxy Z Fold 5 یا حتی OnePlus Open بسیار نازک‌تر به نظر می‌رسد.

در واقع، نه تنها باریک‌تر است، بلکه نسبت به سایر تاشوها سبک‌تر نیز به نظر می‌رسد.

Vivo x fold 3 pro 30

اکثر گوشی های تاشو – عمدتاً از سامسونگ – و وقتی در دست می‌گیرید یا در جیبتان نگه می‌دارید، همه آنها کمی سنگین به نظر می‌رسند.

Vivo x fold 3 pro 29

راستش را بخواهید، ساخت و طراحی X Fold 3 Pro چیزی کمتر از یک شگفتی مهندسی نیست. در دست گرفتن و استفاده برای ساعت های طولانی راحت است، حتی زمانی که تا شده باشد که در دنیای تاشو چندان رایج نیست.

حاشیه ها نیز یکنواخت هستند و لولا مانند سامسونگ بیرون نمی زند. این جزئیات ظریف چیزی است که تجربه را بسیار ارزشمندتر می کند.

Vivo x fold 3 pro 32

 X Fold 3 Pro به اعتبار Vivo، نیز دارای رتبه IPX8 است، بنابراین مطمئناً می تواند یک یا دو ضربه به خود بگیرد.

بهترین راه برای بیان آن این است که به هیچ وجه شکننده نیست. فکر می‌کنیم با تاشوها به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شکنندگی نباید عاملی باشد که بر تصمیم خرید شما تأثیر بگذارد.

Vivo x fold 3 pro 28

همانطور که گفته شد، صفحه نمایش داخلی به دلیل پلاستیکی بودن تمایل به برداشتن خراش دارد، اما پس از یک ماه استفاده، نمی توانیم با چشم غیرمسلح خراش را تشخیص دهیم.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که علیرغم داشتن بدنه بسیار باریک، Vivo دارای مزایای اضافی مانند بلستر IR و یک موتور لمسی خوب است.

اگر انتظارات شما از نظر دوربین بسیار بالا است. باید بگوییم، یک سیستم دوربین خوب برای استفاده از تلفن به عنوان عکاسی روزانه داراست.

Vivo x fold 3 pro 24

پردازش تصویر فوق‌العاده است.

IMG_20240612_210544

IMG_20240613_152859

عکاسی با X Fold 3 Pro از پرتره دوستان و خانواده گرفته تا نمای نزدیک از اشیا می درخشد. رنگ‌ها ظاهر می‌شوند، آسمان درخشان به نظر می‌رسد، و مهم‌تر از همه، الگوریتم به خوبی از نورها و سایه‌ها استفاده می‌کند.

IMG_20240623_092029

گرفتن عکس با نوردهی بیش از حد از X Fold 3 Pro بسیار نادر است. Vivo همچنین چندین گزینه حالت پرتره دارد که جلوه منحصر به فردی به بوکه در عکس های شما می دهد.

IMG_20240623_090658

در حالی که پریسکوپ ۳X مطمئناً یک پله پایین‌تر از دوربین ۵X در Xiaomi 14 Ultra است تصاویر تا حدود ۶X در هر دو کم و بیش قابل مقایسه به نظر می‌رسیدند.

IMG_20240623_094939

البته، Xiaomi 14 Ultra برتری واضحی دارد. X Fold 3 به دلیل محدودیت سخت افزاری واضح، اگر از ۱۰ برابر فراتر بروید، از هم می پاشد. در روز روشن، همچنان می‌توانید آن را تا ۲۰ تا ۳۰ برابر بکشید، اما یک جلوه آبرنگ مشهود است که در بیشتر مواقع وجود دارد.

در شب نیز، Vivo X Fold 3 Pro عکس‌های واضح با نور کافی می گیرد. سطوح اشباع کمی بالاتر از آنچه می خواهیم است، اما رک و پوست کنده، رنگ اضافی فقط ظاهر عکس ها را برجسته می کند.

IMG_20240620_185427

لنز ۳X همچنین می‌تواند عکس‌های ماکرو بگیرد که فوق‌العاده هستند. مطمئنا بعد از استفاده از این گوشی، یکی از طرفداران پر و پا قرص تنظیم دوربین Vivo می شوید.

IMG_20240620_183927

یکی از زمینه هایی که شما را از عملکرد دوربین X Fold 3 Pro ناراضی می کند  صاف کردن پوست است. حتی با خاموش بودن تمام حالت‌های هوش مصنوعی و زیبایی، گوشی تمایل دارد چهره سوژه را صاف کند که به عکس‌ها ظاهری مصنوعی می‌دهد.

IMG_20240620_201350

اگر این مشکل وجود نداشت، می‌گفتیم دوربین Vivo X Fold 3 Pro تقریباً عالی است.

در حالی که خود دوربین‌های سلفی مشکلی ندارند، مزیت فرم تاشو این است که می‌توانید از دوربین‌های عقب نیز برای سلفی استفاده کنید و این باعث می شود که عکس های گروهی بسیار جذابی حتی در نور کم ایجاد شود.

باتری عظیم ۵۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در طول استفاده به طرز شگفت‌انگیزی عملکرد خوبی دارد. شما بیش از هشت ساعت می توانید با آن کار کنید – چیزی که برای پرچمداران خیلی معمول نیست – چه رسد به صفحه ای که تا می شود.

Vivo x fold 3 pro 31

برای تکمیل آن، شارژر ۱۲۰ واتی (که با ۹۰ وات شارژ می شود) گوشی را در حدود نیم ساعت از ۱۰ درصد به ۱۰۰ درصد می رساند.

به طور کلی، شما معمولا باید بین عمر باتری خوب و شارژ سریع یکی را انتخاب کنید. با این گوشی هر دو را می گیرید و این یک ترکیب مرگبار است.

بزرگترین نقطه قوت Vivo X Fold 3 Pro بدون شک سخت افزار خیره کننده آن است. با این حال، این نرم افزار ضعیف است که آن را کمی پایین می آورد.

Vivo x fold 3 pro 33

برای مثال، فقط می‌توانید اعلان‌های حداکثر چهار برنامه را در صفحه نمایش همیشه روشن ببینید. این اصلا منطقی نیست. علاوه بر این، بسیاری از متن‌ها در رابط کاربری از زبان ماندارین ضعیف ترجمه شده‌اند.

جدای از این مسائل، رابط کاربری کم و بیش سریع و پایدار بوده است. همچنین شایان ذکر است که Vivo برخی از ویژگی‌های تاشو را برای چندوظیفه بهتر اضافه کرده است.

اشاره‌های سریع برای باز کردن منوی چندوظیفه‌ای، نوار وظیفه دائمی برای جابه‌جایی برنامه‌ها، و حالت میز کار که گوشی را به ساعت تبدیل می‌کند. همه آنها به خوبی کار می کنند.

Vivo x fold 3 pro 26

در سه هفته گذشته، دو به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کردم که چند باگ را برطرف می‌کردند، بنابراین خوب است ببینیم که Vivo در مورد به‌روزرسانی‌ها جدی است.

آیا نرم افزار به اندازه کافی برای استفاده روزانه خوب است؟ آیا می توان آن را بیشتر بهبود بخشید؟ در اینجا فضای زیادی برای بهبود، به خصوص با توجه به قیمت X Fold 3 Pro وجود دارد.

از کیفیت ساخت تا نمایشگر گرفته تا دوربین و عمر باتری، Vivo تمام جنبه های دستگاه را مشخص کرده است.

Vivo x fold 3 pro 1

مطمئناً از نظر نرم افزاری جا برای پیشرفت وجود دارد، اما به نظر مطمئناً یک معامله شکن نیست. با این حال، آنچه می تواند یک معامله شکن باشد، قیمت است. بدیهی است که Vivo X Fold 3 Pro برای انبوه نیست و وقتی به برچسب قیمت نگاهی بیندازید این امر آشکارتر می شود.

X Fold 3 Pro با قیمت ۱.۶ لیتر یا نزدیک به ۲۰۰۰ دلار، یک گوشی گران قیمت است.

Vivo x fold 3 pro 5

اما، چیزی که به دست می آورید، مشخصات برتر، تنظیمات دوربین شگفت انگیز، و قدرت رسانه ای است که در جیب شما قرار می گیرد.

Vivo x fold 3 pro 25

Vivo X Fold 3 Pro مجموعه‌ای عالی از دوربین‌ها، عمر باتری عالی دارد و یکی از قوی‌ترین گوشی‌هایی است که می‌توانید بخرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا