اخبار اینترنت

تلگرام قابلیت استوری خود را برای همه کاربران عرضه می کند

به گزارش اپ خونه، این شرکت اعلام کرد تلگرام به طور رسمی استوری را برای همه کاربران عرضه می کند .

این ویژگی برای اولین بار در ماه گذشته برای کاربران پریمیوم راه اندازی شد و اکنون برای همه در پلتفرم در دسترس است. اعلامیه در حالی منتشر می شود که تلگرام دهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد.

یکی از عوامل مهمی که ویژگی جدید تلگرام را از استوری در سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند، این واقعیت است که کاربران می‌توانند پس از ارسال آن‌ها را ویرایش کنند.

در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، اسنپ چت، فیس بوک و تیک تاک، پس از پخش زنده، گزینه ای برای ویرایش استوری ندارید. اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید، باید Story را حذف کنید و سپس دوباره شروع کنید. تلگرام با ویژگی استوری خود رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

برای اولین بار در تاریخ رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید هر عنصری از داستان خود را در هر زمان به‌روزرسانی کنید – تغییر قابلیت مشاهده، عنوان، متن روی صفحه، برچسب‌ها یا هر چیز دیگری – بدون نیاز به حذف و ارسال مجدد آن از ابتدا است.

بقیه تجربه‌های استوری تلگرام مشابه سایر پلتفرم‌ها است.

می‌توانید داستان‌هایتان را برای همه، مخاطبین، چند مخاطب انتخابی یا فهرستی از دوستان نزدیکتان قابل مشاهده کنید.

داستان ها در یک بخش قابل ارتقا در بالای لیست چت شما قرار می گیرند. می‌توانید داستان‌های ارسال‌شده توسط هر مخاطبی را با انتقال آن‌ها به فهرست «مخفی» در بخش مخاطبین خود به جای صفحه اصلی پنهان کنید.

کاربران می توانند زمان انقضای داستان خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما می توانید آن را در شش، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت منقضی کنید. یا، می‌توانید استوری‌ها را به‌طور دائمی در صفحه نمایه خود به‌گونه‌ای نمایش دهید که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد نکات برجسته استوری را نمایش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید زیرنویس‌ها و پیوندهایی را به داستان‌های خود اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای تگ کردن افراد دیگر در استوری ها وجود دارد. به علاوه، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با دوربین‌های جلو و عقب را به‌طور همزمان به سبک BeReal پست کنید.

اگرچه استوری در حال حاضر برای همه کاربران و فقط کاربران غیر پولی در دسترس است، تلگرام همچنان در مورد استوری به کاربران Premium امتیازی ارائه می‌کند.

کاربران ممتاز می‌توانند قابلیتی به نام Stealth Mode را فعال کنند که دیدگاه‌های آن‌ها را از هر داستانی که در ۵ دقیقه گذشته باز کرده‌اند پاک می‌کند و آنچه را که مشاهده می‌کنند برای ۲۵ دقیقه آینده پنهان می‌کند.

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در ماه ژوئن گفت که کاربران سال‌ها استوری را درخواست می‌کردند. دوروف در آن زمان گفته بود که این شرکت در ابتدا با اضافه کردن استوری ها مخالف بود، زیرا آنها «در حال حاضر همه جا هستند»، اما می خواست به حرف کاربرانش گوش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا