» فناوری اطلاعات » تنظیم و غیرفعال کردن Personal Vault در OneDrive با خالی کردن و خروج از حساب
OneDrive
فناوری اطلاعات

تنظیم و غیرفعال کردن Personal Vault در OneDrive با خالی کردن و خروج از حساب

آذر 24, 1403 1۰5

به گزارش اپ خونه، Personal Vault یکی از ویژگی‌های کلیدی مایکروسافت OneDrive است، که به عنوان سرویس اولویت‌دار ذخیره‌سازی ابری این غول فناوری شناخته می‌شود. این ویژگی یک پوشه با امنیت بیشتر برای اسناد یا داده‌های بسیار حساس و شخصی شما ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به OneDrive، باید یک حساب کاربری داشته باشید. مشترکین Microsoft 365 حجم بیشتری از فضای ذخیره‌سازی در اختیار دارند، در حالی که کاربران رایگان فضای کمتری خواهند داشت. با این حال، هر دو نوع حساب به Personal Vault دسترسی دارند.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید Personal Vault را تنظیم و غیرفعال کنید، باید بدانید که این ویژگی به صورت خودکار تنظیم می‌شود و در حال حاضر گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد. با این حال، اگر نگرانی‌های امنیتی دارید، می‌توانید فایل‌های ذخیره شده در آن را حذف کرده و از همه دستگاه‌ها خارج شوید.

مراحل تنظیم و غیرفعال کردن Personal Vault در OneDrive با خالی کردن و خروج

مرحله ۱: یک پنجره مرورگر در رایانه خود باز کنید و به وب‌سایت Microsoft OneDrive بروید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 1

مرحله ۲: اگر حساب OneDrive ندارید، روی گزینه Create a free account کلیک کنید و دستورالعمل‌های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.
نکته: اگر نیاز دارید، می‌توانید در اینجا یک آدرس ایمیل جدید ایجاد کنید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 2

مرحله ۳: بعد از اینکه اطلاعات حساب OneDrive خود را دریافت کردید، روی Sign in کلیک کنید و ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. این کار شما را به صفحه اصلی OneDrive هدایت می‌کند.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 3

مرحله ۴: در منوی سمت چپ روی My files کلیک کنید (آیکون آن شبیه به یک پوشه آبی کوچک است) و بررسی کنید که آیا Personal Vault دارید. برخلاف دیگر آیکون‌های پوشه، این پوشه با یک آیکون کوچک شبیه به گاوصندوق نمایش داده می‌شود.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 4

مرحله ۵: با دوبار کلیک روی آیکون Personal Vault می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. برای ورود نیاز به احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) خواهید داشت. در این حالت، کد احراز هویت به ایمیل ثانویه شما ارسال خواهد شد.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 5

مرحله ۶: فایل‌های موجود در Personal Vault را حذف کنید. اگر به آن‌ها نیاز دارید، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید — می‌توانید با کپی و پیست فایل‌ها به پوشه دیگر OneDrive یا یک درایو خارجی این کار را انجام دهید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 6

مرحله ۷: در گوشه سمت راست بالای صفحه، به دنبال Settings بگردید، روی آن کلیک کنید و سپس گزینه Options را انتخاب کنید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 7

مرحله ۸: در منوی سمت چپ روی Personal Vault کلیک کنید. ممکن است از شما خواسته شود هویت خود را با استفاده از روش 2FA که در مرحله ۵ توضیح داده شد، تأیید کنید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 8

مرحله ۹: تنها گزینه‌ای که در اینجا مشاهده می‌کنید Manage how you sign into Personal Vault است. پیش از این دکمه‌ای برای غیرفعال کردن Personal Vault وجود داشت که مایکروسافت آن را حذف کرده است. هنوز خبری درباره بازگشت این گزینه در آینده منتشر نشده است. روی دکمه آبی Manage کلیک کنید.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 9

مرحله ۱۰: شما به یک صفحه وب دیگر هدایت می‌شوید که تمام تنظیمات Personal Vault را نشان می‌دهد. در اینجا می‌توانید نحوه ورود به سیستم را تغییر دهید — مثلاً یک روش ورود جدید اضافه کنید یا 2FA را روشن یا خاموش کنید.
اگر نگران هستید که کسی به حساب شما (از جمله Personal Vault) دسترسی پیدا کرده باشد، روی گزینه آبی‌رنگ Sign out everywhere کلیک کنید.
نکته: بعد از انتخاب این گزینه، باید به صورت دستی در هر دستگاهی که از حساب مایکروسافت خود استفاده می‌کنید، دوباره وارد شوید، به جز کنسول Xbox.

Set Up and Disable Personal Vault in OneDrive by Emptying and Signing Out 10

بنابراین اگرچه مایکروسافت امکان غیرفعال کردن کامل Personal Vault را فراهم نکرده است، با خالی کردن پوشه و خروج از حساب خود در تمامی دستگاه‌ها، می‌توانید تا حدی کنترل بیشتری بر امنیت داده‌های خود داشته باشید.

این ویژگی، برای محافظت از اطلاعات حساس کاربران طراحی شده و استفاده صحیح از آن می‌تواند به شما اطمینان خاطر بدهد. در نهایت، اگر به تنظیمات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌شود از تیم پشتیبانی مایکروسافت کمک بگیرید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×